چهره‌ها و نظرها

تاکید بر ضرورت تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه

باوجود تشدید انتقادها از ناکارآمدی و غیرمؤثر بودن وضعیت فوق‌العاده حاکم بر کشور پس از حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس، نخست‌وزیر فرانسه طی اظهاراتی بر ضرورت تمدید این وضعیت پس از حملات تروریستی مرگبار شهر نیس تأکید کرد. به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مانوئل والس» در اظهاراتی ضمن دفاع از برقراری وضعیت فوق‌العاده گفت: رایزنی و بحث درباره مدت زمان تمدید وضعیت فوق‌العاده در کشور، در پارلمان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۳۵۱۷

نتانیاهو، مسئول ترویج گفتمان فاشیستی در اسرائیل

اسحاق هرتزوگ از رهبران مخالف دولت اسرائیل درباره «موج نفرت و نژادپرستی» که سیاستمداران جناح راست به آن دامن می‌زنند، هشدار داده است. به گزارش پرس‌تی‌وی، هرتزوگ در سخنانی در یک نشست پارلمانی گفت: ما در آستانه موجی از نژادپرستی، کشتار و ترورهای قریب‌الوقوع قرار داریم که ریشه در نفرت داخلی دارد. هرتزوگ 55 ساله رئیس حزب مخالف کارگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم را مسئول شیوع فزاینده گفتمانی فاشیستی در اسرائیل دانست. وی افزود: بذرهای نفرتی که کاشته می‌شود، در نهایت به جنگی داخلی ختم خواهد شد. این نفرت تحت حمایت کامل و پوشش آن دسته از افرادی که مسئول هستند، انجام می‌شود.

عملیات ریشه کنی داعش سرعت می‌گیرد

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که اعضای ائتلاف ضد داعش در صدد تسریع روند ریشه کن کردن تروریسم هستند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جان کری، در صفحه خود در پایگاه اجتماعی «توییتر» نوشت: ما در مرحله آتی بر راه‌های مبارزه با شبکه داعش و توقف تبلیغات و حمایت مالی از این گروه و پیوستن تروریست‌های خارجی به آن تلاش خواهیم کرد. آمریکا از آگوست 2014 ائتلافی را برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه به راه انداخت اما این ائتلاف در توقف پیشروی داعش شکست خورد. این در حالی است که حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه تأثیر بیشتری در مقابله با تروریسم داشته است.

عراقی‌ها نیازی به حضور نظامیان خارجی ندارند

وزیر خارجه عراق از بی نیازی کشورش به حضور نظامیان دیگر کشورها برای جنگ علیه داعش خبر داد. به گزارش النهرین، ابراهیم الجعفری گفت: عراق به اطلاع همه کشورهای دنیا رسانده است که نیازی به حضور نظامی آنها ندارد. وی افزود: عراقی‌ها خودشان توان دفاع از کشورشان را دارند. ملت عراق ثابت کرده که یکپارچه است و جبهه واحدی را در برابر تروریست‌های داعش تشکیل داده است. عراقی‌ها با هر دین و مذهب و قومیتی علیه تروریست‌ها ایستاده‌اند. وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ما به اطلاع کشورهای دنیا رسانده‌ایم که عراق به فرزندان شما برای جنگ در خاکش نیازی ندارد و هموطنانمان خودشان توان دفاع از کشورشان را دارند. عراقی‌ها به نیابت از کشورهای دیگر می‌جنگند و فقط خواستار کمک بشردوستانه، خدماتی و نظامی برای غلبه بر داعش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها