بیانیه دفتر دفتر نخست‌ وزیر انگلیس؛

"ترزا می" درباره نازنین زاغری با روحانی صحبت کرد

رییس جمهوری در تماس تلفنی نخست وزیر بریتانیا با ایشان ، از گسترش همکاری های تهران – لندن استقبال کرد .
کد خبر: ۹۳۰۵۹۶
تماس تلفنی نخست وزیر جدید انگلیس با روحانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی خانم "ترزا می" نخست وزیر جدید بریتانیا با ایشان، با تبریک مسوولیت جدید نخست وزیر ، تحولات روابط تهران – لندن در فضای پسابرجام را مثبت خواند و گفت که این روابط با تقویت همکاری های مالی و بانکی شتاب بیشتری می گیرد.

رییس جمهوری با اشاره به نقش بریتانیا در تحقق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کرد: همه تلاش ها باید بر تسریع در اجرای دقیق برجام متمرکز شود.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت گشایش های مالی ، بانکی و بیمه ای در دوره پسابرجام گفت: همه تلاش ها باید در مسیر اجرای دقیق مفاد برجام و تقویت پایه های آن متمرکز شود و بریتانیا همان گونه که در روند مذاکرات تاثیرگذار بود، در روند استحکام و سرعت بخشی به این توافق مهم تاریخی نیز اثرگذار شود.

رییس جمهوری در ادامه به بحث اهمیت مبارزه همگانی با تروریسم اشاره کرد و اظهارداشت: تشدید تحرکات تروریستی در منطقه و جهان، همفکری، هماهنگی و همکاری کشورها در این مبارزه را ضروری می سازد و تهران از تقویت رایزنی و همفکری با لندن در این حوزه استقبال می کند.

دکتر روحانی همچنین تلاش برای حل و فصل معضلات و مشکلات منطقه از طریق مذاکره و گفت وگو را ضروری خواند.

"ترزا می" نخست وزیر بریتانیا نیز در این گفت وگو ، با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به توسعه و تعمیق همکاری ها با تهران در همه عرصه ها است ، اظهارداشت: لندن تمام تلاش خود را برای اجرای مفاد برجام بکار گرفته و به این روند شتاب خواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا با اشاره به روند رو به رشد روابط تهران – لندن در همه عرصه ها ، تصریح کرد: ما باید به تعهدات خود در اجرای دقیق و سریع مفاد برجام پایبند باشیم و بریتانیا نیز در این عرصه فعال است.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات بانکی ، مالی و بیمه ای گفت: لندن نه تنها از گسترش همکاریهای بانکی و مالی با ایران حمایت می کند بلکه پیوسته در تلاش است تا بانکهای بریتانیایی و اروپایی را برای همکاری بیشتر با تهران ترغیب کند.

ترزا می همچنین به موضوع تروریسم و ضرورت همکاری همگانی در مبارزه با این پدیده اشاره کرد و گفت: در این مبارزه باید به ریشه های تروریسم توجه شود و لندن از همفکری با ایران در این عرصه استقبال می کند.

نخست وزیر بریتانیا در ادامه با اشاره به تلاش وزرای خارجه دو کشور برای ارتقاء سطح روابط فیمابین اظهارداشت:این روند گامی مهم در مسیر توسعه و تعمیق روابط دو کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها