وقتی شهریه مصوب آموزش‌ و پرورش دور زده می‌شود

علی‌الحساب ۱۶ میلیون شهریه + سند

طی چند روز اخیر، مطالبی در شبکه‌های مجازی درباره دانش‌آموز دختری منتشر شده است که به دلیل حجاب برتر از ورود به المپیاد کشوری شیمی منع شده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۹
ماجرای حجاب برتر دانش آموز دختر و ورود به المپیاد کشوری شیمی

به گزارش جام جم آنلاین، طی چند روز اخیر، مطالبی در شبکه های مجازی درباره دانش آموز دختری منتشر شده است که به دلیل حجاب برتر از ورود به المپیاد کشوری شیمی منع شده است.

آنطور که از خانواده این دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده است: «فاطمه، نفر نخست المپیاد شیمی استان تهران برای معرفی به مرحله کشوری باید چادرش را بردارد و این شرط حضور اوست و اگر چادرش را برندارد، حذف می‌شود».

این مطلب در شبکه های مجازی به سرعت منتشر شد و حیرت بیشتر نیز از این جهت بود که آموزش و پرورش با «چادر» مخالفت کرده است.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: ارزش چادر برای آموزش و پرورش بسیار بالاست و اینکه اینگونه دستگاه تعلیم و تربیت متهم شود جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: بحث این دانش آموز این بود که در تمام مراحل مسابقات چادر داشته باشد که این موضوع به دلیل شرایط آزمایشگاهی صحیح نیست و خطر دارد چراکه دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات باید روپوش داشته باشند و با مواد شیمیایی سر و کار دارند؛ در حقیقت سلامت دانش آموز اهمیت بالاتری دارد.

این فرد افزود: در هر حال پس از اصرار این دانش آموز ، او به مرحله کشوری راه یافت و شرایط متناسب با حضورش فراهم شده است.

این در حالی است که رسول پاپایی معاون مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش نیز در این خصوص اظهار داشت : براساس بررسی ها وگزارش همکارانمان در مرکز حراست، دانش آموز مورداشاره از آموزش و پرورش شهرستان ری می باشدکه درالمپیاد آزمایشگاهی شیمی در سطح استان رتبه اول را کسب نموده و در مورخه هشتم خردادماه جاری به مسابقات کشوری در قزوین معرفی شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که این دانش آموز از حجاب چادر و پوشیه برخوردار بوده توصیه شده بود که برای رعایت دستورالعمل ایمنی آزمایشگاهی از روپوش سفید در آزمایشگاه استفاده نماید که وی از این کار امتناع نموده بود.

لذا مسئولین برگزاری استان شرایط آزمایشگاهی مسابقات را برای وی به گونه ای آماده نمودند تا با پوشش مورد نظر در مسابقات شرکت نماید و مسایل ایمنی هم برای ایشان رعایت گردد.

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین خبر عدم معرفی دانش آموز نادرست و فاقد اعتبار و صحت بوده و بر خلاف آنچه در فضای مجازی منتشر گردیده فقط رعایت دستور العمل و پیشگیری از آسیب های احتمالی مورد نظربوده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هموطن
-
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
۰
۰
هموطن حجاب مانع هیچ كاری نیست .
محسن
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
۰
۰
چكارش دارید،باید به وجود همچین دخترایی افتخار كرد

نیازمندی ها