مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران :

امکان قطعی برق وجود دارد /برق بدهکاران قطع می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرد :مشترکینی که از 30 هزار تومان به بالا بدهی داشته باشند بعد از یکبار اخطار اگر نپردازند برقشان قطع می شود .
کد خبر: ۹۲۷۵۱۲
امکان قطعی برق وجود دارد /برق بدهکاران قطع می شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، سید محمد هاشمی در یک نشست خبری در باره قانونی بودن دریافت هزینه صدور قبض اخطارگفت : تا زمانیکه مجلس مصوبه ای را در این زمینه نداشته باشد و وزارت نیرو ابلاغیه‌ای در خصوص متن این موضوع به شرکت توزیع برق ارائه نکرده باشد ارسال این قبوض اخطار با هزینه‌ 4000 تومان برای هر مشترک ادامه خواهد داشت .

وی در پاسخ به پرسش خبر نگار جام جم آنلاین در این باره که آیا با توجه به ذخایر برق و میزان مصرفی که وجود دارد خاموشی برق تا پایان تابستان خواهیم داشت گفت :خاموشی بستگی به نحوه مصرف مردم دارد و اگر میزان مصرف از سوی مردم مدیریت نشود ممکن است خاموشی مقطعی به دلیل محدودیت انتقال بار داشته باشیم .

وی از مردم خواست در زمان پیک مصرف برق که از حدود ساعت یک تا 4 ظهر است از دستگاه های برقی کمتر استفاده کرده و وسایل سرمایشی را با درجه خنک کنندگی کمتر مورد استفاده قرار دهند .

وی با اشاره به اینکه هزینه مصرف برق از ساعت 11 شب تا حدود 7 صبح نصف می شود از مردم خواست برخی از کارهای خود از جمله استفاده از وسایل جاروبرقی را در این ساعتها انجام دهند تا ضمن کاهش فشار بر شبکه هزینه های مصرف نیز کمتر برایشان محاسبه گردد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرد، اگر مردم 10 تا 20 درصد صرفه جویی داشته باشند از پیک مصرف برق عبور خواهیم کرد .

به گفته وی از 3 میلیون و 200 هزار مشترک خانگی در تهران 150 هزار مشترک پرمصرف هستند که بیش از 400 کیلو وات مصرف دارند. البته تعداد مشترکین پرمصرف در سال گذشته 230 هزار مشترک بود و بامدیریتی که بر بحث قراردادها صورت گرفت تعداد پرمصرف ها کاهش یافته است .

هاشمی درخصوص وضعیت پیک مصرف برق در کشور گفت: در 70 روز گذشته 18 روز پیک مصرف بیش از 4 هزار مگاوات بود و 37 روز از این 70 روز بالای 3500 مگاوات مصرف برق داشتیم.

وی درخصوص نصب کنتورهای هوشمند نیز گفت: 34 هزار کنتور هوشمند نصب کرده‌ایم و در قالب طرح سهام تمام سهمیه‌های سال 95 نیز نصب شده است و آمادگی داریم اگر سهمیه جدیدی از سوی توانیر به ما ابلاغ شد باز هم کنتورهای هوشمند را نصب کنیم.

بدهی 200 میلیاردی سازمانهای دولتی

وی درباره اینکه آیا به سازمانهای پرمصرف اخطاری داده شده است گفت: برای شرکت توزیع برق تهران سازمان دولتی و یا اشخاص تفاوتی ندارد.به همین دلیل سازمان‌های دولتی که پرمصرف هستند برایشان اخطارهایی ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اظهار داشت : شرکت توزیع برق تهران سال گذشته 19 هزار و 600 گیگاوات ساعت انرژی به مبلغ 2 هزار و 300 میلیارد تومان برق فروخته است که به گفته وی کل فروش انرژی در کشور یک ششم نیاز شرکت‌های توزیع برق است .

هاشمی درخصوص اینکه آیا از سازمان‌های دولتی بابت فروش برق طلب‌های دارد گفت: شرکت توزیع برق تهران از سازمان‌های دولتی‌‌،نظامی از بابت فروش برق طلب دارد اما طبق مصوبه این سازما‌ها پول برق خود را سالانه پرداخت می‌کنند که امیدواریم این بدهی‌ها پرداخت شود.

به گفته وی شهرداری تهران به تنهایی 12 میلیارد تومان از این بابت به شرکت توزیع برق تهران بدهکار است و میزان طلب شرکت توزیع برق از سازمان‌های دولتی حدود 200 میلیارد تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
آقای هالو
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
بعد از سی و اندی سال تابستون مشكل برق و آب دارین و زمستون هم مشكل گاز .بعد از هر مشترك هم 4 هزار تومن پول زور می گیرید . خیلی باحاله دولت آقای روحانی
سحر
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
چرا ما در دولت قبل این همه مشكلات نداشتیم؟؟؟
گ
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
چنان میگید ; برق بدهكاران قطع می شود كه انگار تا دیروز به هیچ وجه قطع نمیكردن
هنوز دو هفته مونده زودتر میان برق رو قطع میكنن اگه بتونن كابلش رو هم غنیمت میبرن ، كجای كارید.
جانبازو بازنشسته
-
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
مردم پول ندارند و مانند شما حقوق های میلیاردی نمی گیرند میز ریاست را رها كنید

نیازمندی ها