دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد:

موضع ثابت ایران در قبال کودتای ترکیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی نفی کودتا و تأیید حکومت‌های مردمی در همه محیط‌های حکومتی را موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دانست.
کد خبر: ۹۲۲۳۱۴
موضع ثابت ایران در قبال کودتای ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین،امیر دریابان علی شمخانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در ارزیابی خود از تحولات ترکیه گفت: ما در منطقه و زمانه پرآشوبی زندگی می کنیم؛ هم منطقه ما در نقاط دور و نزدیک دچار حوادث مختلف می شود و هم زمانه ما متأسفانه پر از حادثه است.

وی افزود: آنچه این وضعیت را برای ملت ایران برجسته‌تر می کند این است که در کشورمان امنیت، ثبات و آرامش حاکمیت دارد که این به همت خون شهدا، شهدای مدافع حرم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مشارکت جدی مردم در حفظ امنیت است.

شمخانی تأکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اینگونه پدیده ها و حوادث همواره احترام به انتخاب مردم در قیاس با غلبه زورمدارانه است یعنی همواره موضع اصولی و ثابت ما در قبال ساختارهای حکومتی، نفی کودتا و تأیید دولت های مبتنی بر آراء واقعی مردم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در حادثه ترکیه هم بالطبع این اصول و معادله حاکم است و جمهوری اسلامی ایران از لحظه ورود حادثه در این کشور این نکته را در ذهن داشت که انتخاب مردمسالارانه حکومت بر ترکیه بر کودتای نافرجام ناقص و غیرمردمی ارجحیت دارد.

وی افزود: البته این مختص ترکیه هم نیست علت حضور ما در سوریه نیز همین است که همواره در نوع مقایسه منطقه ای که نسبت به کشورهای دیگر داریم رأی مردم را بر نوع حکومت های قبیله ای، عشیره ای و موروثی ترجیح داده ایم و این مردمسالاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها