خیر تهرانی تازه داماد زندانی را از پای چوبه دار پایین آورد

امیر به زندگی بازگشت

پسر جوان که متهم است در جریان یک درگیری در قهوه‌خانه با شلیک گلوله مرتکب قتل شده، یک هفته مهلت دارد برای رهایی از مجازات رضایت اولیای‌ دم را کسب کند.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۸
مهلت یک هفته‌ای برای رهایی از مجازات

به گزارش جام‌جم ، تحقیقات جنایی در این پرونده از 19 آذر سال 90 و در پی اعلام تیراندازی در یک قهوه‌خانه در ملارد آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل تیراندازی متوجه شدند پسر 21 ساله‌ای به نام شهرام از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است. در ادامه با تحقیقات از اهالی مشخص شد، دو پسر جوان به نام محسن و سعید با حضور در قهوه‌خانه و درگیری در آنجا اقدام به شلیک کرده بودند.

تحقیق از شاهدان و پسر مجروح نشان داد، سعید عامل تیراندازی بوده است. در ادامه سعید خود را تسلیم کرد و گفت: من تیراندازی نکردم و محسن اقدام به این کار کرد. پس از سه سال شهرام در حالی که فلج شده بود به‌خاطر عفونت ناشی از اصابت گلوله جان باخت و سعید به اتهام قتل بازداشت شد.

در حالی که محسن همچنان فراری بود برای سعید به اتهام قتل‌ عمد و برای محسن به اتهام معاونت در قتل ،کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

صبح دیروز متهم در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه مادر مقتول برای قاتل پسرش درخواست قصاص کرد.

وکیل اولیای دم هم گفت: با توجه به اظهارات شهود، گزارش پزشکی قانونی و اعلام ضارب توسط مقتول قبل از مرگ، قتل توسط سعید انجام شده و برای او درخواست کیفر دارم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به سعید از او خواست به دفاع از خود بپردازد. پسر جوان با رد اتهامش گفت: چند روز قبل از تیراندازی، صاحب قهوه‌خانه و برادرانش به من حمله‌ور شده و با قمه مرا از ناحیه سر مجروح کردند.از آنها شکایت کرده و حکم جلب گرفتم. چند بار برای دستگیری آنها اقدام کردم اما موفق نشدم. روز حادثه محسن سراغ من آمد و مدعی شد برادران در قهوه‌خانه هستند. سریع راهی آنجا شدم تا مطمئن شوم.

وی ادامه داد: قصد داشتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم که محسن وارد قهوه‌خانه شد و درگیری راه انداخت. شهرام به هواخواهی از صاحب قهوه‌خانه بلند شد که محسن یک تیر هوایی و بعد گلوله‌ای به گردن شهرام شلیک کرد. بعد هم به خاطر ترس فرار کردیم.

در ادامه رسیدگی به پرونده وکیل متهم در دفاع از او گفت: اظهارات شهود قابل قبول نیست. آنها در بازجویی‌ها تناقض‌گویی داشته و یک بار محسن را قاتل معرفی کرده و دفعه بعد گفته‌اند سلاح دست سعید بوده است. در مورد فاصله و نحوه شلیک هم از کارشناسان اسلحه شناسی گزارشی درخواست نشده است. از سوی دیگر فراری بودن محسن نشان می‌دهد او قاتل است.

قاضی دادگاه در پایان خانواده مقتول را به گذشت توصیه کرد که مادر مقتول یک هفته به اولیای‌دم فرصت داد برای کسب رضایت اقدام کنند.

پیرزن به قاضی گفت: من ماه محرم به حرمت امام حسین (ع) می‌خواستم قاتل پسرم را ببخشم اما خودشان اقدامی نکردند. پس از آخرین دفاعیات متهم، رئیس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پویا...
-
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۰
۰
مادر مقتول به اولیای دم فرصت داد؟؟؟؟؟

نیازمندی ها