امیر قلعه نویی به حمایت از برانکو در برابر اظهارات تند کارلوس کی روش پرداخت.
کد خبر: ۹۱۵۹۲۲
حمایت قلعه نویی از برانکو در برابر اظهارات کی روش

به گزارش جام جم ورزشی ، صحبت های اخیر کارلوس کی روش درباره برانکو و بیانیه هایی که علیه او داد انتقاد بسیاری را برانگیخته از جمله امیر قلعه نویی. او امروز در گفت و گویی به سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران تاخته است. گزیده های صحبت های قلعه نویی را در ادامه می خوانید:

- من در مورد کی‌روش اینگونه صحبت می‌کنم که اولا ما به احترام برنامه غلط او به اخباری دروازه‌بانمان گفتیم که در تمرینات شرکت نکند چون سرمربی تیم ملی چنین خواسته‌ای داشته است. متاسفانه کی‌روش اخبار را خوب تجزیه و تحلیل نمی‌کند و وقتی هم به او اطلاعات می‌دهند بلافاصله موضع گیری می‌کند. همین حالا که با شما صحبت می‌کنم تا امروز اخباری در تمرینات ما شرکت نکرده و هنوز هم خودش را به ما معرفی نکرده است. پس این به احترام سرمربی تیم ملی بوده است. دوم اینکه از من پرسیدند که آقای برانکو اینگونه در مورد کی‌روش صحبت کرده که من جواب دادم برانکو که قلعه نویی نیست. خود شما به او لقب پروفسور دادید. او کسی است که مردم خاطرات خوبی از وی دارند و مربی اخلاق مداری است. متاسفانه چون کی‌روش بیشتر مواقع در ایران حضور ندارد بدون مطالعه موضع گیری می‌کنند و برای کسی که ادعای حرفه‌ای بودن را دارد این خوب نیست.

- این که کی روش ادعا کرده چرا قلعه نویی در زمان تعطیلی 45 روزه لیگ به خاطر تیم امید صحبت نکرد هم به خاطر عدم مطالعه اوست. باز هم می‌گویم او چون در ایران حضور ندارد از اخبار مطلع نیست. اولا که در مورد تیم امید بحث بازی‌های نهایی المپیک و مسابقات متمرکز بود. تعجب می‌کنم که یک مربی در سطح حرفه‌ای چنین حرفی زده است. مثلا تیم‌ها به یک کشور دیگری رفته‌اند و مسابقات یک روز در میان در آنجا برگزار می‌شود و مرحله نهایی انتخابی المپیک بوده است. سازمان لیگ هم در اقدامی خوب تعطیلات نیم فصل را به زمان برگزاری مسابقات نهایی المپیک ربط داد و این مسئله چه ربطی به تعطیلی 30روزه لیگ به خاطر بازی با گوام و ترکمنستان دارد؟ من حتی گفتم که بین کی‌روش و برانکو و تمام مربیان لیگ باید تعامل برقرار شود. اصلا من امیر قلعه نویی بد آیا برانکو هم بد بود؟ چطور وقتی تیم ملی با افکار استقلال و بازیکنان استقلال (می‌دانید که افکار یک تیم با بازیکنانش متفاوت است) به جام جهانی صعود کرد هیچ کس از ما تشکر نکرد. چطور وقتی تیم ملی به لبنان باخت و من از کی‌روش حمایت کردم در آن زمان آدم بدی نبودم؟

- من چند نکته را به سرمربی تیم ملی یادآوری می‌کنم. اگر من رهبر مخالفان او بودم چرا چند بار با من جلسه گذاشت؟ من مربی تراکتورسازی بودم و چندین بار با کی‌روش در هتل اوین نشست گذاشتند تا با هم صحبت کنیم. حتی در مورد امیرحسین صادقی به او گفتم که مدافعی است چپ پا که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. بعد از بازی با لبنان من چند بار از کی‌روش حمایت کردم؟ چندین بار همکارانش را فرستاد و در تمرین با او حرف زدیم پس چرا اگر ما رهبر مخالفان او هستیم او با ما رفت و آمد داشت. او که خیلی مربی حرفه‌ای است چرا به این موارد اشاره نمی‌کند؟ من فقط این را بگویم که اگر شرایط سیاسی مملکت ما درست بود و ما مشکلات چند سال اخیر را نداشتیم خیلی از همین مربیان ایرانی می‌توانستند حتی در برخی از تیم‌های اروپایی مربیگری کنند. هوش ایرانی را در همه جای دنیا مثال می‌زنند و ما نخبه‌های بسیار زیادی در خیلی از رشته‌ها در اروپا داریم. متاسفانه نگاه کی‌روش به مربیان ایرانی بالا به پایین است و این خیلی بد است. شاید دو سه نفر مجیزگو هر روز در مورد کی‌روش حرف می‌زنند که آنها وضعیتشان فرق می‌کند ولی ما تا آنجا که شده از کی‌روش حمایت کردیم ولی همان طور که گفتم متاسفانه او بدون مطالعه صحبت می‌کند.

منبع :فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها