یک خانم بلند قامت دیگر در جمع ملی پوشان بسکتبال از شرایط حال حاضر این ورزش راضی نیست
کد خبر: ۹۱۲۲۸۸
تکنیکی ترین بانوی بسکتبال از دغدغه هایش می گوید/ کمای مطلق+عکس

معصومه اسماعیل زاده با قامت١٨٠ سانتیمتر بازیکن پست فورواود قدرتی تیم ملی بسکتبال بانوان است. تحصیلاتش را تا کارشناسی علوم تربیتی ادامه داده و معتقد است وقتی بسکتبال آینده ای برای او تامین نمی کند پس بهتر است تحصیلات خود را در حوزه ای غیر از ورزش ادامه دهد.

اسماعیل زاده در گفت و گو با سایت جام جم ورزشی ، درباره شرایط روز بسکتبال بانوان ایران صحبت کرده است.

بسکتبال را از کجا شروع کردی؟

شروع بسکتبال برای من از ٩ سالگی در مدرسه بود و باتشویق موثر خانم سرمدی معلم ورزش خودم . حمایت خانواده بویژه مادرم تا به امروز موثرترین عامل برای رسیدن به این سطح بوده است. از سال ٨٣ در خدمت تیم نوجوانان سپاهان بودم و در سالهای ٨٦-٨٥ برای تیم های جوانان، امید و بزرگسالان سپاهان بازی کردم که عناوین قهرمانی در لیگ کشور به دست آوردیم. بعد از یک دوره قهرمانی در سوپرلیگ ایران در مالزی به مصاف دو تیم دانشگاهی رفتیم .

- حس این روزهایت با زمان شروع زندگی بسکتبال چقدر متفاوت است؟

- اصلا حس ام شبیه روزهای اول نیست . درباره بسکتبال فکر دیگری می کردم .پتانسیل لازم، علاقه و استعداد من در بسکتبال به درستی پاسخ داده نشد و حتی میان فصل من باید خودم برای تمرین دنبال سالن باشم و بدنسازی انجام بدهم .برای فصل بعد نمیدانم برای چه تیمی بازی می کنم و این بی ثباتی در چرخه فعالیت بسکتبال بانوان ناراحتم می کند.

- به نظرت چه کارهایی لازم بوده که انجام نشده است؟

- ما مربیان داخلی خوبی داریم اما برای کسب تجربه بیشتر و ارتباط با دنیایی بزرگتر بهتر بود از مربیان خارجی استفاده می کردیم. بسکتبال بانوان در کمای مطلق است و با فعالیت های خیلی معمولی فقط نفس می کشد. برای رشد به امکانات نیاز داشتیم که حتی از حداقل آن برخوردار نیستیم. توقع من به عنوان یک بازیکن نه فقط در سطح ملی بلکه در سطح باشگاهی هم برآورده نشد . قراردادهای باشگاهی مان که مبلغش در مقایسه با سایر رشته های ورزشی بسیار کم است باز هم به زور و با تاخیر به دستمان می رسد.

- ظاهرا پیشنهادی از طرف تیم های خارجی داشتی؟

- بعد از یک تورنمنت در تهران که تیمهای اربیل و ترکمنستان به ایران آمده بودند من و سپیده جعفری برای تیم اربیل پیشنهاد داشتیم که هرگز نفهمیدیم سرانجام آن پیشنهاد چه شد.

- دوست داری برای بسکتبال بانوان ایران چه اتفاقی بیفتد؟

- واقعا دلم می خواهد چیزی شبیه معجزه اتفاق بیفتد و ما در عرصه مسابقات آسیایی و بین المللی حضور داشته باشیم و اقتدار خودمان را ثابت کنیم. فقط امیدوارم تحولی مثبت در بسکتبال صورت بگیرد .

گفت و گو :نعیمه ظفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها