عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با جام جم آنلاین:

بررسی وضعیت کشمیر در جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با ظریف

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون با حضور وزیر خارجه گفت: در صورتی که بیانیه وزارت خارجه تاثیری در عملکرد دولت هند نداشته باشد امیدواریم موضع گیری قاطعانه تری از سوی وزارت خارجه صورت گیرد.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۰
بررسی وضعیت کشمیر در جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با ظریف

محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره حوادث اخیر کشمیر گفت: جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی با حضور محمد جواد ظریف برای آشنایی نمایندگان با مقامات وزارتخانه و بررسی عملکرد و برنامه های دستگاه دیپلماسی برگزار شد.

گفت: البته در جلسه کل موضوعات منطقه نیز مورد بحث قرار گرفت و بنده نیز در مورد موضع گیری وزارت خارجه در مورد حوادث اخیر کشمیر با آقای ظریف صحبت کردم که ایشان گفت در این رابطه بیانیه ای صادر کرده ایم.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته خطاب به آقای ظریف گفتم که کشمیر پاره ای از جهان اسلام است و فرهنگ ما و کشمیر از قدیم در هم تنیده است.

جمالی در مورد برخی انتقادها مبنی بر عدم موضوع گیری قاطعانه وزارت خارجه در مقابل حوادث کشمیر تصریح کرد: در صورتی که بیانیه وزارت خارجه تاثیری در عملکرد دولت هند نداشته باشد امیدواریم موضع گیری قاطعانه تری از سوی وزارت خارجه صورت گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد دولت هند به بیانیه ای که وزارت امور خارجه صادر کرده واکنش مثبتی نشان دهد در غیر این صورت قطعا بیانیه های بعدی با قاطعیت بیشتری خواهد بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه و موضع گیری ایران را نشان دهنده عزم و حساسیت ایران برای حمایت از مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: باید منتظر اقدامات بعدی دولت هند باشیم تا متناسب با آن تصمیمات بعدی از سوی وزارت خارجه اتخاذ شود.

جمالی با اشاره به اینکه به نظر می رسد حوادث کشمیر تحت الشعاع مسایل مربوط به عراق، سوریه، یمن و مسایل منطقه ای قرار گرفته است گفت: باید کشورهای اسلامی هم به وظایف خود عمل کنند، کشمیر جزو لاینفک جهان اسلام است، امیدواریم سازمان کنفرانس اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و دولت هند که جامعه بزرگی از مسلمانان را در خود جای داده حق و حقوقی هم برای مسلمانان کشمیر قایل شودو با سعه صدر و تدبیر این موضوع هر چه سریع تر حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م
-
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۰
۰
یكی باید دست ما را بگیره حالا ما شدیم ناجی همه .
ن
-
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۰
۰
یكی نیست بگه به شما چه ؟؟؟اینقدر دور بر كشورخودمان دشمن درست كردیم بس نیست ؟

نیازمندی ها