رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

پرداخت جوایز صادراتی منوط به تامین بودجه است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پرداخت جوائز صادراتی منوط به تامین بودجه از سوی دولت است.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۸
پرداخت جوایز صادراتی  منوط به تامین بودجه  است

به گزارش جام جم آنلاین ، ولی الله افخمی راد در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: برای مشوق های صادراتی فعلی و گذشته تاکنون منابعی اختصاص پیدا نکرده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران نیز در خصوص این جمله رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه «پرداخت جوایز صادراتی منوط به تامین بودجه از سوی دولت است»، اظهارداشت: این سازمان به عنوان متولی باید به دنبال تامین منابع بوده و اهتمام جدی به پرداخت جوائز صادراتی داشته باشد.

محمد لاهوتی همچنین با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت جدیتی در پرداخت مشوق های صادراتی ندارد، افزود: دیون و تعهد دولت جزء طلب صادرکنندگان است و باید پرداخت شود.

به هر حال بسیاری از صادرکنندگان روند رو رشد صادرات غیرنفتی در حدود دو دهه گذشته را مرهون پرداخت جوائز صادراتی از سوی دولت ها می دانند و معتقدند که اگر پرداخت این جوائز متوقف نمی شد اکنون میزان صادرات ایران بسیار چشمگیرتر از گذشته بود.

اگرچه صادرکنندگان بر این باورند که پرداخت جوائز نقدی بهترین راه حمایت از صادرات است اما «محمدرضا نعمت‌ زاده » و تیم کاری‌ وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام قد در مقابل این خواسته مقاومت می‌ کنند و بر این باورند که صادرکنندگان سود خود را بابت تغییرات نرخ ارز در سالهای پرتنش ارزی برده اند و اکنون دیگر نیاز نیست که معوقات جوائز صادراتی پرداخت شود.

در جلسه اخیر شورای عالی صادرات «اسحاق جهانگیری » معاون اول ریاست جمهوری وارد عمل شده و دستور ویژه‌ای برای پرداخت جوائز صادراتی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده است.

گفتنی است؛ برنامه روی خط بازار کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز رأس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرشید
-
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
سلام. اگر این دولت تكلیف صادركنندگان را مشخص نماید. كه نمی‌كند.. اقتصاد بازار ایران رو به پیشرفت خواهد رفت. اگر مثل كشورهای همسایه كه از صادركنندگان حمایت كنند. نه اینكه تجار را بلاتكلیف بگذارند.

نیازمندی ها