عربستان مشق عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌کند

انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی در گفت‌وگویی از تلاش عربستان برای همکاری با رژیم صهیونیستی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی خبر داد و گفت: اکنون فرصت طلایی برای صلح فرا رسیده است.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۴

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه اینترنتی رای‌الیوم، عشقی که یکی از نزدیکان خاندان سعودی و معمار عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با صهیونیست‌ها به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: عربستان و اسرائیل می‌توانند به آسانی دشمنان مشترک خود را تعیین کنند. وی مدعی شد که در گذشته برخلاف امروز فرصت واقعی برای تحقق طرح عربی صلح وجود نداشت، اما اکنون فرصت تاریخی برای صلح دست داده است.

این ژنرال بازنشسته سعودی با بیان این مطلب افزود: در صورتی که نتانیاهو به وعده خود عمل کند، عربستان دست به طرحی خواهد زد که برای کشورهای عربی مشوق خواهد بود.

عشقی ادامه داد: عربستان بزودی ساخت پلی را آغاز خواهد کرد که آسیا را به آفریقا وصل می‌کند و در منطقه تنگه تیران نیز قصد دارد یک منطقه آزاد تجاری ایجاد کند.

به گفته او، در صورتی که اسرائیل طرح صلح عربی را اجرایی کند عربستان از اسرائیل خواهد خواست در بازار آزاد شریکش باشد. وی گفت: دنیا بزودی شاهد دیدارهای علنی مسئولان عربستان و اسرائیل خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها