پلیس آلمان از وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ و کشته شدن چند تن در این حادثه خبر داده است. گزارش‌ها حاکی است تعداد زیادی هم در این حادثه زخمی شده‌اند. برخی رسانه‌های آلمانی از کشته شدن دست‌کم ۱۰ تن در این تیراندازی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۰
آخرین اخبار از تیراندازی در  مونیخ + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش شبکه العالم، پلیس آلمان از کشته شدن دست‌کم شش تن در این تیراندازی خبر داده است.

بنا بر گزارش‌ها پلیس گفته است که احتمالا بیش از یک مهاجم در این تیراندازی دست داشته است. پلیس مونیخ می‌گوید هنوز روشن نیست که مهاجم یا مهاجمان کجا هستند.

این تیراندازی در مرکز خرید المپیا در دهکده المپیک مونیخ در شمال غرب این شهر رخ داده است.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که فرد یا افراد مهاجم در رستوران مک‌دونالد به سمت کودکان شلیک می‌کرده است.

همچنین پلیس آلمان برای کمک به مردم و اطلاع‌رسانی دقیق در مورد وضعیت، یک خط تلفن اختصاصی برای این کار ایجاد کرده است.

گزارش‌های تاییدنشده‌ای هم از یک تیراندازی دوم در مرکز شهر مونیخ منتشر شده است. پلیس مونیخ هنوز تیراندازی دوم را تایید نکرده است.

پلیس به صورت گسترده در اطراف محل حادثه مستقر شده و در حال تخلیه مرکز خرید است. پلیس از مردم خواسته است که با توجه به فراری بودن مهاجم یا مهاجمان از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند.
ویدیوهایی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردم را در حال فرار نشان می‌دهد. بعضی منابع خبری از فرار یک مهاجم به داخل متروی مونیخ گزارش داده‌اند.

دویچه وله گزارش داد، در جریان این رویداد، چند نفر به طور بی‌هدف به سوی مردمی که سرگرم خرید و عبور بودند، تیراندازی کردند. به گفته پلیس، شاهدان عینی از سه مرد مسلح به تفنگ سخن گفته‌اند. گفته می‌شود که آنها پس از تیراندازی از محل فرار کرده‌اند و پلیس در پی آنان است. از این رو پلیس از اهالی مونیخ خواسته است در اماکن شلوغ مانند میدان‌های شهر جمع نشوند.

در مونیخ حرکت اتوبوس و مترو در قسمت‌هایی از شهر متوقف شده، عبور و مرور داخل شهر مختل شده است.

پلیس ایالت بایرن نیز با انتشار یک توئیت از مردم خواسته است از منطقه مرکز خرید دوری کنند و در خانه بمانند. همچنین پزشکان و پرستاران به بیمارستان‌های مونیخ فراخوانده شده‌اند. بالگردهای پلیس بر فراز مونیخ گشت می‌زنند.

از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی آمادگی کشورش را برای کمک به آلمان اعلام کرد.

اوباما در یک نطق تلویزیونی در مورد حوادث مونیخ گفت: ما می‌دانیم که اتفاقاتی در مونیخ در حال رخ دادن است اما هنوز دقیقا نمی‌دانیم که وضعیت چگونه است.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با قربانیان این تیراندازی، تصریح کرد: آماده‌ایم تا تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار آلمان قرار دهیم تا در مقابله با این وضعیت اقدام کند.

از سوی دیگر، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا هم در واکنش در توئیتر خود نوشت: ما به شدت از تیراندازی‌ها در مونیخ ناراحت هستیم. قلب ما همراه قربانیان، خانواده‌هایشان و تمام مردم آلمان است.

بعد از حمله یک پناهجو با چاقو به پنج تن در قطاری در ایالت بایرن آلمان که روز دوشنبه رخ داد، تدابیر امنیتی در آلمان تشدید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
-
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
۰
۰
فدای سرم . مگر خون آنها رنگی تر از مردم مسلمان منطقه ماست ؟؟؟

نیازمندی ها