انفجار بمب در نزدیکی ایستگاه اتوبوسی در یکی از محله‌های استانبول، چندین نفر را زخمی کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۱
انفجار استانبول را لرزاند

به گزارش جام جم آنلاین ، رسانه‌های ترکیه از وقوع یک انفجار مهیب نزدیک پاسگاه پلیس در استانبول، خبر دادند.

گفته می‌شود اتوبوس نیروهای پلیس ترکیه که از مجاورت این پاسگاه عبور می‌کرده هدف این انفجار بوده است.

در این حادثه تا کنون 11 نفر کشته و 36 نفر زخمی شده‌اند. هفت نفر از کشته شدگان افسر پلیس هستند.

شبکه دولتی ترکیه گزارش داد چندین آمبولانس و یگان خنثی‌سازی بمب به میدان بایزید (میدان آزادی کنونی) در مرکز استانبول، محل وقوع این انفجار اعزام شده است.

این انفجار در ساعات شلوغی این محله تاریخی رخ داده که دانشگاه استانبول نیز در نزدیکی آن قرار دارد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

مقامات پلیس اعلام کردند یک خودروی بمب گذاری شده در کنار خیابان متوقف شده بود که هنگام عبور اتوبوس حامل نیروهای پلیس که به دانشگاه می‌رفتند، با کنترل از راه دور منفجر شد.

صدای شلیک گلوله بعد از این واقعه شنیده شده و نیروهای پلیس با تشدید اقدامات امنیتی در این منطقه، مشغول تخلیه ساختمان‌های مجاور هستند.

هنوز هیچ بیانیه رسمی در این باره منتشر نشده است.

به دنبال این انفجار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در عیادت از مجروحین انفجار امروز استانبول وعده داد که به مبارزه با تروریسم ادامه داده و مسئولیت این حادثه را به گردن آنهایی که «متمردین کُرد» نامید، انداخت.

به نوشته روزنامه «حریت» اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران مقابل بیمارستان محل حضور حادثه دیدگان گفت: «ما به مبارزه با تروریسم تا پایان دادن به آن، بدون خستگی ادامه می‌دهیم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه با غیرانسانی خواندن این اقدامات گروه‌های تروریستی، افزود: «وظیفه افسران پلیس، سربازان و گاردهای روستایی ما تامین امنیت جان و مال مردم است.»

وی تاکید کرد که این اقدامات نابخشودنی است و این حملات تروریستی علیه مردم و گام‌هایی که برای تامین امنیت برداشته شده، انجام می‌شوند.

همچنین حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه، انفجار تروریستی امروز (سه‌شنبه) در استانبول ترکیه را به شدت محکوم کرد.

حسین جابری‌انصاری با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت ترکیه، بار دیگر بر ضرورت رویارویی همه جانبه و جدی جامعه جهانی با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

صبح امروز اتوبوس حامل افسران پلیس که به سمت دانشگاه استانبول در حرکت بود، هدف انفجار یک خودروی بمب گذاری شده قرار گرفت که این حادثه حدود 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.


منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها