شبکه‌های تلویزیونی ـ داخلی و خارجی‌اش چندان توفیری ندارد ـ در یک حرکت عمومی برآمده از سیاست اصولی جذب هر چه بیشتر مخاطب و همگام با تحولات روز دنیا، علاوه بر کیفی‌سازی محتوایی برنامه‌های تولیدی خود، جهد و تلاش جدی دارند در بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت پخش این برنامه‌ها. بیش و کم تمام شبکه‌های معتبر و پربیننده جهانی، پخش اچ‌دی را برای نمایش برنامه‌های خود برگزیده‌اند و توجه ویژه دارند بر کیفیت تصویری آثاری که پیش‌روی دیدگان مخاطبان خود قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۶
روزی روزگاری؛ اچ‌دی

در میان شبکه‌های متعدد تلویزیونی خودمان هم بی‌گمان بهترین کیفیت تصویر از آن شبکه تهران یا همان اچ‌دی است. این‌که مخاطب، تصاویر را به شکل باکیفیت و زنده تماشا کند، قطعا دلخواسته و باب طبعش خواهد بود و چنین عامل مهمی، نقشی بی‌بدیل و غیرقابل انکار خواهد داشت در افزایش شمارگان بینندگان یک شبکه تلویزیونی. شبکه تهران علاوه بر پخش سریال‌های ایرانی و خارجی‌ای که بتازگی مراحل تولید را پشت‌سر گذاشته‌اند، ابتکار جالبی به خرج داده و طرحی نو درانداخته و یکی از سریال‌های قدیمی، اما ماندگار تلویزیون را با ارتقا و بهینه‌سازی تصاویر این شب‌ها روی آنتن برده است.

سریال «روزی روزگاری» امرالله احمدجو بی‌گمان از آثار ماندگار و خاطره‌انگیز تلویزیون است که با وجود بازپخش‌های متعدد، همچنان جذابیت‌های خود را حفظ کرده و محبوب خیل عظیمی از مخاطبان قاب جادویی است.

دوستداران این مجموعه این شب‌ها شاهد بازپخش آن از شبکه تهران و با کیفیت اچ‌دی هستند. اتفاق مبارکی که می‌تواند شامل حال دیگر مجموعه‌های نمایشی قدیمی، اما ماندگار تلویزیون هم بشود. آثاری که علاوه بر جذابیت‌های سمعی و بصری، بازیگرانی را در خود دارند که حالا در میان ما نیستند و نبود‌شان همچنان مایه تاسف و تاثر است.

کدام بیننده است که روزی روزگاری را تماشا کند و تاسف نخورد از بابت از دست رفتن زودهنگام و ناباورانه هنرمندان محبوب و تاثیرگذاری همچون خسرو شکیبایی، جمشید لایق، انوشیروان ارجمند و... . سیاست و رویکرد پخش مجدد، اما با تصاویر ارتقا داده شده و باکیفیت، می‌تواند برای سریال‌هایی همچون سربداران، سلطان و شبان، کوچک جنگلی، ابوعلی سینا و حتی آثار متاخرتری چون دلیران تنگستان هم اتخاذ شود.

مخاطب امروز تلویزیونی که به مدد گسترش ارتباطات این امکان برایش فراهم است که آثار نمایشی روز دنیا را با بهترین کیفیت تصویر ببیند، بی‌شک مسرور خواهد شد از تماشای دوباره سریال‌های محبوبش آن هم با کیفیت اچ‌دی.

اگر همچنان دل در گرو حکایت مرادبیگ و حسام بیگ و خاله لیلا دارید، هر شب ساعت 22 پای تلویزیون و به‌طور مشخص شبکه تهران بنشینید تا سریال روزی روزگاری را با کیفیت اچ‌دی تماشا کنید. بینندگان نوجوان و جوان تلویزیون که اتفاقا طیف وسیعی از مخاطبان قاب کوچک را تشکیل می‌دهند، قطعا مایلند حتی آثار نمایشی باقدمت و پرسابقه ایرانی را هم با کیفیت تصویری بالا ببینند و شبکه تهران به شکل هوشمندانه این امکان را برایشان فراهم کرده است.

محسن محمدی

دبیر رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین محمدنظری
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
ضمن تشكر آرزو دارم كه شبكه های سیما به تدریج ولی سریع با كیفیت اچ دی پخش شوند از شبكه 3 شروع كنیم و به ترتیب شبكه یك - دو شبكه خبر و سایر شبكه ها اطلاع رسانی خیلی ضعیف است كه چرا اینقدر دیر و اصلا كی انجام خواهد شد. با تشكر و تقدیر از مسئولین محترم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها