سخنگوی دولت درباره حقوق‌های نجومی و عملکرد دولت در این زمینه گفت: همان گونه که رئیس سازمان بازرسی هم گفته است، مصوبه‌ای در سال 90 درباره مدیران عامل صندوق توسعه ملی وجود دارد که آنها حتی می‌توانند خیلی بیشتر از این حقوق را دریافت کنند و قانون این اجازه را به آنها داده بود.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوی سیما اظهار کرد: البته در جامعه‌ای که حقوق‌ها پایین است، مسئولان خود به‌رغم اهمیت کارشان، نباید این حقوق‌ها را دریافت کنند. وی افزود: رئیس صندوق توسعه ملی بارها به رئیس‌جمهور نامه نوشت که جلسه‌ای بگذاریم و اختیار هیات عامل در تعیین حقوق و مزایا را محدود کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۴۰۰

در همین حال، احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس و رئیس هیات مدیره سازمان مردم‌نهاد دید‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با ارائه استدلال‌هایی مبنی بر مجرم بودن دریافت‌کنندگان حقوق‌های نامتعارف آورده است: صرفا به برکناری و رد اموال، بسنده نکنید و بسرعت پرونده ایشان را به قوه قضاییه تحویل دهید تا ضمن مراعات سیره علوی، هزینه تکرار چنین اقداماتی را برای مدیران خائن، افزایش دهید.

انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور

فرمانده سپاه شهرستان سلماس گفت: یک تیم تروریستی از اشرار ضدانقلاب توسط نیروهای سپاه پاسداران شهر سلماس منهدم شد. سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: در پی کسب اخباری درباره تیم اشرار ضدانقلاب برای انجام عملیات خرابکارانه در منطقه، موضوع بسرعت در دستور کار نیروهای اطلاعات و عملیات سپاه شهرستان سلماس قرار گرفت. پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و شناسایی و نیز تعقیب گام به گام اعضای این تیم، سرانجام نیروهای سپاه شهرستان سلماس در ساعت 4 بامداد پنجشنبه در عملیاتی موفق، این تیم را زمینگیر کرد و ضمن انهدام کامل آن یک نفر از اشرار را نیز زنده دستگیر کردند.

قاضی عسگر: هنوز هم آماده اعزام حجاج هستیم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: با وجود این که خیلی دیر شده است اما اگر همین امروز هم عربستان شرایط ما را بپذیرد و امنیت حجاج را تضمین کند، در این فرصت باقیمانده به تعدادی که برایمان امکان دارد، حجاج را برای اعزام آماده می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر که به پاکستان سفر کرده بود، این مطلب را روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری اردو زبان سَچ‌تی‌وی پاکستان مطرح کرد و گفت: ایران همیشه تلاش کرده است که با عربستان روابط خوب داشته باشد. بر این باوریم که اتحاد کشورهای اسلامی به نفع جهان اسلام است. اگر مسلمانان نتوانند در کنگره عظیم حج اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند، پس درکدام مناسک و اعمال عبادی می‌توانند به این زیبایی و عظمت، وحدت خود را به رخ جهانیان بکشانند.

در همین حال، سردار محمد یوسف، وزیر امور مذهبی پاکستان که کشورش روابط گرمی با عربستان دارد، می‌گوید اسلام‌آباد قصدی برای استفاده از سهمیه معطل‌مانده ایرانیان برای اعزام زائر به حج امسال ندارد.

بازداشت خبرنگار صداوسیما در رام‌الله

نظامیان رژیم صهیونیستی خالد صبارنه، خبرنگار محلی خبرگزاری صداوسیما در کرانه غربی را به دلیل پوشش تحولات این منطقه و اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها بازداشت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مشغول پوشش تظاهرات هفتگی فلسطینیان در شهرک بلعین واقع در کرانه غربی رود اردن بود که همراه سه نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی بازداشت شد.

اطلاعیه سفارت ایران در آنکارا به هموطنان مقیم ترکیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در اطلاعیه‌ای به هموطنان مقیم و مسافران توصیه کرد، به دلیل برقراری حالت فوق‌العاده در ترکیه، ضروری است ضمن توجه به اطلاعیه‌های مقامات امنیتی، مقررات خاص این ایام را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه همچنین از هموطنان خواسته شده است به منظور آشنایی با مجموعه قوانین حالت فوق‌العاده، قبل از عزیمت به جمهوری ترکیه از طریق مراجع ذی‌صلاح کسب اطلاع کنند.

ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌های خبرگان

ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری با رای اعضای کمیسیون‌های این مجلس برای دو سال مشخص شد. به گزارش فارس، براساس این گزارش آیات احمد جنتی به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق، محمد مومن رئیس کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی، احمد بهشتی، رئیس کمیسیون آیین‌نامه، حسن عالمی، رئیس کمیسیون بررسی راه‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه و عبدالمحمود عبداللهی به ریاست کمیسیون سیاسی اجتماعی انتخاب شدند.

توصیه نیویورک تایمز به کنگره درباره بوئینگ

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمن رد مخالفت‌ها با فروش هواپیما به ایران، مدعی شد که عملی شدن قرارداد بوئینگ، سبب تقویت سیاسی رئیس‌جمهور ایران خواهد شد و این موضوعی است که روحانی به آن نیاز دارد. به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز که از حامیان برجام است در ادامه بحث‌ها در آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما بین بوئینگ و ایران در سرمقاله‌ای به این موضوع پرداخته است. نیویورک تایمز در این سرمقاله نوشته است: کنگره (آمریکا) باید اجازه دهد که توافق بوئینگ به پیش برود.

جلیلی: «آلوده دامن‌ها» یک جناح هستند

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم اختلاف داشته باشند، سرانجام در یک جناح قرار می‌گیرند و لذا جناح‌های سیاسی قبل از آن‌که به فکر غلبه بر رقیب سیاسی باشند، باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند. به گزارش فارس، جلیلی که به دعوت دفتر تحکیم وحدت در نشست سالانه این تشکل در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته بود با بیان این‌که برخورد جناحی و مقطعی با مساله فساد خود یک فساد خسارت‌بار است، افزود: آرمانگرایی عین فراجناحی بودن است و با جناح‌گرایی قابل جمع نیست. جناح‌زدگی یا به تعبیر مقام معظم رهبری «قبیله‌گرایی» با آرمانگرایی در تقابل است.

ماموریت پلیس درباره کنسرت‌ها تغییری نمی‌کند

پس از آن‌که در روزهای اخیر هیأت وزیران در مصوبه‌ای با اصلاح ماده 20 آیین‌نامه اماکن عمومی، اختیارات نیروی انتظامی را در ورود به کیفیت و نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی، محدود به امور ترافیکی و انتظامی کرد، معاون ستادکل نیروهای مسلح، ابلاغیه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی درباره مسائل برخورد با ناهنجاری‌های عمومی صادر کرد. به گزارش تسنیم، در ابلاغیه سردار سیدمسعود جزایری به سردار حسین اشتری تاکید شده که مأموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود.

سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی هم با تاکید بر این‌که هیچ تغییری در ماموریت پلیس در موضوع برگزاری کنسرت‌ها ایجاد نشده است، گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی در این حوزه همچون گذشته انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، منتظرالمهدی با اشاره به مصوبه اخیرهیات دولت مبنی بر کاهش وظایف پلیس در موضوع کنسرت‌ها، اظهار کرد: باید توجه داشت انجام و فرجام تمام مأموریت‌های پلیس بر مدار قانون است و لاجرم هر کنش و اقدامی که از سوی نیروی انتظامی انجام می‌گیرد در این جهت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها