با پایان نشست ناتو تب تنش در حوزه بالتیک بالا گرفت

روسیه؛ «محور چالش» در نشست ورشو

اختلافات بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در روزهای اخیر بسیار شدت گرفته است. به طوری که این روزها مقام‌های روسیه، ناتو را متهم می‌کنند که به جای مبارزه با تروریسم تمامی تلاش خود را به گسترش به شرق معطوف کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۰۳

رئیس‌جمهور روسیه دیروز به مناسبت پایان کار این دوره از دوما در پارلمان حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. محور سخنان ولادیمیر پوتین در همین ارتباط بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه گفت: سال 1941 میلادی در چنین روزهایی نازی‌ها به جماهیر شوروی حمله کردند، اما سربازان ما تا آخرین نفس از این کشور دفاع کردند. ما هرگز فداکاری‌های آنها را فراموش نخواهیم کرد و به احترام تمامی کسانی که جانشان را در جنگ جهانی دوم فدا کردند، یک دقیقه سکوت می‌کنیم.

وی افزود: آن زمان قدرت‌های غربی تلاش کردند تا جماهیر شوروی را شکست دهند، اما جامعه بین‌الملل هیچ توجهی به این حقیقت نکرد که رژیم نازی‌ها در اروپا ظهور کرده است.

پوتین ادامه داد: این روزها نیز جامعه بین‌الملل همان اشتباه را مرتکب می‌شود. اصلی‌ترین تهدید جهانی «تروریسم» است اما ناتو به توسعه حضورش در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهد!

وی تاکید کرد: ناتو لفاظی‌های تهاجمی‌اش را نسبت به روسیه افزایش داده و ما مجبوریم پاسخ متناسبی به این لفاظی‌ها بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها