امپراتور ژاپن روز دوشنبه در سخنانی کم نظیر که طی یک سخنرانی عمومی ایراد کرد با در نظر گرفتن سن خود درباره انجام وظایفش ابزار نگرانی کرد. به این ترتیب این احتمال مطرح شده که وی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۴
امپراتور ژاپن: اجازه دهید کناره گیری کنم/ نخست وزیر: بررسی می کنم!

به گزارش جام جم آنلاین ، آکیهیتو، امپراتور ۸۲ ساله ژاپن، در یک سخنرانی ده دقیقه ای از پیش ضبط شده که از تلویزیون ملی ژاپن پخش شد گفت، خوشبختانه در سلامت هستم. اما با در نظر گرفتن کاهش تدریجی توان بدنی نگران هستم که انجام وظایفم به عنوان نماد حاکمیت، مشکل تر شود.

قانون اساسی ژاپن که به قبل از جنگ دوم جهانی باز می گردد اظهارات این مقام تشریفاتی را محدود می کند. آکیهیتو بارها گفت از این موضوع آگاه است و از اشاره مستقیم به کناره گیری که نقض قانون به شمار می رود، خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روند کناره گیری امپراتور ژاپن سریع نخواهد بود و مستلزم رای پارلمان به تغییر قانون است. طبق قانون اساسی، امپراتور باید تا لحظه مرگ در مقام خود باقی بماند و در این قانون پیش بینی برای جانشین او در صورت کناره گیری مطرح نشده است.

با این حال نخست وزیر گفته است که درخواست امپراتور را بررسی خواهد کرد.

سخنرانی امپراتور ژاپن برای ملت ۱۲۶ میلیونی این کشور امر نادری است. امپراتور سالی دو بار سخنرانی می کند، یک بار در سال نو در خارج از کاخ امپراتوری و یک بار در یادبود رسمی پایان جنگ دوم در نیمه اوت. اما در مواردی کم نظیر امپراتور ژاپن از طریق رادیو و تلویزیون برای مردم صحبت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
اسكل
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
خواهشا بمان
بی طرف
-
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
قابل توجه دیكتاتورها و پادشاهان جهان
مهدی
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
برای چی میره؟ما تازه از 80 سال به بالا استخدام میكنیم.
معین
-
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
خواهشا برنامه ماه عسل با امپراتور ژاپن مصاحبه كنه
امیر
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
سلام به امپراتور ژاپن. تو رو جد عزیزت. بمون. بمون و به ژاپن خدمت كن :)
یونس
-
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
طرف از شعور و فهمشه كه میگه میخواد بره كنار - میبینه كه دیگه برای وطنش نمیتونه مفید باشه خودش میخواد بره
آبان
-
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
كاش ما كمی فقط كمی از این نا مسلمونا، مسلمانی یاد بگیریم . تو كشور ما جوری میچسبن به این میزا كه عزرائیل هم دیگه زورش بهشون نمیرسه. طرف امپراتوره.........خودش میخاد استعفا بده. آهای مسئولین یاد بگیرید. طرف با كمال پر رویی تو برنامه زنده میگه من چون جبهه رفتم میتونم دو شغل داشته باشم آخه اگه امثال همت و باقری اگه زنده بودن كه باید میرفتی توپ جمع كن میشدی. و خدا شاهده با چیزایی كه از این آدما شنیدم اگر هم بودن از مردم طلبكار نبودن. برای ناموس كشور جنگیدن.
ناشناس
-
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
واقعا این سیاستمداران كشور جوری كار كردند كه ادم ارزو میكنه تو كشورهای مثل ژاپن زندگی كنه
روح الله
-
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
بدبخت رو مجبور كردن بره كنار/خدا میدونه پشت صحنه باهاش چیكار كردن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها