سه زوج جوان در مسجد «عمرالفاروق» در «باندا آچه» به دلیل آنچه ملاقات پیش از ازدواج شرعی عنوان شده در ملاء عام شلاق خوردند.
کد خبر: ۹۲۸۷۰۶
حکم شلاق به خاطر ملاقات قبل از ازدواج (اسلایدشو)

به گزارش جام جم آنلاین ، باندا آچه در اندونزی مکانی است که قوانین شریعت توسط «پلیس شریعت» به شدت اعمال می‌شود و کسانی که از حدود و قوانین اسلامی تخطی کنند با مجازات‌هایی از شلاق و حبس گرفته تا جزای نقدی روبرو هستند.

باندا آچه تنها استان اندونزی با اکثریت مسلمان به شمار می‌رود که اجازه اجرای قوانین شریعت را دارد و در این راستا بر اجرای قوانین و حدود شریعت نظارت جدی دارد.
روز گذشته پلیس شریعت سه زوج جوان را به اتهام «رفتار منافی اخلاق» در ملاعام شلاق زد.

این سه زوج که قبل از ازدواج شرعی با هم ملاقات کرده‌اند پس از دستگیری در مسجد عمرالفاروق در حضور مردم شهر شلاق خوردند.

تولید چند رسانه ای جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
سعید
-
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
بعضی از احكام اسلامی در ظاهر خشن و ناراحت كننده هستند ،اما از بسیاری از مشكلات و گرفتاری های بعدی جلوگیری میكنند .هر چند دولت اندونزی مثل خیلی از دولت های مسلمان كشوری بی اراده و وابسته به غرب است ولی واقعا ایده خوبی است كه حداقل در یك یا چند استان قوانین شریعت اسلام به طور كامل اجرا شود. ایده خوبی كه میتواند جوابی باشد برای داعشی ها و طرفداران آنها كه میخواهند قوانین اسلامی را به خشن ترین شكل ممكن و با جنگ و خونریزی اجرا كنند.
مهدی
-
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
اسلام داعش هم از این تفكر شكل گرفت!!!!!!!!
اسلام
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
زنده و پاینده باد اسلام ناب محمد(ص)
بهرام
-
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
این زبان فارسی را هم آنقدر مودب كرده اند كه آدم نمی فهمد كه مقصود از 'ملاقات' در نوشته فوق چه نوع ملاقاتی است. به هر حال مستحضر هستید كه، ملاقات داریم تا ملاقات. كنجكاو شدیم و دست به دامان سایتهای خبری بیگانه به زبان های اجنبی و شاید واضحتر. تا جایی كه فهمیدم 'ملاقات' این بیچاره ها واقعا ملاقات به معنی دیدار بوده است. یادش به خیر، یك زمانی ایران هم چنین بود. البته شاید قوانین همان باشند و عوض هم نشده باشند، ولی این روزها به این سفت و سختی اجرا نمی شوند. خلاصه اینكه ما هم چنین بودیم برادر ( و احتمالا به لحاظ هایی بازهم هستیم، با سلام خدمت آقایان غفوریان و حسینی و فرهادی و ...).
نوذر
-
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
با اعمال زور و خشونت تنها نفرت برجا میماند و نه عقل و منطق. چه خوب است كه رفتارهای خوب زندگی بر پایه ی عقل و منطق شكل بگیرد كه برای نسلها پایدار بماند. اینگونه اعمال خشونت بار دشمنیها را دامن میزند.
سعید
-
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
برادر عزیز ،متاسفانه نقطه ضعف خیلی از تفكرات روشنفكرانه و آدم هایی كه به منطق استناد میكنند اینه كه قرآن را كه باید الگوی رفتاری ما باشه نادیده میگیرند. به زبان ساده بگم ،قرآن نمیخوانند .همه جا رفتار های محبت آمیز جواب گو نیست .بعضی جاها باید جنگید و تنبیه كرد. طرز فكر غربی كه تنبیه گناهكار را خشونت میبیند ،فقط زمینه ساز فساد های بیشتر میشود. خیلی از مجازات ها دستور مستقیم خدا در قرآن است .منطق ما قویتر است یا خدا ؟

نیازمندی ها