مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان، امروز در هیات دولت بررسی و تعیین می‌شود، گفت: حداقل حقوق دریافتی این افراد به 900 هزار تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۶

به گزارش مهر، تقی نوربخش افزود: از سال 92 تا پایان سال 94 حقوق مستمری‌بگیران این سازمان 67 درصد افزایش یافته است، اما این رقم در هشت‌سال قبل از آن فقط 43 درصد افزایش یافت و نمی‌توان این عقب‌ماندگی را جبران کرد.

وی با اشاره به این‌که همه نقصان‌های معیشتی را می‌پذیریم، عنوان کرد: به‌عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنم، اما تمام تلاش و توان خود را به‌کار گرفته‌ایم تا با افزایش متناسب مستمری‌ها براساس قانون و مزایای جنبی، بخشی از مشکلات آنان را جبران کنیم.

نوربخش با اشاره به این‌که بیش از 90درصد منابع سازمان تامین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه تامین می‌شود، یادآور شد: 50 درصد مستمری‌بگیران سازمان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که البته این افراد در زمان اشتغال کمترین میزان حق بیمه را پرداخت می‌کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درمورد مزایای دیگر اختصاص‌یافته به بازنشستگان، خاطرنشان کرد: مزایایی مانند حق خواربار و عائله‌مندی، مسکن همچنین سفرهای زیارتی برای این افراد درنظر گرفته شده، طوری که حق خواربار و عائله‌بندی از 30 هزار تومان به 110 هزار تومان افزایش یافته است.

نوربخش با اشاره به این‌که در بودجه سال 95 سازمان، اعتباری برای مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده است، گفت: مستمری حداقلی بگیران سازمان براساس ماده 111 تامین اجتماعی براساس رشد حقوق و دستمزد شاغلان افزایش پیدا می‌کند که امسال 14 درصد است.

وی تاکید کرد: برای دیگر سطوح درآمدی بازنشستگان نیز براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی موظف هستیم متناسب با رشد هزینه‌های زندگی و نرخ تورم افزایش مستمری صورت دهیم، که طبق این ماده پیشنهاد افزایش از سوی تامین اجتماعی به هیات وزیران ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بااشاره به این‌که افزایش حقوق‌ها اواخر خرداد پرداخت می‌شود، یادآور شد: همچنین معوقات دو ماهه فروردین و اردیبهشت پس از مشخص شدن درصد افزایش‌ها در جلسه هیات وزیران در تیر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حداقل دریافتی بازنشستگان هر چه تصویب شود سقف آن هفت برابر دریافتی‌هاست، عنوان کرد: با مزایایی که برای حداقل حقوق‌بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته‌ایم سرجمع دریافتی‌های آنها به 900 هزار تومان خواهد رسید که این موضوع به هیات وزیران پیشنهاد شده است و در واقع یک همسان‌سازی با بازنشستگان کشوری انجام خواهد شد.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها