یک نماینده مجلس شرایط پیرامونی انتخابات هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها را موجب ایجاد گله مندی هایی در مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: باید ببینیم اعضای فراکسیون های جدید چقدر از این گله مندیها اثر گذاشته و یا تاثیر می پذیرند.یا اینکه گله مندی ها چقدر تبدیل به خودآگاهی برای شکل گیری فراکسیون های دیگر می شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۴
فراکسیون های آتی معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است/ گله مندی ها علت شکل گیری فراکسیون ها

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه در عمل نمایندگان مستقل،مستقل نماندند گفت: بعد از شرایط شکل گیری اعضای هیات رییسه کمیسیون ها باید ببینیم چه اتفاقی میفتد؛ معتقدم فراکسیون هایی که پیش از این در مجلس شکل گرفته اند معطوف به انتخابات هیات رییسه و کمیسینون ها بود اما شاید فراکسیون هایی که بعدا شکل می گیرد معطوف به انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد و فقط خاص مجلس نیست.

وی ادامه داد: بعد از پایان یافتن شور و شوق نمایندگان مربوط به شکل گیری ساختار سیاسی داخل مجلس به تدریج موضوع انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح می شود؛ بخشی از صف بندی ها در دل مجلس شکل می گیرد و گروههای سیاسی از بیرون و درون سعی می کنند فراکسیون های خاص خود را برای تاثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری شکل دهند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب شرایط پیرامونی انتخابات هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها را موجب ایجاد گله مندی هایی در مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: باید ببینیم اعضای فراکسیون های جدید چقدر از این گله مندیها اثر گذاشته و یا تاثیر می پذیرند.یا اینکه گله مندی ها چقدر تبدیل به خودآگاهی برای شکل گیری فراکسیون های دیگر می شود.

وی تصریح کرد: احتمال استفاده ابزاری از نمایندگان در شرایط خاص موضوعی است که انتقاداتی را به وجود آورده است اما به آن اندازه جدی نیست که منجر به شکل گیری فراکسیونی جدید در مجلس شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رفتار فراکسیون های مجلس در آینده گفت: فراکسیون امید در آینده بیشتر سعی می کند نقش حامیان دولت را بازی کند و در طرف مقابل هم لاریجانی سعی می کند فراکسیونی شکل دهد تا توازنی در ارتباط با دولت شکل گیرد، هم از ایجاد اختلاف میان روابط دولت و مجلس جلوگیری شود وانتقادات احتمالی را در حوزه مدیریتی شکل دهد.

فلاحت پیشه ادامه داد: تصور می کنم در آینده فراکسیون لاریجانی حالت صبر و انتظار را پیش می گیرد تا ببیند دولت تا چه می تواند در برنامه های خود موفق عمل کند در این صورت بیشتر سعی می کند نقش توازن بخش به مجلس را در ارتباط با دولت بازی کند در غیر این صورت اگر دولت در برنامه هایش موفق عمل نکند لاریجانی با حامیان خود سعی می کند نقش وزنه تاثیر گذار بر انتخابات ریاست جمهوری خارج از طیف دولت را بازی کند. که البته بنده احتمال نقش آفرینی دوم توسط فراکسیون های نزدیک به لاریجانی را کم می دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها