وضعیت پرداخت کمک‌هزینه‌های مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح پرداخت کمک‌هزینه‌های مستمری‌بگیران این سازمان گفت: افزایش حقوق در تمامی سطوح برای بازنشستگان یکسان بوده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۱۲

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به این‌که مجموعه دریافتی ماهانه مستمری‌بگیران براساس مصوبه هیات وزیران نباید کمتر از 900 هزار تومان باشد و مابه‌التفاوت مجموع دریافتی‌ها تحت عنوان ترمیم افزایش حقوق سال 95 محاسبه می‌شود، تاکید کرد: در مجموع در همه سطوح مزدی، مستمری‌ها به یک میزان افزایش یافته و هر فرد که با افزایش‌های مدنظر حقوقش به 900 هزار نرسد، مابه‌التفاوت آن پرداخت شده و آن را به 900 هزار تومان می‌رسانند. رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به کمک‌های جانبی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: کمک‌هزینه جانبی عائله‌مندی 34 هزار و 998 تومان، کمک‌هزینه جانبی حق اولاد 7068 تومان، کمک‌هزینه همسر متکفل فرزند 17 هزار و 499 تومان، کمک‌هزینه مسکن 16 هزار و 500 تومان و بن معیشت مستمری‌بگیران نیز به 38 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

افزایش بیمه عمر بازنشستگان به 5 میلیون تومان

از سوی دیگر عباس رشیدی، مدیرکل اجتماعی فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به این‌که حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و خانواده‌های آنها تا سه نفر از سوی صندوق تقبل می‌شود، به ایسنا گفت: رقم بیمه تکمیلی برای خانوارهای زیر سه نفر، به ازای هر یک نفر 45 هزار تومان است که 20 هزار تومان را بازنشسته و 25 هزار تومان را صندوق تقبل می‌کند.

وی درباره افزایش مبلغ بیمه عمر بازنشستگان نیز گفت: در خدمات بیمه عمر و حادثه، مقرر شده تا با فوت بازنشسته، غرامت فوت به مبلغ سه میلیون تومان پرداخت شود. سال گذشته پیشنهادی به دولت ارائه شد تا هزینه این خدمت افزایش یابد که با افزایش به سقف پنج میلیون تومان موافقت شده و امیدواریم بزودی اجرایی شود.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها