انتشار اینفوگرافیکی از افراد غیرورزشکار در رژه ریو ، حاشیه های زیادی برای حاضرین در آن رژه ایجاد کرده و آنها متهم شده‌اند به آقا‌ دوربینی بودن!
کد خبر: ۹۳۰۴۶۰
دفاعیات یک متهم به "آقا دوربینی بودن" در ریو!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرآنلاین ، چهار روز بعد از افتتاحیه المپیک ، هنوز حرف و حدیث هایی درباره اتفاقات ریو وجود دارد. این بار همه دنبال آدم های اضافه رژه کاروان هستند. راستی آن آدم های اضافه از کجا آمده بودند که آن لباس های جنجالی رسیده از تهران را به تن کرده بودند و در صف رژه روندگان داشتند جولان می دادند؟ آیا کارشان تخلف بوده است؟ ایران در بازی های ریو 63 ورزشکار دارد و البته کل آی دی کارت های صادر شده برای کاروان و همراهانش 182 نفر است. هرچند با صدور آی دی کارت برای لیموچی مربی ندا شهسواری که دو ساعت بعد از مسابقه اش به مراسم رژه رسید و همین طور مشجری آنالیزور تیم ملی والیبال ، این آی دی کارت ها احتمالا به 184 تا افزایش یافته است. در روز رژه اما از کاروان ایران ، شاید حدود 20 ورزشکار در دهکده حضور داشتند. یعنی تیم های تیراندازی ، شنا ، قایقرانی ،والیبال ، شمشیربازی و چند وزنه بردار. این یعنی ایران که تا حدود 30 نفر می توانسته در رژه شرکت کننده داشته باشد.

حدود نیمی از حاضرین در رژه اما غیر ورزشکار بوده اند. اسم ها هم لو رفته . علی مرادی وزنه برداری ، قمری دوچرخه سواری ، قارداشی پینگ پنگ ،باقرزاده شمشیر بازی 4 رئیس فدراسیون حاضر در رژه بودند. مسجدی ، دهخدا و اصغر رحیمی از مسئولان کمیته ملی المپیک بودند که در رژه حاضر شدند و مربیانی از رشته های دیگر هم در بین رژه روندگان حضور داشتند. حتی دکتر نوروزی ، نماینده فدراسیون پزشکی هم در این صف حضور داشت و این غیرورزشکاران حسابی خبرساز شدند.

کیومرث هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک اما می گوید:«ما می توانستیم تعدادی از سهمیه های رژه را به آنهایی ه آی دی کارت دارند بدهیم. به دلیل اینکه از جمع ورزشکاران حاضرمان در رژه ، تعدادی روز بعدش مسابقه داشتند و عملا ما تیراندازان مان را نمی توانستیم در رژه شرکت بدهیم یا مثلا همین مشکل را در دوچرخه سواری هم داشتیم ، ناچار بودیم برای تکمیل رژه از افراد دیگرمان استفاده کنیم که این سهمیه را سرپرست کاروان میان مربیان و مسئولان فدراسیون ها تقسیم کرد.»

اینگونه بود که البته سهمیه رژه به امیر خوش خبر ، سرپرست والیبال نرسید تا تافته های جدابافته تیم ملی والیبال ، قهر کنند و بازتابی منفی را رقم بزنند. اما آیا آنهایی که در این رژه حضور داشتند و ورزشکار نبودند ، تخلفی انجام داده اند؟ همین حالا عربستانی ها هم زیر سئوال رفته اند که دو خانمی که در مراسم رژه فرستاده بودند ، اصلا ورزشکار نبودند . درباره ایران چطور ؟ آیا کار بدی اتفاق افتاده است؟ فضل الله باقرزاده ، رئیس فدراسیون شمشیربازی و رئیس آکادمی المپیک ایران که حالا متهم شده به آقا دوربینی بودن ، در دفاع از خود و حضورش در رژه می گوید:«ما باید صف رژه را پر می کردیم. ما که تمام کاروان ورزشکاران مان در ریو نبودند. باید حدود 30 نفری می شدیم و این رژه را تشکیل می دادیم. بد کردیم نگذاشتیم صف کاروان رژه مان خالی باشد؟ چه اشکالی دارد؟ کجای قانون گفته این کار تخلف است؟ بابا اتفاقا باید بگویند دست تان درد نکند که نگذاشتید این صف خالی بماند. رژه به این مرتبی و خوبی برگزار شد.»

او اینگونه از خود و دوستانش در برابر اتهام آقا دوربینی بودن ، دفاع می کند. البته از نظر قوانین ، آنها تخلفی نکردند. بهرام افشارزاده دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک کخ خودش بارها در مراسم رژه حضورداشته، می گوید:«ببینید یک تعداد سهمیه ای هر کشور دارد که باید از بین ورزشکاران و همراهان پر شود. مثلا آمریکایی ها چون معمولا تعداد ورزشکاران شان در همان روز ابتدایی المپیک زیاد است کل صف رژه شان را ورزشکاران شان و نهایتا چند پیشکسوت ورزشی شان پر می کنند و خیلی مسئولان و روسای فدراسیون های شان در رژه شرکت نمی کنند. ولی برای کشورهای کم ورزشکار تر این شرایط رق دارد. آی او سی ، سهمیه های کشورها را تعیین می کند و برایش فرقی ندارد چه کسی رژه برود اما توصیه کلی این است که ورزشکاران حاضر باشند.ولی این دیگر به انتخاب کشورهاست که چه کسانی رژه بروند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها