افشاگری های یک استاد موسیقی: با شرافت هنرمند بازی می کنند

هنرمندانی که با پارتی بازی دکترا می گیرند

فقط الکی به هم آقای دکتر می‌گویند! بعد هم یک سری افراد می‌آیند و می‌گویند من دکترای موسیقی هستم. کسی هم نیست که بگوید کدام دکترای موسیقی؟ شما که قبلا تحصیلات ششم ابتدایی داشتید!
کد خبر: ۹۲۷۱۳۴
هنرمندانی که با پارتی بازی دکترا می گیرند

استاد محمد موسوی نوازنده برجسته نی و یکی از نوابغ در قید حیات موسیقی اصیل ایران است. همکاری او با بزرگان و طلایه‌داران موسیقی ایران همچون احمد عبادی، فرامرز پایور، جلیل شهناز، علی‌اصغر بهاری، غلامحسین بنان، پرویز یاحقی، اسدالله ملک و ... تنها بخشی از کارنامه پربار هنری او را تشکیل می‌دهد. او که بیش از نیم‌قرن سابقه نوزادگی ساز نی را دارد،‌ از معدود هنرمندان زنده موسیقی است که به راحتی می‌توان پیشوند «استاد» را به نام او اضافه کرد. درباره هنر استاد موسوی همین بس که وقتی اولین بار برای درس گرفتن نزد زنده‌یاد کسائی رفت، کسائی به او گفت «تو نیازی به آموزش نداری و می‌توانی خود کارت را با گوش دادن به رادیو دنبال کنی».

به گزارش جام جم آنلاین، این هنرمند این روزها انتقادات شدیدی نسبت به مدیریت فرهنگی کشور دارد،‌ او درباره اهدای مدارک دکتری به برخی هنرمندان با پارتی بازی در و وزارت ارشاد به فارس گفت: حکم درجه یک هنری ، برابر با دکترا است اما متاسفانه این حکم را به کسانی دادند که هیچ صلاحیتی ندارند. شاید هدف دوستان از اعطای این نشان به بنده این بود که می‌خواستند من را خراب و کوچک کنند.

او درباره چرایی این اتفاق و اهمیت مدرک درجه یک هنری توضیح داد: فقط الکی به هم آقای دکتر می‌گویند! بعد هم یک سری افراد می‌آیند و می‌گویند من دکترای موسیقی هستم. کسی هم نیست که بگوید کدام دکترای موسیقی؟ شما که قبلا تحصیلات ششم ابتدایی داشتید! از طرفی مساله دیگر اعطای بی‌سرو صدای این حکم است این شائبه را ایجاد کرد که اگر افراد با صلاحیتی این حکم را دریافت کرده بودند اینطور یواشکی نمی‌بردند و حکم را به او بدهند. نمونه‌های زیادی از افراد بی‌صلاحیتی که این نشان را دریافت کرده‌اند وجود دارد،‌ مثلا فردی این نشان را دریافت کرده که یک آلبوم رسمی یا حتی یک جلسه ضبط خصوصی هم نداشته است. اینها برای چه حکم گرفته‌اند؟ مگر هنر پارتی‌بردار است؟ مگر هنر رفاقت ‌بردار است که ما از سر آشنایی دوستی و رفاقت این حکم را به این و آن می‌دهیم؟ اینها می‌خواستند مرا کوچک کنند و حیثت هنری من را زیر سوال ببرند. من خودم می‌دانم چه افرادی این حکم را گرفتند، اگر حرف مرا قبول ندارید فکر نمی‌کنم تحقیق درباره این موضوع کار سختی باشد. اصلا اگر موارد مشکوکی در اعطای این نشان -که معادل دکترا هم هست- به هنرمندان نیست، چرا لیست کسانی که تا کنون این نشان را دریافت کرده‌اند را منتشر نمی‌کنید؟ آیا این حق مردم نیست که بدانند کدام یک از هنرمندانشان نشان درجه یک هنری دارند؟

این هنرمند درباره رفتار معاون هنری وزیر ارشاد و واکنشش به انتقادهای او هم گفت: آقای مرادخانی 5 میلیون به حساب من ریخت که قبول نکردم و حکم را دادم و پول را هم پس دادم. من نیازی ندارم که ایشان بگویند «5 میلیون برای خودتان است، این را بگیرید تا بقیه‌اش را به شما بدهیم.» این حرفها کدام است؟ من می‌گویم چرا قانون را رعایت نمی‌کنید؟ اگر هم نمی‌کنید، با ما کاری نداشته باشید، بروید هر کاری می‌خواهید بکنید، چرا اسم مرا لکه‌دار می‌کنید؟ همه رفتاری‌هایی که در معاونت هنری ارشاد می‌گذرد نمایش گونه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
یوسف
-
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
دانشگاه امیر كبیر برای هر ترم تحصیل بدون كنكور 10000000تومان میگیرد وبا شهریه گزاف دكترا هم میدهد.پسر برادر زن یكی از همكاران در انجا خوانده و مثل تخم مرغ روز بی نطفه یعنی بیسوادست.
صدراله البرزی
-
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
نظرات و صداقت هنرمند گرامی اقای محمد موسوی نوازنده برجسته قابل توجه میباشد
با ارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
ad
-
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
داداش خودت فهمیدی به ما هم بگو

نیازمندی ها