دختر نوجوان که با همدستی مادرش نقشه قتل پدر خود را طراحی و اجرا کرده بود، پس از نقض حکم اعدامش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. وکیل متهم با توجه به سن این دختر، خواستار آزادی موکلش شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۳
توطئه مادر و دختر برای قتل پدر

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به پرونده این جنایت از بامداد شنبه 28 خرداد سال 91 از زمانی کلید خورد که اعضای خانواده‌ای هنگام بازگشت از مسافرت موقع ورود به خانه‌شان در یکی از محله‌های شرق تهران ناگهان با جسد خونین مردی روبه‌رو شدند. آنها سپس با پلیس تماس گرفتند.

مرد همسایه در تحقیقات اولیه به ماموران گفت: حسن ـ مقتول ـ همسایه ما بود. ماموران سپس سراغ فریده، همسر مقتول رفتند. بازجویی‌های فنی ـ تخصصی ادامه یافت تا این‌که سرانجام ساعتی بعد فریده و دخترش مهسا راز جنایت را فاش کردند.

مهسا گفت: از سه سال قبل با پسری آشنا شدم و قرار ازدواج گذاشتیم، اما وقتی پدرم از موضوع باخبر شد، بشدت مخالفت و تهدید کرد به هیچ عنوان نباید با پسر موردعلاقه‌ام ازدواج کنم؛ حتی به اصرارهای من توجهی نکرد. به همین خاطر از شدت ناراحتی تصمیم به قتل پدرم گرفته و موضوع را با مادرم در میان گذاشتم، اما او که بشدت ترسیده بود، مرا از این کار منع کرد. من هم گفتم اگر پدرم را نکشم، از خانه فرار می‌کنم. بالاخره آنقدر گفتم تا مادرم قبول کرد.

وی ادامه داد: صبح جمعه نیز با همدستی مادرم مقداری مرگ موش خریده و آن را در غذای پدرم ریختیم. منتظر ماندیم تا حالش بد شود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و فقط کمی سرگیجه پیدا کرد. تا شب صبر کردیم تا این‌که حدود ساعت 11 شب کاردی برداشته و سراغ پدرم که روی تخت خوابیده بود، رفتیم. من بالشی روی صورتش گذاشتم و مادرم یک ضربه به شکم پدرم زد، اما او بیدار شد و فریاد کشید. چاقو را گرفته و چند ضربه به پدرم زدم که جان باخت. بعد او را لای یک پارچه پیچیده و به راهروی طبقه پایین بردیم. با بازسازی صحنه قتل از سوی مادر و دختر، بازپرس پرونده برای دو متهم قرار مجرمیت صادر کرد. در ادامه با تائید قرار مجرمیت از سوی دادیار اظهارنظر و صادر شدن کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی نهایی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای دم برای قاتلان تقاضای قصاص کردند.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به فریده، از او خواست به دفاع از خود بپردازد. زن میانسال نیز با قبول اتهام خود گفت: دخترم سه خواستگار داشت که دو نفر از آنها را شوهرم به دلایلی رد کرد. سر خواستگار سوم باز هم همسرم مخالفت کرد. زمانی که با شوهرم صحبت می‌کردم، مهسا حرف‌های ما را شنید. او علاقه زیادی به خواستگارش داشت و تهدید کرد یا باید پدرش را بکشیم یا از خانه فرار می‌کند. فریب حرف‌های دخترم را خورده و قبول کردم در قتل حسن با او همکاری کنم.

قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، فریده و مهسا را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور حکم فریده را تائید کردند، اما حکم قصاص مهسا به دلیل این که زمان قتل زیر 18 سال داشت، برای بررسی اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی نقض شد.

مهسا دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مقدم زهرا پای میز محاکمه قرار گرفت که در دفاع از خود گفت: زمان قتل 15 سال داشتم و نمی‌دانستم عاقبت کارم چه می‌شود. به خاطر علاقه‌ای که به خواستگارم داشتم این قتل را مرتکب شدم. بچه بودم و حالا تقاضای بخشش دارم.

وکیل متهم نیز در دفاع از او گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که موکلم دارای اختلالات روانی است و ضریب هوشی پایینی دارد. با توجه به این گزارش و محتویات پرونده، تقاضای صدور حکم آزادی برای موکلم را دارم.

قضات پس از دفاعیات متهم برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
makan
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
۰
۰
ای ...دختر ومادر بی عقل ضریب هوشی پایین داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از من تو هم ضریبش بالا تره
الهه
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
۰
۰
حداقل باید حبس ابد بشه آزادی این افراد امنیت جامعه را بخطر می اندازد
احمد
-
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
۰
۰
ماجرای فیلم باران روزانه صد بار در ایران تكرار میشود واینهم یكی از انها بوده كه با قتل پدر همراه بوده.متاسفانه گسترش رسانه ها از انواعش نتیجه معكوس داشته است وفرزندان را بجای اطاعت از والدین بسوی سرپیچی وضدیت ودرنتیجه نفرت از والدین سوق داده است.یك مراجعه بدادگاهها وسركشی بدفتر خانه های ازدواج وطلاق امار وحشت اور گسستن خانواده ها ونیز برباد رفتن یكعمر جان كندن والدین را درراه فرزندانشان راشاهد خواهیم بود.من وهمسرم بعد از 7سال دوندگی در دادگاهها توانستیم طلاق دخترم را از شوهر شیشه ای اش علیرغم اینكه تعهد نامه كتبی داده بود ودادگاه را مجاز به صدوررای طلاق كرده بود ورای دادگاه به طلاق دخترم صادرشده بود هیچ دفتر خانه ای زیر باررای دادگاه ازترس اسید پاشی یا انتقام گیری نمیرفت.وضعیت وحشتناكی بر جامعه حاكمست.
makan
-
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
حالم از جام جم به خاطر ترسو بودن وخیلی چیزها......................................بهم میخوره چرا نظر مو................................چرا از این اشغالا جانبداری میكنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
مردهاهم لجبازندفقط میخواهندحرف خودشان بزنندولی این راهش نبوداین مادرودختراشتباه خیلی بزرگی كردندبی عقلی كردند بایدازكسی كمك می گرفتند
fari
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
چرافكرمیكنیدمردهالجبازند؟ مگه لجبازی دوعامل ودوطرف نداره؟ اگرمردی بدون چون وچرا خواسته‌های زنش روقبول كنه دیگه لجباز نیست هان؟شایدمردهابیشترلج كنند ولی خب بیاین خداوكیلی قضاوت كنید.
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
من باادم لجباز۳۰سال دارم زندگی می كنم خیلی سخت مادرودختردیگه به جنون رسیدند دست به این كارزدند
فری
-
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
لجبازی یك جاده دوطرفه هستش. اگر همسرشمالجبازاست دلیلش اینه كه شما لجبازید. شما دربرابرخواسته او جامه عمل بپوشانید چندبار میبینید كه لجبازنیست
ب.ق
-
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
باید چنین افرادی به سزای عملشون برسن.قتل بكنن بعد ازادبشن اون هم قتل پدر كسی كه بزرگش كرده وخیرو صلاحش رو میخاسته
fari
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
تمام این نوع جنایات زاییده فقریا فساده.بندرت پیش میادكه نتیجه یك عامل روانی باشه.حتی اعتیاد هم اگرباعث جنایتی بشه ریشه در فقروفساد داره

نیازمندی ها