رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به اقدام بی بی سی در انتشار سندی دروغین گفت: قصد رسانه های بیگانه از این اقدام قلابی این بود که شوکی به افکار عمومی وارد کنند و قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۸
بی بی سی با جعل سند بدنبال ریخته شدن قبح ارتباط با آمریکا است

به گزارش جام جم آنلاین ، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان ضمن تقدیر و سپاس از نگاه فراگیر و نافذ رهبر انقلاب گفت: نمایندگان مجلس بار دیگر با آن حضرت بیعت نموده و با جدیت پیگیر تحقق رهنمودهای ایشان چه در حوزه اقتصاد مقاومتی چه در سایر شمول خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیراً یک اقدام شیطنت آمیزی را رسانه های بیگانه انجام داده اند و سندی جعلی از اسناد آمریکا را منتشر کرده اند.

وی ادامه داد: قصد داشتند با انتشار این سند به نحوی بر اصالت مبارزه پرصلابت امام خمینی با آمریکا تردید ایجاد کنند.

نماینده مردم قم اظهارداشت: این بازی کودکانه و دستکاری در انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که گری سیک عضو شورای امنیت آمریکا در آن زمان در مقاله ای به صورت روشن و در چند بند غیر واقعی بودن این اقدام بی بی سی را به صورت دقیق توضیح داد.

وی اظهارداشت: اما افرادی که با مشی امام از قبل از انقلاب آشنا بودند و همچنین در دهه نخست انقلاب با صراط ایشان از نزدیک آشنا بودند، آنقدر این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دیدند که نیازی به توضیح ندانستند البته دیدم که بعضی از صاحبنظران در داخل توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدلی را افشاء نمودند.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید قصد اصلی غرب از این اقدام را بررسی کنیم. قصد آنها از این اقدام قلابی این بود که شوکی به افکار عمومی ایجاد کنند تا قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط با آمریکا وجود داشته است.

وی ادامه داد: گرچه این مکر به فضاحت رسانه ای برای آنها بدل شد اما نشان می دهد آنها چقدر نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده انگاری دیپلماتیک کنند. اینجاست که قدر و منزلت توصیه های اخیر رهبر معظم در داشتن روحیه انقلابی مشخص می شود که دقیقاً موضعی، سنجیده و قاطع نسبت به این موضوع و اقدامات مکارانه دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از الطاف و مراحم رهبر انقلاب اسلامی نسبت به مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کرد و گفت: دیدار ایشان در ابتدای کار مجلس دهم در محیطی بسیار صمیمانه صورت گرفته و جایگاهی که حضرت برای مجلش قائل شدند در بالاترین سطح تصمیم گیری در نظام بود. باید همه تلاش کنیم با تصمیمات به موقع و سنجیده و مواضع اصولی مخصوصا در مقابل استکبار و بحران آفرینی های منطقه این جایگاه را که مظهر حکمت نظام است، تثبیت کنیم.

نماینده قم ادامه داد: خشنودی رهبری از تخصص های گوناگون نمایندگان و روحیه تازه همکاران ایجاب می کند با همکاری نمایندگان هر چه زودتر کمیسیون ها شکل گیرد تا با تصویب قوانین لازم به انتظار رهبری و ملت در حل مسائل اساسی کشور جامه عمل بپوشانیم.

رئیس مجلس در بخش دیگر از اظهارات خود گفت: مطابق آیین نامه با حضور نایب رئیس مجلس و روسای شعب تا دو روز دیگر تکلیف همه کمیسیون ها روشن می شود و کف تعداد هر کمیسیون باید ۱۹ نفر و سقف آن ۲۳ نفر باشد.

لاریجانی از نمایندگان خواست با توجه به تخصص های خود به کمیسیون‌ هایی که هنوز ظرفیت آنها تکمیل نشده تمایل نشان دهند تا کار ساده تر انجام شود.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با تشکیل کمیسیون ها موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاستهای ابلاغی آن و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس مورد بررسی همه کمیسیون ها قرار گیرد و هر کمیسیون در حوزه کاری خود به موضوع بپردازد و قوانین مربوط را از معاونت قوانین مجلس اخذ کند تا کاستی ها در هر بخش مشخص و ارائه طریق شود.

رئیس مجلس خطاب به رئیس مرکز پژوهش ها گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیش نویس استراتژی و اولویت های مجلس را سریعتر در اختیار کمیسیون های تخصصی قرار دهد تا نظرات هر یک از کمیسیون ها در تدوین نهایی استراتژی مجلس لحاظ شود.

وی ادامه داد: در جلسات مستمر روسای کمیسیون ها با رئیس و یا نواب رئیس مجلس موضوعاتی که عرض شد پیگیری خواهد شد و پیشرفت کار در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از این طریق در سطح کل مجلس پیگیری خواهیم کرد.

لاریجانی همچنین از تعیین تکلیف هیات نظارت در جلسه اخیر هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: نایب رئیسی که باید عضو این هیات باشد مشخص شد و ایشان هم این موضوع را پیپگیری خواهند کرد تا هیات نظارت با ترکیبی که در قانون گفته شده تشکیل شود.

رئیس مجلس در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به پیشرفت کار تنقیح قوانین در برخی حوزه ها گفت: تنقیح قوانین جزو تصمیمات اولیه مجلس دهم خواهد بود تا معاونت قوانین در ابتدای هفته آینده قوانینی که باید در بخش های مختلف نسخ شود، در بخش های مختلف به نمایندگان ارائه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در ابتدای جلسه علنی امروز گفت: آمریکا به ایران در موضوع حمایت از تروریسم اتهاماتی وارد کرد که به غایت سبک‌سرانه و جاهلانه بود. کیست که امروز نداند در منطقه، ایران است که مقابل تروریست ها ایستاده است. کیست که نداند تروریست های جنایتکار نتیجه سه دهه رفتار کثیف دولت آمریکا در منطقه است.

لاریجانی تاکید کرد: مگر همین اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لب به آشکارسازی نگشود و گفت ما جریان های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم! اقرار کردند به این موضوع.

رئیس مجلس تصریح کرد: کیست که نداند همکاران، دوستان و دست نشاندگان آمریکا در منطقه، همین کشورهایی که امروز جلودار حمایت از تروریست هستند، دستشان با آمریکا در یک کاسه است. آن وقت با کمال وقاحت ایران را متهم به حمایت از تروریست ها در منطقه می کنند.

لاریجانی تاکید کرد: این اظهارات نشان می دهد چقدر وضع آمریکا در خصوص بی آبرویی افزایش یافته که می خواهند شرایط را وارونه جلوه دهند، اما ملت ما با صلابت راه انقلاب خمینی (ره) را ادامه خواهد داد.

جلسه علنی امروز با ۱۹۸ نماینده آغاز شد و پس از آغاز جلسه تعداد نمایندگان به ۲۴۷ رسید.

امیرآبادی عضو هیات رئیسه اعلام کرد که امروز هیچ غیبتی ثبت نشده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها