گروهی از سهامداران شرکت پلی‌اکریل ایران که مخالفت سازمان بورس با درخواست افزایش سرمایه این شرکت را ناشی از اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای بورس می‌دانند، در تجمعی خواستار جلوگیری از افت ارزش سهام و زیان خریداران این سهم شدند.
کد خبر: ۹۲۴۶۶۴
تجمع سهامداران شرکت پلی اکریل ایران مقابل تالار بورس تهران

به گزارش جام جم آنلاین، ظهر شنبه تعدادی از سهامداران شرکت پلی‌اکریل ایران مقابل تالار بورس تهران در خیابان حافظ تجمع کردند. تجمع‌کنندگان علت اعتراض خود را اعمال مدیرت سلیقه‌ای از سوی سازمان بورس در برخورد با سهامداران عنوان کرده‌اند. مدیریتی که به اعتقاد سهامداران این شرکت می‌تواند زیان قابل توجهی را متوجه خریداران این سهام کند.

بر اساس قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات» و اصلاحیه آن، صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی باید به تائید سازمان بورس برسد. با این احتساب سازمان بورس می‌تواند با افزایش سرمایه شرکت‌ها موافقت کند و این اتفاق تاثیر بسزایی در ارزش سهام شرکت‌ها خواهد داشت.موضوعی که سهامداران شرکت پلی‌اکریل ایران به آن اعتراض داشته و تقلیل افزایش سرمایه این شرکت از میزان 1200 درصدی به میزان 290 درصد را مورد انتقاد قرار دادند.

سهامداران این شرکت با تجمع مقابل در ورودی تالار بورس تهران ، شعارهایی سر می‌دادند. عده‌ای از آنها یک بنر بزرگ و تعدادی دیگر نیز کاغذهایی در دست داشتند.

این گروه که شعارهای بلندشان موجب جلب توجه عابران شده بود، بعد از دقایقی شعار دادن مقابل در ورودی بورس، وارد سالن اصلی تالار شدند اما پس از مدتی با هدایت حراست این سازمان دوباره به خیابان بازگشتند.

در همین باره یکی از تجمع‌کنندگان عنوان می‌کند اتفاقی که برای شرکت پلی اکریل پیش آمده در واقع سوء مدیریت و اعمال مدیریت سلیقه‌ای از سوی سازمان بورس برای تائید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها است و این سازمان برای شرکت‌های مختلف مدیریت سلیقه‌ای اعمال می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 4 ماه است نماد معاملاتی شرکت پلی اکریل ایران برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و همچنین بررسی افزایش سرمایه 1200 درصدی از سوی حسابرس بسته بوده است، اظهار کرد: پس از چهار ماه معطلی سهامداران حالا سازمان بورس این میزان افزایش سرمایه را که مورد تائید کارشناسان کانون دادگستری بوده و سازمان حسابرسی کشور هم آن را تائید کرده است، به 290 درصد تقلیل داده است که با این اقدام شرکت پلی اکریل نمی‌تواند از زیان ماده 141 و زیان انباشته خود خارج شود.

به گفته وی، اتفاقی که در این وضع انتظار سهامداران را می‌کشد این است که تعداد قابل توجهی از خریداران به علت افت ارزش سهام دچار زیان خواهند شد.

وی بیان کرد: سهامداران با اعتماد به سازمان حسابرسی کشور هر سهم را در زمان بسته شدن نماد معاملاتی آن با قیمتی حدود 400 تا 500 تومان خریداری کردند. این در حالی است که این شرکت سهام با قیمت 580 تومان را هم به خود دیده است. به عبارت دیگر اگر نماد معاملاتی این شرکت در شرایط کنونی و و وجود ابهامات بدون پاسخ، از سوی سازمان بورس باز شود، یقینا هر سهم بیش‌ از 200 تومان قیمت نمی‌خورد و این امر سهامداران را متوجه ضرر و زیان بسیاری خواهد کرد.

همچنین یکی دیگر از تجمع‌کنندگان و معترضان این تجمع با بیان اینکه این مشکل را سازمان بورس برای ما ایجاد کرده است، گفت: این سازمان مدارک و مستندات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها را به صورت سلیقه‌ای مورد تائید قرار نداده است.

وی که مدعی بود سازمان بورس هنوز علت این اقدام را به صورت شفاف اعلام نکرده است، اذعان کرد: در مدت اخیر تمامی شرکت‌های زیر مجموعه گروه‌های خودروسازی و شرکت سایپا توانسته‌اند از محل تجدید ارزیابی‌ها به افزایش سرمایه مورد انتظار خود برسد که نزدیک‌ترین نمونه آن نیز پلاسکو کار است.

او با تاکید بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند با ارزیابی مجدد دارایی‌های خود میزان سرمایه‌شان را افزایش دهند، بیان کرد: سازمان بورس بخشی از افزایش سرمایه از محل دارایی‌های زمین و ساختمان شرکت پلی اکریل یعنی معادل 600 درصد را تائید نکرده و تنها 290 درصد آن را پذیرفته است. بخشی دیگر از افزایش سرمایه به دارایی‌های به جز ساختمان و زمین شرکت باز می‌گردد.

این تجمع‌کننده گفت: نکته جالب این است که تنها یک روز پیش از اعلام مخالفت با افزایش سرمایه شرکت پلی‌اکریل، افزایش 135 درصدی سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت پلاسکوکار مورد تائید سازمان بورس قرار گرفت در حالی که شرایط این شرکت کاملا مشابه شرکت پلی اکریل است و ما درخواست داریم تا سازمان بورس در این باره تجدیدنظر کند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت پلی اکریل سرمایه ناشی از دارایی‌های استهلاک‌پذیر را طی سال‌های آتی در صورت‌های مالی خود پیش‌بینی کرده است اما باز هم سازمان بورس به دلایل کاملا مبهم افزایش سرمایه این شرکت را تائید نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حامد مژده وری
-
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
شركت پلی آكریل اصفهان # با سلام و خسته نباشید
متاسفانه رفتار دوگانه ، تبعیض آمیز و بی عدالتی محض سازمان بورس در عدم صدور مجوز افزایش سرمایه قانونی شركت پلی آكریل كه قانوناً به تأیید بازرس و حسابرس قانونی مستقل هم رسیده است زمینه ورشكستگی و انحلال شركت را فراهم آورده است. به فریاد عدالت خواهی كارگران و سهامداران مظلوم شركت برسید.
تبعیض در صدور مجوز افزایش سرمایه شركت هایی مانند پلاسكوكار و سایپا آدین و ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها