یک مقام ارشد اماراتی اظهارات قبلی خود مبنی بر پایان عملیات نظامی امارات در یمن را پس گرفت و افزود کشورش همچنان «درجنگ» به سر می برد.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۰
مقام اماراتی حرف خود را پس گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که روز چهارشنبه (26 خرداد) به نقل از وی گزارش‌هایی مبنی بر «پایان جنگ» برای سربازان اماراتی در یمن منتشرشده بود، روز جمعه (28 خرداد) گفت ازسخنان وی «سوء برداشت» شده است.

خبرگزاری دولتی «وام»، به نقل از قرقاش گزارش داد: «ما همچنان درجنگ هستیم. شوکه شدم که از اظهارات من برداشت غلطی شده و سوء تعبیر شده تا در دستور کار خارجی قرار گیرد. هدف این کارها بی ثبات کردن منطقه است.»

امارات که در چارچوب بخشی از جنگ عربستان علیه یمن می جنگد در عملیات علیه مبارزان انصارالله یمن و یگان‌های متحد نظامی متحمل تلفات سنگینی شده است.

امارات سپتامبر گذشته، تایید کرد دستکم 52 تن از نظامیان این کشور در پی حملات موشکی مبارزان انصارالله علیه نیروهای خارجی دراستان مأرب کشته شدند. در این حمله موشکی دستکم 70 سرباز نیز مجروح شدند.

این در حالی است که گزارش‌هایی درباره اختلافات میان عربستان و امارات درباره عملیات در یمن و همچنین احتمال جایگزینی نیروهای اردنی به جای نیروهای اماراتی منتشر شده است.

عربستان سعودی از ششم فرودین 1394 برای بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله (حوثی)، حملات هوایی به مناطق مختلف این کشور را آغاز کرد.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن، بیش از 9 هزار و 400 نفر در این حملات کشته و 16 هزار تن دیگر مجروح شده‌اند.

منبع : پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كریم
-
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
۰
۰
اون موقع تو حال خودش نبوده

نیازمندی ها