رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه "نشاط فعالیت هسته ای" ما همچنان محفوظ است گفت: 32 تن آب سنگینی که به آمریکا فروختیم پول ‌آنرا گرفتیم و بعد آب سنگین را تحویل دادیم .
کد خبر: ۹۲۲۷۶۷
ایران پول فروش آب سنگین به آمریکا را دریافت کرد

به گزارش جام جم آنلاین؛علی اکبر صالحی پس از حضور در جلسه عصرامروز کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما افزود: در حال رایزنی با روسها هستیم تا 40 تن آب سنگین به آنها بفروشیم .

وی تصریح کرد: تعداد دیگری از کشورهای اروپایی هم تقاضای آب سنگین از ما کرده اند.

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وارد حوزه آب سنگین شده است گفت: بعضی ها می گویند چرا آب سنگین را می فروشید ، باید ابتدا ببینیم نیاز آب سنگین ما چقدر است .

وی ادامه داد: اگر راکتور اراک بعداز چند سال دیگر راه اندازی شود نیاز ما به آب سنگین 60 الی 70 تن است در حالیکه ما سالی 25 تن آب سنگین تولید می کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: عزیزانی که می گویند چرا آب سنگین می فروشید،‌ بگویند اگر نفروشیم با این آب سنگین چکار کنیم .

وی افزود: نیاز کشور برای مقاصدی غیر از راکتور اب سنگین سالی حداکثر بیش از 2 تن نمی شود و این در حالی است که ما سالانه 25 تن آب سنگین تولید می کنیم.

صالحی اظهار داشت: فرصت خوبی برای ما پیش آمده است تا آب سنگین به بازارهای دیگر صادر کنیم .

وی با بیان اینکه آب سنگین یک کالای راهبردی است گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به فروش آب سنگین نظارت دارد و نه ما می توانیم آنرا به هر کسی بفروشیم و نه هر کسی می تواند در بازار آزاد آب سنگین بخرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها