یک دختر دانش‌آموز دبیرستانی در تهران پس از اتمام امتحانات خردادماه در سرویس بهداشتی مدرسه به زندگی خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۹
خودکشی  در آخرین روز امتحانات

به گزارش جام جم آنلاین ، 5 ماه پیش محمدپارسا یلی‌نژاد دانش‌آموز منضبط و درسخوان کرمانشاهی در سرویس بهداشتی مدرسه به زندگی خود پایان داد؛ مرگ این دانش‌آموز برای همکلاسی‌ها و کادر مدرسه قابل باور نبود چرا که محمدپارسا را دانش‌آموز درسخوان و خوبی می‌دانستند.

هر چند که دلیل این اقدام محمدپارسا، مشکلات و مسائل خانوادگی ذکر شد اما خاطره تلخی را در اذهان همکلاسی‌هایش حک کرد و زنگ خطری را در لزوم حضور مشاور فعال در مدارس گوشزد کرد.

و باز هم این روایت تکرار شده است و این بار یک دانش‌آموز دختر دبیرستانی که 16 سال سن داشت و در یکی از مدارس فرزانگان منطقه 2 آموزش و پرورش تهران تحصیل می‌کرد، پس از حضور در آخرین امتحان خردادماه در مدرسه به زندگی خود پایان داد.

این دانش‌آموز پس از آخرین امتحان با دیگر هم ‌کلاسی‌ها و معلمان خود عکس یادگاری گرفت و پس از مدت زمانی کوتاه در سرویس بهداشتی مدرسه خود را حلق‌ آویز کرد.

از این دانش‌آموز یک دست نوشته باقی مانده است که ظاهراً مطالبی در آن ذکر شده که نشان از داشتن یأس فلسفی او بوده و حکایت از پیگیری و ارتباط با فرقه‌های مختلفی داشته است.

در این متن از انگیزه این اقدام و اینکه شخص خاصی و یا خانواده خود را مسئول این اقدام بداند، اشاره‌ای نشده است و پلیس مشغول تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

به نظر می‌رسد که آموزش و پرورش با همکاری انجمن‌ اولیا و مربیان و نهادهای مرتبط باید به صحنه بیایند و ریشه‌یابی این موضوع را در دستور کار قرار دهند؛ آنچه مسلم است «پرورش» در آموزش و پرورش نباید مورد غفلت قرار گیرد و «تربیت» باید به جایگاه والای خود برگردد؛ چرا که خلأ آن در خانه و مدرسه، به حوادث تلخی چون پایان دادن به زندگی می‌انجامد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
شقایق
-
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
۰
۰
پس از خوشی زیاد بوده!
صادق
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
۰
۰
(حكایت از پیگیری و ارتباط با فرقه‌های مختلفی داشته) خیلی جالبه از این به بعد هر كی خود كشی كنه یه توجیه خوب براش دارید . ماشاالله به شما كه در دروغ گویی استادید .
نام
-
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
۰
۰
انقدر به مسایل اقتصادی در این كشور توجه میشه اگه به اموزش پروش توجه میشد الان ما روی مریخ زندگی میكردیم هرچیزی اندازه ای داره در ایران از معضلات بسیار بزرگ برای یك دانش اموز , كنكور و امتحانات سخت ورودی است كه هرساله بد بدتر میشه و این وسط كسب كار خوبی برای بعضیا شده و حتی هیچ كس به خودش اجازه فكر درمورد صحبت درباره ای مشكلات رو نمیده چه برسه به عمل
بهار
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
۰
۰
این دختر تو مدرسه ما بود
قبلن هم اقدام به خودكشی كرده بود و ادم عجیبی بود
ولی هیچ كس این موضوع رو جدی نگرفت و بهش كمك نكرد

نیازمندی ها