سایه‌روشن

درگیری مسلحانه سپاه و گروه دموکرات در مهاباد

گروهک تروریستی دموکرات توسط سپاه متحمل تلفات سنگین شد. به گزارش تسنیم، تعدادی از اعضای گروه مسلح دموکرات که قصد ورود به منطقه مهاباد را داشتند، با اعضای سپاه پاسداران درگیر شده و پس از تحمل تلفات سنگین از منطقه متواری شدند.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۹

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر درگیری شب گذشته رزمندگان این قرارگاه با تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: در جریان این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

دستگیری 5 ایرانی در ترکیه

پنج شهروند ایرانی به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی و قاچاق کالا در شهرهای وان و ازمیر ترکیه دستگیر شدند. خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: این افراد همراه مقادیر زیادی دارو که می‌خواستند به خارج از ترکیه صادر کنند، 2358 دستگاه تلفن همراه، یک کیلو و 700 گرم شمش طلا و 57 هزار پاکت سیگار قاچاق دستگیر شده‌اند. آناتولی می‌افزاید: دستگیرشدگان به دنبال انجام امور قانونی آزاد شده‌اند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع ایران نیست

یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا که عضو گروه دوستی این نهاد با ایران نیز هست، گفته که خروج انگلیس از اتحادیه به نفع تهران نخواهد بود. به گزارش فارس، براساس گزارش یورونیوز، فیلیپ ژووَن گفته که خروج انگلیس از اتحادیه، موجبات ناپایداری درون این بلوک را فراهم می‌آورد و این درحالی است که ایران برای اجرایی شدن توافقات اخیر با اتحادیه اروپا، به شرایط پایداری درون‌گروهی بین کشورهای اتحادیه نیاز دارد. با این حال در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان در این‌باره آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار به رأی مردم بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپایی احترام گذاشته و آن را در مسیر خواست اکثریت مردم آن کشور در تنظیم روابط خارجی خود قلمداد می‌کند. همزمان علاءالدین بروجردی، رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این‌باره گفت: مردم انگلیس از تبعیت کورکورانه لندن از سیاست‌های آمریکا احساس تحقیر می‌کردند، به همین دلیل، رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند که نوعی «نه» گفتن به آمریکا بود.

وزیر کشور: امنیت در شب‌های قدر برقرار است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تاکید کرد: ‌هیچ‌گونه مورد امنیتی در این ایام نداشته‌ایم و پیش‌بینی‌لازم برای شب‌های قدر شده است و نیروهای امنیتی نیز کاملا به اوضاع مسلط هستند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی در حاشیه هشتادویکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که ‌امنیت ما مبتنی بر حضور جدی و دقیق مردم در صحنه است، افزود: مردم هرگونه اقدام مشکوکی را به 110 و دیگر واحدهای امنیتی اعلام کنند. همچنین حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این‌که خبر بمبگذاری در مسجد کنی تهران از اساس کذب است، گفت: کنترل محسوس و نامحسوسی بر اماکن مذهبی در شب‌های قدر برقرار است، اما با این حال از مردم عزیز و شریف ایران می‌خواهیم هرگونه حرکات مشکوک و ضدامنیتی را به نهادهای امنیتی گزارش کنند.

هشدار آیپک درباره خطرات تجارت با ایران!

لابی صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست هشدار به بانک‌های بین‌المللی درباره خطرات تجارت با ایران را ادامه دهد. به گزارش فارس، این بیانیه در واکنش به اقدام «کارگروه اقدام مالی»، نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی برای نگه داشتن نام ایران در فهرست سیاه این گروه صادر شده است. «کارگروه اقدام مالی» روز جمعه اعلام کرده بود که نام ایران را همچنان در فهرست کشورهای پرخطر این نهاد بین‌المللی نگه داشته است.

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به‌دنبال برجام 2

یک سناتور آمریکایی گفته او از رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد خواست مسائل مربوط به برنامه موشکی با ایران را در توافقی موسوم به «برجام2» حل کند. به گزارش فارس، سناتور کریس کونز، طی نشستی در شورای روابط خارجی آمریکا تهدیدهای دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب‌جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بربازنگری در برجام با مذاکره مجدد بر سر آن را کم‌اهمیت جلوه داد و احتمال وقوع آن را «دور از ذهن» توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها