دادستان فدرال مینیا پولیس آمریکا روز سه شنبه سه مرد ساکن مینه سوتا را به تلاش برای سفر به سوریه و پیوستن به صفوف تروریست های داعش متهم کرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۹
سه مرد در آمریکا به تلاش برای پیوستن به داعش متهم شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، جلسه پایانی محاکمه این سه تن به نام های عبدالرحمان یاسین داوود 22 ساله ، محمد عبدالحامد فراه 22 ساله و گولد علی عمر 21 ساله دیروز آغاز شد و این افراد اتهامات خود را رد کردند.

این سه تن به توطئه چینی برای پیوستن به صفوف داعش به منظور ارتکاب قتل در خارج از آمریکا متهم هستند که مجازات حبس ابد را به دنبال دارد.

این سه همچنین متهم هستند که تلاش می کردند از گروه داعش به طرق مختلف حمایت کنند و بخشی از گروهی بزرگتری هستند که به منظور یافتن راه هایی برای ورود به سوریه با هم رایزنی و دیدار می کردند.

جلسات رسیدگی به پرونده این هفته از سه هفته پیش آغاز شد و وکلای مدافع دو تن از آنان می گویند موکلانشان قصد توطئه چینی نداشته اند.

وکیل مدافع فراه نیز تاکید کرد این سه متهم به علت ظلم و ستم هایی که بر ضد مسلمانان در سوریه صورت می گرفت قصد داشتند به سوریه بروند نه برای پیوستن به صفوف داعش. وی گفت آنها هدفی بشردوستانه داشتند.

با این همه جان دوچرتی دادستان دادگاه تاکید کرد همه این سه تن باید در همه اتهامات گناهکار شناخته شوند.

وی افزود: اقدامات آنان در این زمینه از بهار سال 2014 آغاز شد و با بازداشت چندین عضو از گروه آنان در سال گذشته پایان یافت.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده است طی سالیان اخیر دهها تن برای پیوستن به صفوف داعش در سوریه، از مینه سوتا عازم این کشور شده اند. همچنین از سال 2007 تاکنون بیش از 22 تن به صفوف الشباب در سومالی پیوستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها