یادداشت تند و تیز بازیگر نارنجی پوش مهرجویی خطاب به جامعه پزشکی

انتقاد حامد بهداد از توهم برخی پزشکان

حامداد بهداد با ارسال یادداشتی به واکنش‌های اخیر جامعه پزشکی و انجمن ملی جراحان نسبت به درگذشت عباس کیارستمی و صحبت های داریوش مهرجویی پاسخ داده است.
کد خبر: ۹۲۲۷۵۹
انتقاد حامد بهداد از توهم برخی پزشکان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در این یادداشت آمده است:

«پاسخ به انجمن ملّی جراحان

طلای پاک را هیچ منّت خاک نیست؛ چون از بی‌انصافی می‌ترسم و خود صدْمه خورده آنم، باید بگویم روی سخنم با آن دسته از پزشکان و جراحان و پرستارانِ شب تا صبح بیدار خوابِ جان برکف، که پا به پای بیماران و همراهان می‌گریند و می‌خندند و چون پروانه دورشان می‌گردند، نیست و نخواهد بود...

اما جامعه ما از پیش دریافته، هیچ قصوری در پرونده پزشکی آقای کیارستمی اثبات نخواهد شد. داغ کیارستمی سازمان نمی‌خواهد. هر نفر ایرانی و غیرایرانی که او را بشناسد خواهانِ پاسخ شماست. و جامعه فرهنگی پیگیری این مطالبه جهانی را بر خود وظیفه می‌داند.

توهم جمعی از پزشکان مبنی ِبر سال‌ها دشمنیِ سازمان یافته علیهِ آنان در سطحِ جامعه، برآیندِ نگاهِ طبقاتیِ صنف پزشکی علیه هموطنان خویش است. و این نگاه، خود معلول کاستی‌های بسیاری در زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی ایران امروز ماست.

بگذارید بی‌پرده بگویم: اینکه پیش از نام جنابِ کیارستمی و مهرجویی، از واژه "آقا" استفاده نمی‌کنید، ناشی از کم‌فرهنگی است؛ اینکه فکر می‌کنید مهرجویی نظیر دارد، از کم‌فرهنگی است و سرانجام اینکه شما ما را دشمن خود فرض کرده‌اید، ناشی از نگاهی پر از ترس و تبعیض است و اینکه آن را سازمان یافته خوانده‌اید، احساس خطری است که قدرت‌طلبی و اقتدارگرایی، در پشتِ نقابِ هر پزشک می‌کند. و همه این تلقی از سرِ بی‌رحمی و عافیت‌طلبی و خودپسندی است و همه سراسر قصور. اینکه اسرار پزشکی را در اختیار خانواده کیارستمی یا هر دیگر خانواده قرار نمی‌د‌هید و یا اینکه مهرجویی را در حدّی نمی‌دانید که چه و چه... از نگاهِ خودپسندانه و طبقاتی شماست، و قصور! اینکه فلان جراحِ معالج، بلندمرتبه‌ترین فیلمسازِ جهان را پس از عملِ جراحی رها کرده، برای تعطیلات نوروزی سفر رفته و میزانِ ابعاد و اهمیّت وِی را در بهترین شکل، در حد و اندازه خود دانسته، از کم‌فرهنگی است. لازم نیست توضیح دهیم در هر مجتمع پزشکی از شما چه عدد داریم و در هر شهر و کشور، چند مجتمع ِپزشکی و چند کرور در شوق رفتن و ذوق بیرون آمدن از دانشکده‌های پزشکی. هم از آن روی محتاجِ شرح نیست که بگویم از کیارستمی فقط یکی در عالم بود که اگر این را هم ندانیم دیگر حقیقتا از بی‌فرهنگی است و صد البته که فاجعه. فاجعه‌ای که به بار نشست.

اگر مردمِ عادی، بدون اعتماد به نفس و پشتیبان، لرزان و ناامید از همه جا، دست به دامان شما می‌شوند و روی کفش‌تان می‌افتند به جرم اینکه زندگی را دوست می‌دارند و شما را به غلط ناجی خود می‌دانند، دردی‌ست که از کاستی‌های تامین اجتماعی و ناکارامدی قوانین و مدیریت درمانی و در طول سالها به وجود آمده است. اما در ازای آن سهم مردم از شما چه بوده؟

جز اهانت و بی‌احترامی و ناامیدی و گاهی که مرگ نوش جانشان می‌شود؟! اینکه قوانینِ مدنی و مدرن‌تری درباره خدمات اجتماعی از بالا برایمان وضع نمی‌شود و شما هم به روی مبارکتان نمی‌آورید قصور است. اینکه اخلاق پزشکی حتی به اندازه علمِ نوپای تجربی در طولِ تاریخ قد نکشیده، علی‌الخصوص در کشورِ ابن‌سینا و رازی و مولانا، همه مصداق قصور است.

نَفْسْ و ایگویِ جامعه پزشکی در ایران چاق و فربه شده است و اگر به سببِ سوادِ تخصصی، و درآمدِ بالا و احترامِ کاذبِ جامعه در همین دوره از تاریخ، به نقد خویش و تمرین دموکراسی نپردازد، جامعه ایرانی غرامتِ سنگین‌تری از مرگ عالیجناب کیارستمی خواهد پرداخت. قصور زیاد است نمی‌توانیم ثابت کنیم. کم‌کاری بوده نمی‌شود اثبات کرد. اهمال و سهل‌انگاری و لاپوشانی همه قصور است.

