رییس کمیته هسته ای مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین:

تعامل با وزارت خارجه برای رفع ابهامات گزارش 6 ماهه برجام

رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورت لزوم برای تهیه گزارش 6 ماه برجام تعاملاتی با اعضای ستاد نظارت بر برجام،شورای عالی امنیت ملی،سازمان انرژی اتمی و یا دستگاههای دیگر خواهیم داشت و یا از مسئولان ذیربط این نهادها برای حضور در مجلس دعوت بعمل آمده و یا اعضای کمیته هسته ای به آنها مراجعه خواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۵۴
تعامل با وزارت خارجه برای رفع ابهامات گزارش 6 ماهه برجام

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به روند تهیه گزارش 6 ماه برجام درکمیسیون امنیت ملی گفت: این گزارش در کمیته هسته ای کمیسیون تهیه خواهد شد و گزارش 3 ماه اول و 3 ماه دوم برجام که از سوی وزارت خارجه به کمیسیون ارایه شده بود مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در طول بررسی گزارش ها در صورتی که نیاز باشد به صورت میدانی نیز بازدیدهایی از مراکز هسته ای؛فردو،اراک و نطنز خواهیم داشت و در صورتی که نیاز به مشاهد اسنادی باشد آنها را رویت خواهیم کرد و در نهایت گزارش جامعی را در کمیسیون امنیت مورد بررسی و تایید قرار داده و به صحن مجلس ارایه خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس دهم افزود: در طول تهیه گزارش در صورت لزوم و وجود نقاط ابهام، از مسئولان وزارت خارجه نیز برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل خواهد آمد و به این ترتیب تعاملی میان کمیته هسته ای،کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه وجود خواهد داشت تا ابهامات رفع شده و گزارش کم چالشی به صحن ارایه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین گفت : در صورت لزوم تعاملاتی نیز با اعضای ستاد نظارت بر برجام،شورای عالی امنیت ملی،سازمان انرژی اتمی و یا دستگاههای دیگر خواهیم داشت و یا از مسئولان زیربط این نهادها برای حضور در مجلس دعوت بعمل آمده و یا اعضای کمیته هسته ای به آنها مراجعه خواهند کرد.

ذوالنور تصریح کرد: علیرغم تعطیلات دو هفته ای مجلس برخی از اعضای کمیته هسته ای در حال بررسی گزارش هستند تا با شروع کار مجلس مقدمات کار انجام شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها