همه چیز از یک انفجار کوچک شروع شد و دقایقی بعد فاجعه‌ای بزرگ رخ داد. یک هفته است اهالی روستا هر روز خبر مرگ می‌شنوند و هر روز جنازه‌ای سوخته برای تشییع به روستا می‌آید. قرار بود آنها گاز شهری داشته باشند تا از کپسول گاز و خطرات استفاده از آن رها شوند، اما بودجه تامین نشد و سرانجامی تلخ برای اهالی روستا رقم خورد و آنها خاطره انفجار مرگبار نهم تیر را فراموش نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۱۹۴۰۴
8 کشته در انفجار خانه روستایی +عکس

به گزارش جام‌جم ، ساعت 17 و 30 دقیقه نهم تیر امسال، انفجار خانه‌ای در روستای شوریک از توابع بخش صفائیه در 35 کیلومتری شهرستان خوی به نیروهای امدادی اعلام شد. بلافاصله چند گروه از امدادگران اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی خود را به محل حادثه رساندند. بررسی تیم‌های امدادی نشان داد، ابتدا در یکی از خانه‌های روستا انفجاری رخ داده بود. زمانی که 20 نفر از اهالی برای نجات زن صاحبخانه وارد خانه او شده بودند، دومین انفجار رخ داد و باعث مصدومیت و سوختگی شدید اهالی شد.

با توجه به تعداد مجروحان امدادگران همراه 10 آمبولانس از شهرستان خوی، سلماس و دیگر شهرهای اطراف به سمت روستا آمده و انتقال مجروحان به بیمارستان را آغاز کردند. در زمان حادثه زن صاحبخانه، خواهرش و دو دختر در خانه حضور داشتند که بر اثر دو انفجار 24 نفر مجروح شدند.

بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان مشخص کرد، زن صاحبخانه از کپسول گاز 11 کیلویی استفاده می‌کرد و محل قرار گرفتن این کپسول در فاصله یک متری از اجاق گاز و آبگرمکن بوده است. او زمانی که کپسول گاز را عوض می‌کرد، متوجه نشتی آن نشده و همین موضوع به انفجار منجر شد.

ناصر سنایی، بخشدار بخش صفائیه شهرستان خوی در این باره به جام‌جم گفت: پس از انفجار اول اهالی خود را به خانه رساندند و دقایقی بعد کپسول 11 کیلویی منفجر شد و 24 زن و مرد و کودک دچار سوختگی شدید شدند. شدت انفجار به حدی بود که درختان خانه نیز از جا کنده شدند.

وی افزود: دو زن و دو کودک که از اهالی خانه بودند به دلیل سوختگی 25 درصدی در بیمارستان خوی بستری شدند. در ادامه 20 مصدوم دیگر که بالای 50 درصد دچار سوختگی شده بودند نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه منتقل شدند. با توجه به وخامت حال این افراد شش نفر از آنها که زن و کودک بودند به بیمارستان اصفهان منتقل شده و تحت درمان قرار دارند. این در حالی بود که یک زن و دو مرد به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان ارومیه فوت کردند. در ادامه از طریق اورژانس هوایی یک مرد و یک کودک به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند که آنها هم به دلیل شدت سوختگی تسلیم مرگ شدند.

وی گفت: بقیه مصدومان با اورژانس هوایی به بیمارستان مطهری در تهران منتقل شدند که یکی از مصدومان در میان راه فوت کرد که جسد وی به پزشکی قانونی شهرستان خوی منتقل شد.
همچنین پسر همین مرد هم روز بعد در بیمارستان به دلیل شدت سوختگی فوت کرد. این در حالی است که از هفت مصدومی که در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری هستند یکی دیگر از آنها نیز روز دوشنبه فوت کرد. بنابراین تعداد کشته‌شدگان این حادثه انفجار به هشت نفر رسید. با توجه به این که شدت سوختگی مصدومان بالاست احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

بخشدار بخش صفائیه تصریح کرد: از سال گذشته اقداماتی برای استفاده اهالی روستا از گاز شهری انجام شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار اهالی این روستا همچنان از نعمت گاز بی‌بهره هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها