زمین لرزه ای به بزرگی 5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۳
زلزله 5 ریشتری بجنورد را لرزاند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت 03 و 26 دقیقه و 12 ثانیه بامداد امروز و در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد.

هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی این زلزله منتشر نشده است.

این زلزله نسبتا شدید در شهرستان های شیروان اسفراین فاروج و مانه و سملقان نیز احساس شد و در بجنورد بسیاری از مردم را به وحشت انداخت.

چهارم خرداد امسال هم زلزله ای با قدرت 4 و 9 دهم ریشتر در بجنورد رخ داده بود که به واحد های مسکونی خسارت جزیی وارد کرد.

تشکیل شورای مدیریت بحران خراسان شمالی

پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله نشست اضطرار ی شورای مدیریت بحران خراسان شمالی تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت:پس از وقوع زلزله نسبتا شدید بامداد امروز بلا فاصله نشست شورای مدیریت بحران با حضور اعضا در دفتر معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.حسین عظیمی با بیان اینکه محل دقیق وقوع زلزله ده کیلومتری شرق بجنورد در محدوده روستای باباامان بوده است، گفت:بر اساس گزارش اولیه بخشی از راه روستایی این منطقه رانش کرده است که گروه های راهداری اعزام شدند.وی افزود هنوز از خسارت های احتمالی این زلزله گزارشی نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از آمادگی کامل نهاد های امدادی و خدمات رسان خبرداد.

جاده روستایی نوده و چناران در شهرستان بجنورد به علت ریزش کوه مسدود شد. عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت:بر اثر زلزله پنج ریشتری بامداد امروز و ریزش کوه در مسیر جاده روستایی نوده و چناران، این مسیر مسدود شد که گروه های راهداری با حضور در منطقه در حال بازگشایی جاده اند.

شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم با اشاره به گزارش خسارت های جزیی به واحد های مسکونی از اعزام شش تیم ارزیاب خسارت و امداد و نجات به روستاهای کانون زمین لرزه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها