آخرین روزهای سال 84 را پشت سر می گذاریم ؛ سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نام «همبستگی ملی و مشارکت عمومی» نامگذاری شد
کد خبر: ۹۰۹۹۴
که این اقدام علاوه بر «فرهنگ سازی» تلاش بایسته برای «گفتمان سازی» محسوب می شود و پیروزی جریان اصولگرا را که نماد گفتمان «عدالت و مبارزه با فساد» است ، در سوم تیر ماه 84 و نیز «حماسه حضور در 22 بهمن 4 را می توان از نتایج این نامگذاری برشمرد. سال 1384 با حماسه بزرگ مردم در سوم تیرماه روبه رو بود.
بی گمان انتخابات نهم را باید «رقابتی ترین و آزادترین» انتخابات در نوع خود برشمرد. «مشارکت همه جریانات سیاسی ، رقابت میان جناح های عمده سیاسی ، حضور نسل اول و دوم و نیز رقابت درون جناحی» را باید از مختصات این انتخابات برشمرد. امسال پرونده هسته ای ایران فراز و فرود خاصی داشت و استکبار جهانی به بهانه های واهی از جمله «شفاف نبودن ، وجود ایهام و انحراف و تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم» پرونده ایران را از شورای حکام در وین به شورای امنیت در نیویورک منتقل کرد و امریکا در پرتو «راهبرد و چاره آخر» به دنبال ایجاد تحریم های مختلف از جمله بلوکه کردن اموال و دارایی ها، گسست میان مردم و حاکمیت ، وارد کردن ضربه های گزینشی به مراکز و منابع ایران است که این بار نیز مردم در صفوف متحد و یکپارچه استکبار را پشیمان خواهند کرد. اما باید گفت سال 84 سال «پیروزی مسلمانان و هزیمت استکبار» بوده است.
پیروزی «حماس» در سرزمین های اشغالی ، گویای موفقیت مقاومت و مبارزه و شکست رویکرد سازش بود. اشغالگران در عراق و افغانستان با شکستهای پی در پی روبه رو شدند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ، عراق را باید مظهر شکست سیاست های خاورمیانه ای استکبار دانست. حتی توطئه شوم اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و نیز بمبگذاری در حرم امامین عسکریین در سامرا موجبات وحدت شیعه و سنی و همبستگی بزرگ مسلمانان را در سطح جهان فراهم کرد.
توطئه مشترک استکبار و صهیونیسم بار دیگر با شکست مواجه شد. «یکپارچه شدن حاکمیت» از بزرگ ترین دستاوردهای حضور مردم در صحنه بوده است. سالیان گذشته به دلیل چند پارچه بودن اجزای حاکمیت و ناهماهنگی ، تنش و اختلاف موجب هدر رفتن فرصتهای طلایی خدمت به مردم شد و با یکپارچه شدن حاکمیت امید آن است که گفتمان خدمت صادقانه به مردم و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی ، عدالت و مبارزه با فساد، حاکمیت شایسته سالاری و کارآمدی قوای سه گانه به معنای حقیقی آن ظهور و بروز یابد. و سرانجام باید از «سفرهای استانی رئیس جمهور و دولت» به عنوان کار ویژه و مزیت نسبی دولت نهم یاد کرد.
هرچند مبدع و پایه گذار این سفرها، رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده اند، اما رویکرد دولت نهم در مقایسه با دولتهای گذشته از ویژگی های خاص خود برخوردار است.
سازوکاری برای ارتباط چهره به چهره بالاترین مقامات اجرایی کشور با مردم و کوتاه کردن سیستم اداری گرفتار در چنبره دیوان سالاری که موجب جلب اعتماد عمومی به دولتمردان خواهد شد. هرچند این سفرها که عمده رهاورد آن محرومیت زدایی است ، با برخی پرسش ها و ابهامات از جمله بالا بردن مطالبات مردم ، نگرانی از ضعف و ناتوانی دستگاه های اجرایی در عملی کردن وعده ها و بالاخره محل و نحوه تامین منابع مالی تعهدات و لزوم هماهنگی با مجلس شورای اسلامی روبرو است.
واقعیت آن است که سال 84 سال پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران اسلامی بوده است. این ملت نجیب ، سربلند و آزاده شایسته بهترین خدمات هستند. دولت ، مجلس و قوه قضاییه و همه نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی باید با تمام توان در خدمت به این ملت مباهات کنند. امید آن که سال 85 نیز سالی سرشار از موفقیت برای ایران اسلامی باشد.
ان شاءالله

علی دارابی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها