دکتر محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: علم و تکنولوژی در دههای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. مردم انتظار دارند با افزایش کیفیت خودروها و بهبود وضعیت جادهها، آمار تصادفات کاهش پیدا کند نه اینکه هر ساله شاهد افزایش سوانح جادهای باشیم.
وی افزود: اگرچه نسبت به سالهای گذشته شاهد کاهش سوانح جادهای هستیم اما امیدوارکننده نیست و همکاری بیشتر سازمانهای ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی و رسانهها را طلب میکند.
رضایی با تاکید بر تضمین سلامت روانی رانندگان گفت: تایید صلاحیت فردی راننده بسیار مهم است، این مسئله در خصوص رانندگان وسایل نقلیه عمومی بیشتر صدق میکند که در کنار مشکلات فنی و کیفیت پایین خودروها عامل اصلی تصادفات جادهای محسوب میشوند. سازمان راهداری و پلیس راهنمایی باید به این مسئله اهتمام ویژهای داشته باشند و رانندگان را به همراه خودروها را از مبداء کنترل کنند. در حال حاضر بیشترین عامل تصادفات جادهای بیاحتیاطی رانندگان است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعتبارات اختصاص یافته به بخش عمران و راهسازی را ناچیز اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته از کل اعتبار بخش عمران 10 درصد آن به بخش جادهای تخصیص پیدا کرد که این مقدار کافی نیست. ما تلاش میکنیم از محل اسناد خزانه، اوراق مشارکت و ... به این بخش کمک شود.
رضایی تصریح کرد: به علت کمبود بودجه در بخش عمرانی، مبلغ 7هزار و 500میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی برای اجرای پروژهها هزینه شده است و پیمانکاران طلب خود را از این طریق دریافت کردند.
نماینده مردم شهرستان جهرم در استان فارس با اشاره به ضرورت توسعه شبکه ریلی کشور تاکید کرد: متاسفانه در این بخش ضعیف عمل کردیم و جابهجایی مسافر با قطار اندک است، نتیجه این میشود که بیشترین بار حمل و نقل در حال حاضر بر دوش جادهها سنگینی میکند. بنابراین وقوع تصادفات ناخواسته اجتنابناپذر است.
رضا گلین شریف دینی – خبرنگار جام جم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: