فرماندار شهر استانبول اعلام کرد: بر اثر دو انفجار انتحاری و تیراندازی در فرودگاه آتاتورک شهر استانبول دستکم 28 نفر کشته و بیش از 60 نفر مجروح شده اند.پیش از این، مقامات ترک گفته بودند که در این حمله انتحاری دستکم 10 نفر جان باخته و بیش از 40 تن مجروح شده بودند.
کد خبر: ۹۱۷۶۰۳
28 کشته و 60 مجروح آخرین آمار  انفجار و تیراندازی در فرودگاه استانبول + فیلم و عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع ترکیه گفته اند که سه شنبه شب در فرودگاه آتاتورک استانبول بر اثر وقوع دستکم دو انفجار و تیراندازی چندین نفر مجروح شده اند.

رویترز افزوده است که براساس گفته منابع ترکیه تیراندازی در پارکینگ فرودگاه رخ داده است.

شاهدان عینی گفته اند که مجروحان را تاکسی ها به بیمارستان های استانبول انتقال می دهند.

وزارت کشور ترکیه دقایقی پیش این خبر را تایید کرده و گفته است که تعداد زیادی در این انفجارها تیراندازی مجروح شده اند اما آمار دقیقی در مورد تعداد مجروحان هنوز در دست ندارد.

به گزارش خبرگزاری آندولو و شبکه سی.ان.ان ترک دستکم یکی از دو انفجار که در ترمینال پروازهای خروجی بین المللی رخ داد ، انتحاری بوده است.

دستکم تاکنون 28 نفر کشته و 60 نفر مجروح شده اند.

براساس آخرین گزارش های رسیده، دو عامل انتحاری هنگامی که ماموران پلیس فرودگاه قصد بازرسی آنها را داشتند خود را منفجر کردند. در پی این انفجارها تیراندازی شدیدی نیز در گرفت.

به گفته شاهدان عینی ، انفجارها به اندازه ای شدید بودند که موجب وحشت عمومی شده و مردم به هر گوشه ای فرار می کردند.

دهها دستگاه آمبولانس آژیرکشان عازم ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه آتاتورک هستند. این در حالی است که تاکنون تعدادی از قربانیان با تاکسی ها به بیمارستان های استانبول انتقال یافته اند.

بکر بوزداق، وزیر دادگستری ترکیه به آسوشیتدپرس گفت: مهاجمان مسلح به کلاشنیکف در ترمینال پروازهای خارجی به روی مسافران آتش گشودند. دستکم 28 نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شده اند.

وی افزود:ماموران پلیس به سوی مهاجمان تیراندازی کرده اند. یکی از مهاجمان در بیرون ساختمان ترمینال و دیگری در گیت امنیتی ورودی ترمینال خود را منفجر کردند

براساس تصاویر تلویزیونی، ماموران امنیتی ترکیه پیرامون محل را مسدود کرده و از رفت و آمد جلوگیری می کنند.

فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل شده است. برخی از منابع گزارش داده اند که مهاجمان 4 نفر بوده اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امید
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
وقتی به داعش كمك میكنی وقتی نفت عراق به غارت میبری ودستت به خون زن ومرد بچه عراقی وسوریه الوده میشه. باید فكر اینجا رو بكنی.وقتی با اسراییل میخوای پیمان ببندی باید بدتراز اینا سرت بیاد
من
-
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
چو بد كردی مباش ایمن ز آفات .
م
-
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
اینها آه یك مشت مردم بی گناه عراق و سوریه است .

نیازمندی ها