پایِ جان آدمی در میان است. از قصور مگویید که زیرساخت‌هایِ شخصیتی_اجتماعیِ همه، سالهاست که ویران است. فقط نمی‌توانیم اثبات کنیم. با این حال در میان شما کسانی که با ما درد مشترک دارند، کم نیستند و ما دردمان را در هنگامی مناسب قسمت خواهیم کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶۱
علی
-
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
برخی هنرمندا فساد اخلاقی دارن و رانت تلویزیون و......اونا رو معروف كرده. چرا یه سریال ایرانی مثل جومونگ كره ای فروش نمیره؟
بینام
-
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
بهتر است از مردم عادی نظر سنجی شود انوقت متوجه میشوید كه اكثریت مردم از وضعیت پزشكان و بطور كلی درمان در این مملكت هیچگونه رضایتی ندارند .بهتر است خودتان را گول نزنید.. در ایران اكثریت پزشكان متخصص فقط به دنبال پر كردن جیبهای گشاد خودشان هستند.
رها
-
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
این آقا استاد خودنمایی و مسخره بازیست، اگه رافت اسلامی نبود چند سال پیش جاش تو حلف دونی بود
فرید
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
این قضیه تبدیل به موقعیتی برای افراد شده كه اسم خودشون را در جامعه مطرح كنند. به هر حال هنر مندها بدونند كه قضاوت با نادانی امكان پذیر نیست و كار اونها نیست. قضاوت از روی نادانی اگر با بی ادبی هم همراه باشد نشانه انحطاط شخصیت افراد است.
كمال
-
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
واقعا حرف دل همه مردم واقع بین رو گفتی
عالی بود
دمت گرم

عباس
-
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
عالی بود.
بند ه خد ا
-
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
حامد بهداد برایت متاسفم
علی
-
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۱
۰
بنظر من صحبت های حامد بهداد پر است از بی انصافی قضاوت های نادرست و شاید هم بی اطلاعی ! پزشكان و گاهی پزشك نماهای اندكی وجود دارند كه جان انسان برایشان مهم نباشد ! بسیار اندك !
این دلیل نمیشود شما جامعه پزشكی را خطاب كنید كه هر كدام بارها جان انسانی را نجات داده اند.. و لزوما هم شبها بیدار نمیمانند كه برای بیماران گریه كنند! بهتر است قبل از تحقیقات كارشناسی هر كس هر چیزی به ذهنش میرسد . همانجا نگه دارد و همه را از ذهنیاتش مطلع نكند!
از طرف جامعه پزشكی
-
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۱
۰
اولا ایشان در حد و اندازه اینكه جامعه محترم پزشكی ایران بخواهد جواب این باصطلاح هنرمند ب را بدهد نیست. بعد هم پزشكان ایرانی از بهترین پزشكان جهان هستند كه امروزه از جایگاه خاصی در جامعه جهانی برخوردار هستند . سالها تلاش , رنج و كوشش در گرفتن تخصص و برد جراحی و سالها كسب تجربه موجب شده پزشكان ایرانی اسطوره جراحی باشند و متاسفانه جامعه پزشكی كشور به شدت مورد توهین قرار گرفته است و مظلوم واقع شده است. در ضمن كیارستمی یك فیلمساز معمولی بود نه جهانی كه برخی از فیلمهایش جایزه ای از چند فستیوال فیلم خارجی گرفته بود , فیلمساز جهانی امثال انسانهایی مثل ژان پیر ملویل , لوكینو ویسكونتی , لویی مال , ژان لوك گدار, میكل آنجلیو آنتونیونی , فدریكو فلینی , ویتوریو دسیكا, فرانسوا تروفو , ژاك داتی , بیلی وایلدر , مایكل مان , مارتین اسكورسیسی , استانلی كوپریك , جیمز كامرون هستند كه ادعایی هم ندارند نه چند تا بازیگر و كارگردان معمولی توی ایران كه فكر میكنند هنرمند هستند .
داریوش
-
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
همین نگاه از بالا به پایینی كه دارید باعث میشه هیچ كسی و در حد و اندازه خود ندونید و هیچ انتقادی رو هم نپذیرید. یك مقداری فكر كنید و بیندیشید چرا این همه مردم از شما ناراضی هستند آیا اینها همه از سر حسادت و عقده گشاییست یا ایرادی در كار شما وجود داره كه خودشیفتگی حرفه ای اجازه نمیده ببینیدش.
سارا
-
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
عزیزم اگه كیارستمی معمولی بود پزشكان ما هم اسطوره نیستن جزبه تعداد انگشتان دست كه خدا رو شكر ایران طبابت نمیكنند ودر مورد مظلوم واقع شدن شماپزشكان دوست عزیز یاوه میگویی
ح.عابدی
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
وقتی به حق خودتان قانع نیستید و زیر میزی میگیرید ووقتی با كمال بی وجدانی مریضهای مردم را بجای شفا راهی گورستان میفرستید(اخبار 20:30گواهی این مدعا) بدانید اعمال شما از دید خداوند پنهان نیست پس منتظر عقوبت بمانید..هر پزشكی دكتر غریب نمیشود.
ناشناس
-
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
واقعیت را گفتی بهداد. دمت گرم.
یك پزشك
-
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
خیلی عذر میخوام...ولی هم شما و آقای مهرجویی و طرفدارانشون و طرفداران مرحوم كیارستمی و هم جامعه پزشكی ملت رو دارید با این حرفها و جواب و پس جوابها بیچاره میكنین....خود مرحوم كیارستمی كه هر چی بود با قصور یا بدون قصور درگذشت...شما چرا كاسه داغ تر از شدید همگی؟!!!!اگر اجازه بدید خود مسئولین نظرشون رو بعد اعلام میكنن...من نمیدونم چرا ما ملتی هستیم كه باید در هر زمینه ای كارشناس باشیم و نظر بدیم!!!!
داریوش
-
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
دمت گرم حامد بهداد نشون دادی واقعا هنرمندی و درد مردم را خوب میفهمی.سینه پر درد دارم از دست این پزشكان پول پرست كه نگو. در عمل جراحی كه برای خانمم اخیرا انجام شد آنقدر از طرف پزشكان و پرستاران تحقیر شدیم كه واقعا هر دو ما از اینكه به پزشك مراجعه كردیم پشیمان شدیم.خانمم میگفت حاضرم بیماری را تحمل كنم ولی اینهمه تحقیر نمیشدیم.برای لحظاتی در بیمارستان حس كردم كه پزشكها نه تنها ما رو آدم حساب نمی كنند بلكه اصلا ما رو نمیدیدند و حرف ما رو نمیشنیدند با این كه جلوی چشمشان بودیم راه میرفتیم باهاشون حرف میزدیم ولی انگار روح بودیم و متعلق به دنیای دیگر و اونها مشغول شوخی و بگو بخند خودشان بودند.در ضمن بنده و خانمم هر دو مدرس دانشگاه هستیم و بی سواد هم نبودیم و مشكل مالی هم نداشتیم و در بیمارستان خصوصی عمل كردیم.
رضایی
-
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
شما كه میفرمایید استاد دانشگاه هستید خود وخانمتان.
در كدام سیستم آموزشی از دیدن فقط 1 نمونه حق تعمیم به كل مجموعه را دادند؟
خیلی خوب خندیند. از درمان شما هم كم گذاشتند؟چه چیز تدریس میكنید ؟تعمیم جز به كل؟ممنوعیت خنده در واحد های درمانی؟
خنده دو نفر نشانه فلج بودن سیستم درمانی است ولی واكنشهای آقای بهداد در جلسه نمایش فیلم اخیرش و برخورد فیزیكی وی در یك كلیپ دوربین مخفی كه بطور رسمی پخش و تكثیر نشانه سلامت فكر ایشان؟
صحبت آقای بهداد و قصور نیست. كه اگر باشد هیچ پزشك با شرفی نه میخواهد نه میتواند پشت همكار خطا كار بایستد.بحث توهین بی ادبانه یك پیشكسوت در واقعه كه هنوز ج م بودن آن ثابت نشده است،می باشد.
بحث پیشداوری آقای بهداد كه نظام پزشكی را هنوز رای نداده ، به لاپوشانی و پزشك مسئول را هنوز محاكمه نشده به قصور متهم میكند ، است.
آقای بهداد لطفا فقط نام عمل انجام شده روی مرحوم كیا رستمی، نام قصور احتمالی و درصد فوت بیمارانی با این شرایط در بهترین شرایط ذكر كنید.
واقعا میدانید؟ من كه اطلاعی ندارم. پس قضاوت نمیكنم. شما چه؟
دریا
-
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰


آقای بهداد آیا میدونی دانش آموزان تاپ به رشته پزشكی میروند ؟ و آیا میدونی بهترین سال های عمرشان مشغول علم و تحصیل هستند ؟ چه روز ها و شب های سختی در بیمارستان گذراندند ؟ و آیا میدونی تمام جراحان دنیا با توكل به خدا شروع به عمل جراحی می كنند و تنها آرزویشان بهبود بیمارشان هست ؟ آقای بهداد باور كن من و شما را به رشته پزشكی راه ندادند و حالا آنها را درك نمی كنیم .



تعصب و غیرت
-
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقای بهداد اول توضیح دادن طرف صحبتم با چه كسانی هست و پزشكان و پرستاران واقعا با خدا رو تمجید كرد
فریاد
-
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دوست عزیز تاپ بودن بعضی افراد (بعضی افراد نه همه آنان) در تحصیل به معنای بالابودن حس تعهد و انسان دوستی ایشان نیست. كمی به رفتارهای ناهنجار بعضی از اعضای این قشر جامعه نگاه كنید اگرچه شریف انسانهایی هم در میان آنها هستند نظیر پروفسور سمیعی و ... كه باید به احترام آنان ایستاد.
حامد
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
توهم ها،و رفتارهای ناهنجار حامد بهداد بركسی پوشیده نیست.متاسفانه بیماریهای شدید روانپزشكی برخی هنرپیشه ها توسط عوام به منزله الگوی هنری پذیرفته میشود ولی واقعیت آنست كه بهداد وچندین هنرپیشه دیگر باید تحت درمان های دارویی پیچیده قرار گیرد
داراب - اخگر
-
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
ویزیت یعنی تمام دارایی ام را بدهم تا نسخه ای پیچیده شود
قرار نیست من خوب بشوم سر به بیابان می گذارم تا هم دردم را به كوه بگویم
و هم بوته های پزشكی اش را در دامانم بریزم
خشك میكنم درون كتری می ریزم و جوش میدهم
چند لیوان به نوبت می خورم
برای من همین كافیست كه دردم را به نادان نگویم
كوه داناست چون جوابم را می دهد ...
رضا
-
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
حامد بهداد حرف حق رو زدی جامعه پزشكی هم بجای اینكه توهم بزنه و از یه عده بی مبالات و بی مسئولیت جانبداری غیر منطقی كنه فكر سلامت و جان مردم باشه و پاسخگو باشه اكثریت مردم از عملكرد پزشكان متخلف و پولهای زیر میزی ایشان شاكی هستند.
آرمین
-
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
داداش یك طوری میگی انگار اكثریت مردم از همه چیز راضی هستند فقط عملكرد پزشكی مونده اونم با این حاشاگری دوستان هنرمند ان شاالله حل بشه
هر موقع بوگاتی ساختیم اونوفت انتظارات اروپایی هم داشته باشیم
علیرضا
-
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
با سلام
حامد بهداد با اینكه بالشخصه بازیگری اش را دوست دارم ولی ازغرور بی حدش و اینكه در عین حال از غرور بقیه نارحت میشود بشدت بدم می آید. آقای كیارستمی فیلمساز بزرگی بودند و قطعاً قابل احترام زیاد ولی دردانه عالم بشریت نبودند آنچنانكه بهداد میگوید و عین نادانی است نظر بنده و همتایانم را حمل بر بی فرهنگی كند. آقای كیارستمی دقیقا اندازه من و امثال من حق دارد از قصور پزشكی شاكی باشد و انتظار احقاق حق داشته باشد.
كاش روزی برسد كه ما یاد بگیریم تعریف كردن با چسباندن به اوج آسمانها و انتقاد با فرستادن طرف به اسفل السافلین متفاوت می باشد.
محمد
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
درود بر حامد بهداد . متنی بسیار زیبا . نقدی از سر سوز و تعهد . نگارش و نقد زیبای این هنرمند عزیز قابل تحسین است
ندا
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
كاملاً موافقم. روده ی مادر من رو به اشتباه و بدون اطلاع خودش خارج كردند! الان هم داره با عوارض اون دست و پنجه نرم میكنه. اونوقت آقای دكتر با چرب كردن سبیل نظام پزشكی داره راست راست می گرده!
یك شهروند خیلی معمولی
-
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
جامعه پزشكی خیلی محترم مورد خطاب آقای بهداد، حالا چرا اینقدر ناراحت و دستپاچه شدین. حقیقت تلخ است ولی چه بخواهید و چه نخواهید واقعیت همان چیزی است كه ایشان فرمودند و متاسفانه نظر اغلب مردم (یعنی تقریبا همه مردم) در مورد شما همینه. در ضمن بنده دكترای تخصصی از یكی از بهترین دانشگاه صنعتی كشور را دارم و خوشحالم كه میتونستم ولی پزشكی نخواندم چون ممكن بود خدای نكرده منم مثل اغلب شما بدجوری حریص و پول پرست بشم.
رضا
-
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
چه خوبه قبل از اینكه مطمئن نیستیم حرف از خودمون درنیاریم.آقای حامد بهداد میشه بگید یه پولیپ كنسروس رو درمان كنند و بعد وارفارین باید بگیره و بعد آمبولی ریه بده اونم در فرانسه!! درمانش چیه؟میخوایم از نظرات جناب عالی بهره مند شیم.
ادعا
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
كاسه داغ تر از اش!!!!معلوم نیست پشت این به ظاهر حمایت از اقای مهرجویی چه نقشه ها نهفته است. ..حركات پوپولیستی. ...تجمع جلوی بیمارستان (خنده داره واقعا )..افرین اقای با فرهنگ!
س
-
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
كیارستمی بعلت عوارض جراخی فوت كرده نه بخاطر قصور جراح! ازتون خواهش میكنم جو سازی نكنید، مملكتو بهم نریزید، نذارید از اختلافات داخلیمون سواستفاده بشه، خطاب به آقای مهرجویی كه البته خودشون از بیماری ... رنج میبرن! ادب از كه آموختی؟!؟!؟!
علی
-
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
خیلی بده كه ما ایرانی ها بدون اطمینان از چیزی در موردش قضاوت میكنیم.مگر من پزشكم؟ شما پزشكید؟ پرونده را خوانده اید؟مگر قاضی مخصوص رسیدگی وجود ندارد؟ به پزشك بد میگوییم. مهندس ها را زیر سوال میبریم.معلم را بی سواد میخوانیم.راننده تاكسی، طلاقروش را متاسفانه دزد میخوانیم.حال آنكه افرادی كه از راه حلال كسب روزی نمیكنند را خیلی دوست داریم.كمی تفكر كنید!
محمد.. شریف
-
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با سلام ... جامعه پزشكی هم مثل سایر مشاغل هم خوب دارد و هم بد.. بله رشته زمان بریست و هوشمندی و پشتكار میخواهد . درست . ولی قبول بفرمائید این سالها كیفیت را فدای كمیت كرده اند . چه در پذیرش دانشجو (سهمیه و وو) چه فروش سئوالات امتحانات ورودی به تخصص.. لذا فارغ التحصیلان هم خود را ملزم به رعایت انصاف نمیبینند ( البته نه همه ) واقعا قصد توهین ندارم . ولی عده ای از آقایان به جنبه تجاری این شغل بیشتر توجه دارند . ولی مردم هنوز به جنبه معنوی و اخلاقی این حرفه باور دارند . انشا الله نتیجه بررسی كار شناسان علل را مشخص خواهد كرد . ولی از نظر رای های صادر شده در موارد مشابه قبلی . برداشت عامه بدین نحو خواهد بود.. تاجر وارد كننده نخ بخیه 25 /. راننده آمبولانس 30 / . ازدحام ملاقاتی ها 15 / . و تیم پزشكی 5/ . كه یك ماه تبعید بشمال ( ویلای خودشان ) و محروم از عمل جراحی در این مدت .این حكم تا 20 روز قابل فرجام خواهیست ..؟
گلنوش
-
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۱
۰
خدا رو شكر نه پزشكم نه هنرمند..فقط متاسفم برای دولتمردان كه یك بازیگر میتونه ذهن و زندگی مردم رو صحنه تئاتر ببینه و شروع كنه به فحاشی و شستشوی مغزی..! وای به كشورم كه هنرمندش حامد بهداد باشه...قضاوت بیجا،توهین،این حرف ایشون فقط به ضرر ماهایی میشه كه تو مناطق محروم كشور زندگی میكنیم.و مطمئنا كه ایشون هدفی جز ایجاد توجه نداره..!و جالبه كه از حالا خودشون رو اماده كردن..اینها همه منو یاد انتخابات ٨٨ میندازه.طرف قبل از انتخابات میگفت من برنده ام و اگه نباشم توطئه است و چه بر سر ملت بیچاره ما اومد اون سال!انگار این قصه تمومی نداره..
علیرضا
-
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
پزشكان ایرانی همه دنبال تیغ زدن مردم هستند. میدونم كه نظر منو نشون نمیدید. ولی من حرف حق میزنم
رضایی
-
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
كسی مخالف بررسی نیست.ولی پیش داوری ،توهین با بدترین الفاظ ،صدور حكم،و درخواست اجرای آن از طرف كسانیكه اشرافی به پرونده ندارن،و تشویق سایرین و تاییدهای بعدی سایر هنرمندان كم لطفی و اصرار بر اشتباه است.
هر پزشكی خاطراتی از همراهان بیماری كه نارضایتی خود را با الفاظ نا مناسب با حتی درگیری فیزیكی بروز میدهد ،دارد. این مسائل را به سطح فرهنگی فرد منسوب میكنیم.
ولی این طرز صحبت از منورالفكران !! ما شایسته نبوده و اگر ناشی از هیجان هم باشد نپذیرفتنی است. چه برسد بر حمایتهای بعدی كه با فاصله زمانی و تعقل !!!هم بوده.
شیدا
-
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۱
۰
آقای بهداد پزشكی به تخصصه علمه خیلی خیلی پیچیده تر از اونی هست كه شما و امثال شما كه الفبای پزشكی نمیدونید بتونید درموردش اظهار نظر نكنید..حتی هر پزشكی هم نمیتونه نظربده چون اونم تخصص خودش را لازم داره و ملزم به گذراندن دوره های مربوطه هستش اونوقت من متعجبم كه برمبنای كدوم علم و دانش شما اظهار نظر میكنید..هیچ پزشكی یك شبه پزشك نشده ولی خیلی از امثال شماها یه شبه بازیگر شدن .. خیلی جالبه شما از فرهنگ حرف میزنید و پزشكا را متهم به بی فرهنگی میكنید..پزشكای ایران بی فرهنگن شما و سینمای ایران با اون سابقه درخشان چی هست..بالاترین امار طلاق فساد وتجاوز و....بگذریم من شخصا اگه بازیگر بودم و این چیزا را دیده بودم واسه كسایی كه واسه شغلشون زحمت كشیدن از سلامتی وخواب و خوشی و خانوادشون گذشته بودن احترام بیشتری قائل بودم..اونی هم كه خودش را گم كرده امثال شماها هستین با حقوقای انچنانی ونجومی نه پزشكی كه از جونش مایه میزاره هیچ پزشكی را بر روی فرش قرمز نمیبرن كه غرور برش داره و مردم ..تونست بیمار را نجات بده میگن خدا نجات داد به دلایلی نشد مثل كهولت سن و سرطان و...(هرچند ما ایرانیها اعتقاد نداریم روزی باید بمیریم)میگن تو كشتی و بدتر جانی باهاش برخورد میكنن غرور واسه صنف شماست با اون همه خبرنگار و دوربین نه پزشكای زحمتكش
رهگذر
-
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
شما ۱۶ غلط املایی داشته اید , اگر میخواهی بگی كه پزشك هستید ! پس واویلا به بیمارانی كه به شما مراجعه میكنند ! اگر هم پزشك نیستی حداقل قبل از اظهار نظر مقداری بینش خود را بالا ببرید و در مورد مسایلی كه اطلاع ندارید اظهار نظر نكنید . در ضمن خواندن كتاب موجب میشود انسان واژه ها را بهتر بشناسد و دیگر در زبان نوشت داری به صورت زبان كوچه و بازاری ننویسد و غلط املایی هم نداشته باشد .
نوش آفرین
-
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
بدنگوییم به مهتاب اگر تب داریم

١-كنكور سال ٩٥ بر گزار شد، از ٨٦٠ هزار نفر شركت كننده حدود ٥٢٠ هزار نفر رشته تجربی و ١٦٢ هزار نفر ریاضی و ١٦١ هزار نفر رشته انسانی هستند. به عبارتی حدود ٦٠ درصد داوطلبان رشته تجربی و ١٨ درصد رشته ریاضی و ١٨ درصد رشته انسانی را انتخاب كرده اند.اگر جامعه خانواده های داوطلبین را به عنوان جامعه آماری نمونه از كل جمعیت ایران بگیریم و با تكیه به این حقیقت كه سودای داوطلبان تجربی، رشته های كاردانی و كارشناسی نیست بلكه رشته های گروه پزشكی است، می توان نتیجه گرفت خانواده های ایرانی علاقه سه برابری به رشته پزشكی در مقایسه با رشته های مهندسی یا انسانی دارند. به عبارت بهتر ٦٠ درصد جامعه ایرانی شغل ایده آل برای فرزندشان را پزشكی می دانند.
٢-چندی است كه به صورت بی سابقه ای هجمه به پزشكان زیاد شده است. برخی سایتها كوچك ترین مشكلات درمانی را بزرگ نمایی كرده و به حساب پزشكان می نویسند. ذیل این گونه اخبار هم نظرات اكثریت كاربران خشمگینی را می بینید كه هیچ یك عزیزشان به مرگ طبیعی نمرده و بدست پزشكان سفاك و بی وجدان! ایرانی كشته شده اند.
٣- در مجلس یادبود آقای كیارستمی، داریوش مهرجویی، عنان سخن از دست می دهد و می گوید: "قاتلین میان ما هستند، ما باید ازین فرصت استفاده كنیم و این پزشكان بی عرضه احمق كه یك همچین گوهر گرامی را نابود كردند، كشتند. اینا رو باید به محاكمه بكشیم. این یك بی گناه بود، دو هفته پیش صحیح و سالم، سرومر و گنده بود..."
٤- بیاییم فرض كنیم كه اقای كیارستمی به دلیل عارضه جراحی فوت نشده اند و بلكه بدتر، بدلیل قصور پزشكی فوت شدند. باز هم بیاییم فرض كنیم در یك سانحه رانندگی به علت سبقت غیرمجاز، یا گردش به چپ یكی از بازیگران كشور باعث مرگ یكی از معروف ترین جراحان یا پزشكان ایرانی می شد و یكی از بزرگان جامعه پزشكی مثلا دكتر فاضل در مراسم گرامیداشت میكروفن را دست بگیرد و بگوید:"قاتلین میان ما هستند، ما باید ازین فرصت استفاده كنیم و این بازیگران بی عرضه احمق را..." آیا برای اقای مهرجویی كه در شرایط احساسی آن حرف ها را زده یا دیگرانی چون نوید محمد زاده، محسن تنابنده و ... در شرایط عقلانی تری این حرفها را در اینستاگرامشان باز نشر كرده اند، این توهین جمعی قابل قبول است؟ آیا اینجا دوباره ما پزشكان یكباره از سفاكان بی وجدان تبدیل نمی شویم به همان ها كه سوگند خورده ایم، كه باید خوددار باشیم، آیا نمی نویسند آقای دكتر شما پزشك هستید ازشما بعید بود!!؟

آخر-من جامعه شناس نیستم، اما ای كاش جامعه شناسان ایرانی تحقیق كنند كه دلیل این ولع جامعه ما برای توهین و فحاشی چیست؟ چرا اگر مراسم قرعه كشی جام جهانی كامل پخش نمی شود به صفحه خانم لیما حمله می كنیم و فحاشی می كنیم؟ چرا وقتی مسی به تیم ملی فوتبال گل می زند، به صفحه اش حمله می كنیم و باز هم فحش می دهیم؟
كار وقتی خنده دار تر می شود كه یك بازیكن فرانسوی در بازی فوتبال باعث مصدومیت بازیكن پرتغال می شود كه اصولا باید به پرتغالی ها مربوط باشد ما جان بر كف و كف بر لب، وی را به سه هزار فحش ركیك مهمان می كنیم؟
چرا بر طبق آمار بالا، ٦٠ درصد جامعه ما ارزو دارند پزشك شوند ولی هم زمان در شبكه های اجتماعی به پزشكان توهین می كنیم، آنها را قاتل و احمق خطاب می كنیم، از خاطرات مرگ مادربزرگ ٧٥ ساله مان می گوییم كه چیزیش نبوده و تا اون سن حتی یكبار هم پاش به مطب دكتر كشیده نشده و "این پزشكان بی عرضه احمق" آمپول اشتباهی زدند و اورا كشتند!
این تناقض را چگونه حل كنیم كه پزشكان را مسبب بدبختی و فلاكت جامعه ایرانی بدانیم ولی فرزندمان را بفرستیم رشته تجربی كه پزشك شود؟
قطعا در میان این ٥٢٠ هزار نفر، همه وارد دانشكده پزشكی نمی شوند و شاید كمتر از هزار نفر بتوانند به آنچه به سودای آن به رشته تجربی آمده اند، نائل شوند. آن ٥١٩ هزار نفر دیگر چه كنند؟ تبدیل به اكثریتی شوند كه از پزشكان متنفرند با وجود اینكه آرزو داشتند پزشك شوند؟ تنفرشان را حفظ كنند تا وقتی تغاری بشكند و به قول آقای مهرجویی "ازین فرصت" استفاده كنند؟ كجای فرهنگ مان می لنگد وقتی نمی توانیم خودمان را درست كنیم می خواهیم بقیه را ویران كنیم؟ وقتی نمی توانیم تماشای مراسم قرعه كشی جام جهانی را مطالبه كنیم، با ركیك ترین الفاظ مجری اش را دشنام می دهیم كه چرا لباس مناسب فرهنگ ما نپوشیده است! وقتی زورمان نمی رسد آرژانتین را ببریم و به هوش و نبوغ مسی می بازیم، به جای آنكه به خودمان بپردازیم مسی را فحش باران می كنیم!
كاش نویسنده ای بیاید و كتابی بنویسد نامش را بگذارد ملت فحش شاید ما به خودمان بیاییم كه علت این همه عقب ماندگی فرهنگی و اجتماعی قبل از اینكه به این دولت و آن دولت مربوط باشد به خودمان، باطن خودمان و آن موجود هراسناكی ارتباط دارد كه نه عرضه موفقیت دارد نه چشم دیدن موفقیت دیگران
كیوان
-
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
یك كارگردان فوت كرده آن هم اینجا نه فرانسه ازكجا این طرفدارهای دو آتیشه می دانند كه قصور پزشكان ایرانی باعث مرگ ایشان شده عقل هم خوب چیزی است پرونده ای تشكیل شده پزشكان متخصص این مرز و بوم كه باعث نجات خیلی ها توی این كشور شدن دارن پرونده بررسی می كنند صبور باشید تا نتیجه معلوم شود
محسن
-
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
حامد بهداد واقعیت تلخ جامعه پزشكی را بیان كرد كه ناشی از سیاست غلط دستگاههای متولی سلامت جامعه می باشد.
reza
-
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با احترام به جامعه پزشكی كشورم و همه اونایی كه مای از جان میزارن تا دردی از همنوع خود بگیرن و آلامی بر تن رنجور مریضی بگذارند.
دست مریزاد میگم به جناب آقای حامد بهداد و به نوبه خودم بعنوان یك انسان و یك ایرانی مهر تایید میزنم بر كلامات محترمانه و بجا و كوبنده ایشان در خصوص بعضی از استثناهای جامعه خدوم و زحمتكش پزشكی كشورم.
باشد كه در آینده نچندان دور دیگر شاهد چنین بد اخلاقی ها و كج فهمیهایی این چنینی نباشیم.
مرحبا جناب آقای حامد بهداد نازنین.
مهدی بهروزنژاد
-
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
بنده شخصاً انتقاد اقای بهداد رو پسندیدم...
از ایشون سپاسگزارم.
علیرضا
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
پس حتما شخصیتت هم لنگه ی همونه اگه پسندیدی
علی
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
این مساله مثل اینكه به دعوای طایفه ای لفظی بدل شده!
جان تمام انسانها ارزشمند است و كسی بر دیگری برتری ندارد جز به تقوا و اخلاق. این جنگهای لفظی غیركارشناسانه است كه بی فرهنگی است. سوژه سازی یك مرگ برای رسانه ها و خوراك پزی مدیر گروههای بیكار از عملكرد حرفه ای یك گروه برای اپ های مجازی بیشتر شبیه به دعوای كلاه مخملیها در كافه های فیلم فارسی شده است..
اگر كم و كاست در بیمارستان هست كه هست چه از نظر پرسنلی و كیفی و چه رفتاری باید برایش فكری كنند تا برای همه اصلاح شود. هم برای كادر درمان و هم برای مراجعین. نباید انتظار داشت از پرستاری كه برای بیست بیمار بدحال در آی سی یو بتنهایی تا صبح بدود و كنترل كند خب او هم آدمیزاد است و خسته می شود نیروی كاری بیشتری لازم است تا بار كاری كم شود. یا جراحی كه در یك روز هشتاد نفر را ویزیت میكند او واقعا جزییات پزشكی همه آنها یادش می ماند؟ متخصصین در كشور های پیشرفته در هر هفته اجازه ندارند بیشتر از تعداد انگشت شماری را ویزیت و جراحی كنند و در مقابل انتظار از آنها این است كه احتمال خطای كاری با حداقل ممكن برسد.
اما در كشور عزیز ما همین فرهنگ دردانه سالاری است كه مراجعه بیمار به پزشك را به مصاف دو دردانه سینما و جراحی تبدیل كرده است. اگر ارزش اجتماعی و شهروندی همه اقشار جامعه با هم اختلاف زیادی نداشته باشد چنین نمی شود كه سخن پزشك تحقیر آمیز باشد یا احساس حقارت به بیمار دست دهد و دنیایی از بغض و كینه و فضایی ملتهب و پرتنش علیه پزشكان یك كشور كه حقیقتا به آنها نیاز مبرم هست و بسیاری از آنها چون پزشكان عمومی زحمتكش درآمد متوسط و رنج فراوان دارند از طرف مردم ایجاد شود.
و اما شما آقای بهداد! پرخاش كردن از روحیات نقشهایی كه از شما دیدیم بر می آید! چون حتما خود واقعی شما آن نیست كه در نقشهایتان هست كه آدمهایی هستند هیستریك دمدمی مزاج با اختلال شخصیتی و كودك مآب! خود شما یك بازیگر خوب این جامعه اید تعریف زیادی نمیكنم كه دردانه پروری نشود. با پرخاش كردن دو قشر به هم مشكلات حل نمیشود بسیارند در همین كشور كه همین امروز قرار است در بیمارستانها دچار مشكل و عارضه و احتمالا قصور ناخواسته شوند. مقداری قابل پیشگیری است و درصدی هم واقعا از بدشانسی است و همه جا می تواند اتفاق بیافتد. باید كار زیرساختی و كارشناسی شود. به این سادگیها نیست. این دیگر ساختن فیلم زندگی واقعی مردم است. مردمی كه با این كیفیت زندگی امروز جامعه بدنیا می آیند زندگی میكنند و میمیرند.
فقط قدر پزشكان را مثل دیگر اقشار باید دانست. حالا اگر تعدادی از آنها بطور سنتی رفاه اجتماعی بالا دارند دلیل بر عقده گشایی تعدادی نشود. اكنون بسیاری از پزشكان در شرایط كاری سخت و بسیار پر تنش با دریافتی زیر سه چهار میلیون زندگی می كنند و این در برابر عده زیادی كه تا حالا نفعی برای دیگران نداشته اند و تنها به فكر جیب خودشان بوده و ناجوانمردانه از هر فرصت و حربه ای برای پول درآوردن استفاده كرده اند و از همه چیز حتی سلامت مردم برای پول ساختن مایه گذاشته اند قابل قیاس نیست.
روح استاد كیارستمی عزیز جاودان باد و یادش گرامی. با اینكه میگفت اگر قرار باشد خودش نباشد و اثرش ماندگار ترجیح میدهد اثری نماند از او ولی زنده باشد خب البته این آرزوی همه انسانهاست كه هیچگاه نمیرند اما دست اجل روزی در خانه همه را خواهد زد. چه بسیارند جوانها و مردها و زنها كه با خودروی كم كیفیت در اثر برخورد نه چندان شدیدی روزانه می میرند. با روغن ناسالم در جوانی دچار كبد چرب و تصلب شرایین می شوند. با استرس و تنش روزانه كاری دچار پیری زودرس و مرگ زودرس می شوند. دچار افسردگی و مشكلات خانوادگی و روحی شدید می شوند. همه اینها هست و باید این درد ها به مدد یاری همه ما درمان شوند تا كشور عزیز اسلامی ما همواره سر بلند امن و مقتدر بماند. ان شا الله
نظر
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
مرسی مرسی . یعنی خیلی جسورید . اصلا فكر نمی كردم تا این حد جسور و شجاع باشید آقای حامد بهداد . مرسی . ما مردم عادی اگر حرف حق هم بزنیم ممكنه كمتر به گوشی كسی برسه . اما شما از شهرتتون استفاده به جا و درستی كردید تا پیام و داد دل خیلی ها را به گوش جامعه برسونید . مرسی مرسی مرسی . این كار و صحبت شما قابل ستایش و قابل تحسین هست .
ش
-
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با سلام به جناب اقای بهداد كاش فقط شما 24 ساعت با یك پزشك در بیمارستان می بودی اونوقت اینطور قضاوت نمی كردی. بنده بعنوان یك مادر بر دستان پزسكان كشورم بوسه میزنم وزحماتشان را ارج می نهم
رضا
-
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
زحمت میكشن كه مجانی نیست شبی 4 میلیون تخت بیمارستان خصوصی شوخی نیست پس منتی نگذارید كه اینها همش وظیفه انسانی هستش و بعدشم كه پشتوانه مالیش خیلی زیاده
سعید
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
این دیگه كیه!! مگه شبی 4 میلیون تخت بیمارستان می ره تو جیب ما كه بغض شده تو گلوت
امرایی
-
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با عرض سلام و ادای احترام ،ضمن تایید حرفهای جناب حامد بهداد باید خدمت شما عرض كنم سالهاست جامعه ما گرفتار غرور وزیاده خواهی قشر پزشكان شده است اما متاسفانه چون بیشتر قشر فقیر وبی بضاعت اسیب دیده دست پزشكان هستند ، تا حالا كسی نتوانسته انها را به چالش وپاسخگویی وادار كند.بقول شما جناب حامد خان این قشر به شدت دچار توهم خودبزرگ بینی شده اند
فریاد
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
واقعا به درد اصلی بعضی شریانهای پزشكی به تاكید میگویم بعضی از اعضای جامعه پزشكی در جملات زیر اشاره شده است:
اگر مردمِ عادی، بدون اعتماد به نفس و پشتیبان، لرزان و ناامید از همه جا، دست به دامان شما می‌شوند و روی كفش‌تان می‌افتند به جرم اینكه زندگی را دوست می‌دارند و شما را به غلط ناجی خود می‌دانند، دردی‌ست كه از كاستی‌های تامین اجتماعی و ناكارامدی قوانین و مدیریت درمانی و در طول سالها به وجود آمده است. اما در ازای آن سهم مردم از شما چه بوده؟
كاش بعضی از متخصصین محترم حتی به اندازه چند ساعت به سوگند پزشكی خود پای بند بودند. ضمن تقدیر از آنان كه احترام به روح انسانیت به ویژه همدلی با انسانهای بیمار را سرلوحه كار خود قرار داده اند سلام بر آنان و با این امید كه آن گروهی نیز كه خود را منفك از جامعه و دردهای بیماری می دانند به خود بیایند.
بی نام
-
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
حامد بهداد مگر تو مریض نشدی؟؟؟!!!
رضا
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
اون خودش مریض هست
علی
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با اینكه از بازیش خوشم نمیاد ولی واقعا حرف حق رو زدند. متاسفم برا اونایی كه میگن دردونه نبوده و معروف نبوده و... واقعا از بی فرهنگیتونه . انسان كه بوده .ایرانی كه بوده. اینایی كه این حرفارو مینویسن هنوز پاشون به بیمارستانو پزشك باز نشده كه ببینن چجورین دعا می كنم هیچ وقتم نرین پیششون
رامین
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
رسانه های جمعی شده عرصه تاختن این به آن و آن به این... خون همه هم از خون مردم عادی رنگی تر است ... پزشك ، بازیگر ، فوتبالیست ، استاد دانشگاه ، مدیر ارشد دولتی و ... هم خونشان از بقیه رنگی تر است مردم از بس خونشان زرد شده كه با سیلی صورتشان را سرخ میكنند ... حالا شما هی همدیگرو بكوبید
نادر
-
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
باسلام وادب
خدمت تمامی هنرمندان سینما وبازیگران وپزشكان كشورم...
در هر جامعه ی درمیان هنرمندان وپزشكان وافرادی كه به كشور وجامعه ی خود به عناوین مختلف خدمت میكنند واز خودشان واطرفیانشان مایه میذارن كم نیستن مخصوصا در كشور ما ایران.واینكه دراین جامعه چه پزشكان عزیز وچه هنرمندان سینما افرادی پیدا میشوند كه سوگند را زیرپا میگذارند ویا از طیف بازیگران چه بسا افرادی پیدا میشود كه اخلاق ومنش هنرمندان را زیر پا میگذارند ...
خطاب جناب مهرجویی وآقای بهداد بازیگر ارزنده كشورم باطیف پزشكان عزیزی كه نام ایران را بلند آوازه كردن نیست وچه جانفشانی های برای اینكه اشكی از چشم خانواده بیماری نیاید نیست ما مردم ایران به شایستگی دكترها وهنرمندان كشورمان واقف هستیم
شك نكنید روی صحبت جناب بهداد ودیگر همكارانشان با دكتر نماهایی هست كه در جامعه مشغول كاسبی هستند...
پس بدانید جناب كیارستمی كم شخصیتی نبود در علم خودش شناخته شده ی دنیا بود...وهمینطور ایران عزیز ما به خودش میبالد از داشتن پرفسورسمیعی وسمیعی های دیگر.......پس خوب باشیم
سعید
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
باید یك بار هم كه شده این پزشكان بی مسئولیت محاكمه علنی شده و به جزای عمل خود برسند تا دیگر اینقدر ساده با جان و مال مردم بازی نكنند . كیست كه در اطراف خود از این موارد جانسوز ندیده باشد ؟ حرف آقای مهرجوئی حرف دل 99 درصد مردم است
Amir
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
هموطن عزیز با سلام معلومه بدجوری از پزشكان كینه به دلداری علتشو نمیدونم ولی باید قضاوت عادلانه كرد و اجازه داد تا نتیجه بررسی معلوم بشه ادم باید احساسات و عقده های فروخورده خودشو بتونه كنترل كنه
مانا
-
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
به نظر من حق از هر حنجره‌ای بیرون بیاد معتبر و محترم است حال یك پزشك، یك هنرمند یا یك فرد عادی یا حتی بی‌سواد باشد، معتقدم گرچه هنرمندان بخصوص از نوع وطنی و مردمی‌اشان باعث فخر و مایة مباهاتند اما همة مردم ایران می‌بایست عزیز و گرامی، تلقی شوند، گرچه نباید نظرات جامعة هنری و جامعة پزشكی را در مورد مرگ آقای كیارستمی با تعصب دنبال كرد، اما اتفاقی كه نمی‌شه به خصوص در دوره‌های اخیر ازش به راحتی عبور كرد، كم ارزش شدن جان مردم در نزد برخی از پزشكان است، باید پذیرفت كه وقتی پول جای معرفت رو می‌گیره از طبابت و حكمت رخت برمی‌بندد و تنها یك شغل پر اسم و رسم از حرفة پزشكی باقی می‌ماند چون از پروندة مرحوم كیارستمی اطلاعی ندارم در این باره سكوت می‌كنم اما در مورد اینكه برخی از پزشكان ما كه متاسفانه كم هم نیستند پای تفریح و تعطیلات و عید كه پیش می‌آید قسم و تعهدشون رو می‌بوسند نمونه فراوان دیدم و دارم، خدا همة ما رو قبل از مرگ بیدار كند انشاالله
فرهاد
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
امیدوارم یاد بگیریم به جای اتهام و توهین قضاوت را به قانون بسپاریم. در ادبیات آقای بهداد بی اعتمادی و بی اعتنایی به قانون دیده می شود، جایی كه می گوید:"جامعه ما از پیش دریافته، هیچ قصوری در پرونده پزشكی آقای كیارستمی اثبات نخواهد شد."
از طرفی صحبت از عدم رشد اخلاق پزشكی می كند. واقعا با كدام اطلاعات این ادعا را می كند.آقای بهداد اخلاق پزشكی دقیقا حكم می كند كه كیارستمی با كارگر ساده كنار خیابان به یك چشم دیده شوند. خیلی هم به هنر خود مغرور نشوید . چه بسا همان كارگر یا كارمند كه با حداقل درآمد خانواده خود را اداره می كنند از شما و كارگردانهای این مملكت هنرمندتر باشند. البته هیچگاه منكر این نیستم كه در قشر پزشكی مانند هر قشر دیگری مانند خود شما هنرمندها افراد ناصالح وجود دارند . فراموش نكردیم كارگردانی كه چند ماه قبل خبر تجاوز او به دختر هنرجو منتشر شد. آن زمان هیچ كس نامه های آتشین بر ضد شما منتشر نكرد و شما را متجاوز و احمق نخواند.
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
پزشكان ایران اكثرا با سهمیه وارد این رشته شده اند
سارا
-
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
شاید پزشكای دوروبرتو همشون با سهمیه وارد شدن!!! شایدم خودت آرزوی پزشكی داشتی نتونستی الان ناراحتی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها