بهترین زمان برای اهدای خون

این شعار را احتمالا شما هم بارها و بارها شنیده‌اید: «اهدای خون، اهدای زندگی»، این شعار از آن دست شعارهایی است که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود، چرا که هر روز و هر شب انسان‌هایی در این کره خاکی هستند که بر تخت بیمارستان آرام گرفته‌اند و زل زده‌اند به قطره قطره خونی که ما اهدا کرده‌ایم، خونی که حالا در رگ‌های او سرازیر می‌شود تا زردی رخسارش را طراوتی دیگر بخشد.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۴

ماه رمضان که فرا می‌رسد با همه برکتی که دارد و گره‌هایی که از زندگی مردم باز می‌کند، اما یک گوشه‌ای از برخی امور روزمره را هم شاید گرفتار بی‌توجهی کند، طبیعتا روزه‌داری و خستگی کار و تحمل تشنگی و ضعف از نخوردن و نیاشامیدن شاید باعث شود تا بسیاری از مردم ترجیح دهند که اهدای خون را بگذارند برای بعد از این ایام اما واقعیت این است که در این ماه بشدت ذخیره و بانک خون کشور افت محسوسی پیدا می‌کند و این نیاز بیش از پیش وجود دارد که ما به کمک هموطنانمان بشتابیم.

بر‌اساس اعلام مرکز انتقال خون استان تهران، ۱۶ مرکز اهدای خون پایتخت در ماه مبارک رمضان آماده خونگیری از روزه‌داران است. فراموش نکنیم که در کنار همه عبادات رمضانی، نجات جان بیماران نیازمند هم در برنامه تکالیف الهی و انسانی ماست.

اگر شما هم قصد دارید که در این کار خیر در این ماه پربرکت سهمی داشته باشید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که بعد از افطار یا ۶ ساعت بعد از خوردن سحری، بهترین زمان برای اهدای خون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها