رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

300 هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد

130 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

رئیس‌ سازمان بازرسی کل کشور، رقم فرار مالیاتی را 130 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تقریبا دو برابر مجموع درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته است.
کد خبر: ۹۱۰۸۶۱

به گزارش جام‌جم، براساس گزارش بانک مرکزی، درآمد مالیاتی دولت در دو سال اخیر بین 60 تا 65 هزار میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که براساس اظهارات روز گذشته رئیس‌ سازمان بازرسی کل کشور، رقم فرار مالیاتی در کشور بیش از 130 هزار میلیارد تومان است. به عبارتی می‌توان گفت فقط یک‌سوم درآمد مالیاتی واقعی در کشور محقق می‌شود.همچنین مطابق گزارش بانک مرکزی، درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی که در بودجه دو سال اخیر خرج شده، سالانه بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان بوده است. یک مقایسه ساده نشان می‌دهد رقم فرار مالیاتی حدود 5/2برابر درآمد نفتی در بودجه سالانه دولت در شرایط حاضر است و در صورت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی، براحتی می‌توان وابستگی بودجه به نفت را صفر کرد.

فرار مالیاتی با 600 شرکت صوری

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دیروز در مراسم افتتاح ساختمان اداری جدیدالتأسیس بازرسی کل استان کردستان با اشاره به آمار فرار مالیاتی در کشور خاطرنشان کرد: شرایط کشور به لحاظ اقتصادی و فروش نفت چندان خوب نیست. ظاهرا از کشور رفع تحریم شده، اما حتی کشورهای دوست نیز پول ما را پس نمی‌دهند و حاضر نیستند دینار را به یورو و دلار تبدیل کرده و به کشور ما پرداخت کنند. بنابراین باید مالیات را جدی گرفت و اجازه فرار مالیاتی به کسی نداد.

سراج با اشاره به ترفند‌های افراد برای فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: افراد با تأسیس شرکت‌های صوری تلاش می‌کنند با کدفروشی و فاکتورفروشی قانون را دور زده و از پرداخت مالیات فرار کنند. به‌عنوان نمونه فردی است که 600 شرکت صوری و فرد دیگری 200 شرکت صوری تاسیس کرده تا فقط کدفروشی و فاکتورفروشی کرده و از پرداخت مالیات فرار کنند. همچنین یک‌سری افراد سودجو با فریب افراد مستضعف و محتاج، پولی به حساب آنها واریز و بعد از گردش پول و یک‌سری زد و بند به نام ایشان چند دسته‌چک سفیدامضا از آنان می‌گیرند و بعد برای او کارت بازرگانی صادر می‌کنند و با نام، کارت و دسته‌چک این افراد، کار خلاف می‌کنند که این افراد یکدفعه میلیاردها تومان مالیات و... بدهکار می‌شوند. در این رابطه نیز باید سازمان‌های مرتبط و اتاق بازرگانی را هوشیار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها