کارشناسان در گفت‌وگو با جام‌جم از دلایل آسیب‌پذیر بودن محیط‌بانان کشورمان می‌گویند

مرگ محیط‌بان؛ مرگ محیط‌زیست

رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

قاتلان محیط‌بانان هرمزگانی در دام قانون

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد با تلاش بازپرس ویژه قتل و نیروی انتظامی لحظاتی قبل قاتلان در محل وقوع شهادت دو محیط بان هرمزگانی دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۷
قاتلان محیط‌بانان هرمزگانی در دام قانون

به گزارش جام جم آنلاین، رییس کل دادگستری هرمزگان در جمع خبرنگاران با تأیید این خبر گفت: با تلاش بازپرس ویژه قتل و نیروی انتظامی، ساعاتی قبل قاتلان در محل وقوع شهادت دو محیط‌بان هرمزگانی دستگیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان این که قاتلان به جرم ارتکابی اعتراف کردند و تحقیقات از آنان هم‌چنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه 10 نفر دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها عاملان قتل هستند.

دو محیط ‌بان هرمزگانی پنجشنبه سوم تیرماه که در ارتفاعات منطقه تحت حفاظت خود با شکارچیان درگیر شده بودند، به ضرب گلوله مستقیم متخلفان به شهادت نایل آمدند تا شمار محیط‌بانانی که در راه دفاع از محیط زیست و حیات وحش کشور به دیار باقی شتافته‌اند به 118 تن برسد.

زنده یاد محمد دهقانی 35 ساله با 12 سال سابقه از نیروهای پیمانی حفاظت محیط زیست در استان هرمزگان بود و زنده یاد پرویز هرمزی 54 ساله و اهل جزیره هرمز بود که 23 سال با اداره کل محیط زیست این استان همکاری داشت.

از شهید محمد دهقانی، یک دختر هشت ساله و شهید پرویز هرمزی، ۶ فرزند (کوچک‌ترین دوازده سال و بزرگ‌ترین سی سال) به یادگار مانده است.

شکارچیان قاتل، یک پدر و پسر بودند

در عین حال، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان به تشریح جزییات دستگیری قاتلان دو محیط‌بان هرمزگانی پرداخت.

مجید وفادار اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، قاتلان دو محیط‌بان هرمزگانی که روز گذشته در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیده بودند، دستگیر و تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

او افزود: جای تاسف دارد که بگوییم، این شکارچیان قاتل، یک پدر و پسر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان با اشاره به این که قاتلان بعد از ارتکاب این جنایت هولناک اقدام به سرقت یک قبضه اسلحه محیط‌بانان کرده بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گلوله‌های شلیک شده به سمت محیط‌بانان، به سر و سینه آن‌ها برخورد کرده بود.

وفادار تصریح کرد: فردی که قصد داشت حین دستگیری قاتلان، آنها را در فرار کمک کند نیز دستگیر و تحویل مجاری قانونی شده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناصر
-
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
فقط اعدام تا درس عبرتی برای بقیه باشه
م
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
به همان صورت اجرای قانون شود .
شهرام
-
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
اگر عكس این قضیه بود این دو محیط بان تا آخر عمرشان گرفتار میشدند ولی حالا كه برای حفاظت از منابع كشورمون ایران جان دادن تكلیف خانواده های داغدارشان چی میشه و بچه های كوچیكشان من از قوه قضاییه عاجزانه تقاصامندم به این گونه رفتارهای خشن و وارداتی به كشور پاسخ دندان شكن بدهند تا درس عبرتی برای دیگران باشد
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
۰
۰
اعدام اعدام چرا? بگین بخشش بگین ارشاد.بگین مروت چراكینه همین كینه ها خشونت وسبب شده
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
بایداعدام شوندتادرس عبرت بشه برای دیگران

نیازمندی ها