معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دلایل فوت مردی گفت که پس از انجام عمل جراحی بینی درگذشته است، به گفته او دلیل اصلی مرگ تشنج های پس از عمل عنوان شده که علت این تشنج ها هم برای متخصصان این حوزه نامعلوم بوده است.
کد خبر: ۹۲۳۵۱۱
جزئیات فوت بیمار 41 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علیپور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به درج گزارشی در خصوص مرگ یک بیمار که مورد عمل جراحی شکستگی بینی قرارگرفته بود گفت: آقای خداوردی، 41 ساله،11 ماه پیش به دلیل انحراف سپتوم و شکستگی بینی به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرد. ایشان توسط یکی از اساتید جراحی گوش حلق و بینی بیمارستان، زیر بیهوشی عمومی مورد جراحی قرار گرفت.

وی افزود: عمل جراحی به‌خوبی انجام و بدون عارضه به اتمام رسید و بیمار پس از به هوش آمدن کامل به ریکاوری منتقل شد. بیمار در ریکاوری، دچار تشنج با افت سطح هوشیاری شد که بلافاصله با حضور اساتید بیهوشی و جراحی مربوطه، تشنج اولیه بیمار کنترل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با شروع مجدد تشنج استاد متخصص مغز و اعصاب بر بالین بیمار حاضر شد و با صحه بر تشنج بیمار، درمان‌های لازم برای بیمار آغاز شد. به دلیل مشخص نبودن علت تشنج، بیمار بلافاصله با آمبولانس از ریکاوری به واحد تصویربرداری بیمارستان منتقل و «CTscan» انجام شد که علتی برای تشنج مشخص نشد و سپس به دلیل ادامه تشنج‌ها، به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و درمان‌های وی تحت نظر اساتید فوق تخصص ICU و متخصص مغز و اعصاب، ادامه یافت. علیرغم انجام تمام اقدامات تشخیصی و درمانی متأسفانه تشنج‌های بسیار مقاوم به درمان بیمار به مدت حدود 10 روز ادامه یافت.

وی افزود: علت تشنج بیمار در ریکاوری برای پزشکان معالج دقیقاً معلوم نیست. تمام بررسی‌های تصویربرداری انجام‌شده شامل چندین نوبت «CT scan» و «MRI» علت تشنج‌های بسیار مقاوم بیمار را مشخص نکرد. قابل‌ذکر است که در تعدادی از بیماران دچار تشنج، علت اصلی علیرغم تمام بررسی‌ها تشخیص داده نمی‌شود. ازلحاظ علمی، برخی علل نادر برای علت تشنج را می‌توان مطرح نمود که با احتمال کمی ممکن است در بررسی بافت و ارگان بعدی مشخص شود.

علیپور با اشاره به اینکه پس از کنترل تشنج‌ها و با توجه به مراقبت ممتد در بخش ویژه، روند بسیار کند بهبودی بیمار و ریکاوری مغز به‌کندی آغاز شد گفت: لیکن وضعیت غیرقابل‌کنترل اولیه، عوارض مغزی برای بیمار به‌جا گذاشته بود. به دلیل طولانی شدن مدت بستری در ICU، بیمار در چند نوبت دچار عفونت‌های شدید و مقاوم شد که با استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیکی قوی درمان و کنترل گردید. در سیر عفونت اخیر که به دلیل بستری طولانی بیمار بسیار شدید و مقاوم به داروهای مختلف بود، علیرغم درمان‌های صورت گرفته، متأسفانه بیمار فوت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در حال حاضر جسد بیمار جهت کالبدشکافی به پزشکی قانونی ارسال شده و پرونده بیمار نیز در آن سازمان در حال بررسی است؛ ما منتظر نتایج بررسی‌های انجام شده در پزشکی قانونی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها