رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی خبر داد:

ایران جزو ۵ قدرت برتر موشکی جهان

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی درباره توان موشکی کشور، ایران را جزو 5 کشور برتر دنیا در دقت اصابت موشک به هدف برشمرده و می‌گوید: شاید می‌توان گفت که ما جزو پنج کشوری هستیم که از موشک‌هایی با دقت بالا و دقتی که به دقت نقطه زنی تعبیر می‌شود، برخورداریم و این توان بالای کیفیت و تکنولوژیکی ما است که امروز باعث ترس و واهمه دشمنان شده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۷۸
ایران جزو ۵ قدرت برتر موشکی جهان

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمد وحیدی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: الگوگیری از این بازدارندگی موشک به خوبی در جنگ سی و سه روزه، جنگ 22 روزه، جنگ 8 روزه و در جنگ 51 روزه ملاحظه شد. یعنی از الگوی کاملا شناخته شده و تعریف شده که مبتکرش ایران بود، استفاده شد و آنها از حمایت‌های ایران هم برخوردار شدند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی اشاره‌ای هم به موضوع فضا و توان ایران در این حزوه کرده و فضایی‌شدن ایران بدون داشتن توان موشکی را غیرممکن دانست و گفت: ما اگر قدرت موشکی نداشتیم هیچ گاه نمی‌توانستیم ماهواره در مدار قرار دهیم. با داشتن موشک‌های خوب و توانمند است که امروز می‌توانیم در فضا ماهواره بگذاریم و جزو ده کشور برتر در این حوزه شویم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، تعیین میدان جنگ و پاسخ ایران در صورت وقوع هر جنگی را بر عهده ایران دانسته و هشدار داد که، "در آن حال طبیعتا همه کسانی که درگیر این صحنه هستند و هم کسانی که به این صحنه کمک می‌کنند، مقصر خواهند بود. در دفاع مقدس با وجود اینکه خیلی از این کشورهای مرتجع همسایه و منطقه کمک‌های فراوانی به رژیم بعثی کردند و اساسا رژیم بعثی بر حمایت‌های آنها متکی بود اما جمهوری اسلامی از خود خویشتن داری بروز داد و جنگ را فقط در میدان جنگ با عراق حفظ کرد و توسعه نداد اما معلوم نیست که اگر جنگ دیگری علیه جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، جمهوری اسلامی چنین کاری را انجام دهد."

سردار وحیدی تاکید کرد: چه سرمایه‌گذاری بزرگی در منطقه انجام داده‌اند و این در حالی است که ایران می‌تواند با یک حرکت همه معادلات را برهم بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آبان
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
۰
۰
مردم ایران به داشتن ارتش و سپاهی قدرتمند به خود میبالد. زندگی در سایه امنیت نعمتی ارزشمند است است كه همه ایران بواسطه مردانی با غیرت شاكر آن هستند.
هموطن
-
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
۰
۰
افرین بر قدرت غرورآفرین سربازان ایران

نیازمندی ها