برزیلی‌ها این روزها شبکه‌های اجتماعی را برای بیان خشم و تنفر خود از دو مورد تجاوز گروهی که علیه دو دختر نوجوان صورت گرفته است مناسب دیده‌اند. آژانس سازمان ملل این تجاوزها را محکوم کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۸
برزیل در شوک تجاوزهای گروهی به دو دختر نوجوان

به گزارش جام جم آنلاین ، افشای دو مورد جداگانه تجاوز گروهی به دو دختر نوجوان در برزیل واکنش افکار عمومی و چهره‌های بین‌‌المللی را در پی داشته است. در یکی از موارد که ویدئویی از آن توسط یکی از متجاوزان روز چهارشنبه در توییتر منتشر شد ۳۰ مرد به دختری ۱۶ ساله تجاوز می‌کنند.

آژانس زنان سازمان ملل متحد پس از انتشار این ویدئو، تجاوزهای انجام گرفته در برزیل را محکوم کرد. در ویدئوی منتشر شده دختر ۱۶ ساله‌ای نمایش داده می‌شود که توسط مردان احاطه شده است.

این تجاوز در ریو دو ژانیرو، جایی که قرار است بازی‌های المپیک در آن، در اوت امسال انجام شود اتفاق افتاده است.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های برزیل، در یک مورد دیگر دست کم پنج مرد بعد از تزریق مواد به یک دختر ۱۷ ساله به او تجاوز کردند. این مورد در ایالت پیاوی برزیل، در شمال شرقی کشور، انجام گرفته است.

نادینه گاسمن، سخنگوی آژانس زنان سازمان ملل در برزیل، درباره این موارد تجاوز گفت: «جدا از این‌که در هر دو مورد قربانیان دختران جوانی هستند، در این موارد، این حملات وحشیانه از پیش برنامه‌ریزی شده بودند. قربانیان ابتدا از سوی مهاجمان اغوا شده بودند.»

انتشار ویدئوی یکی از تجاوزها اما خشم جامعه برزیل را برانگیخته و موجی از واکنش در شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین را در پی داشته است. پلیس ریو دو ژانیرو به خبرگزاری فرانسه گفته است که مشغول تحقیق درباره این مورد است که ویدیوی آن منتشر شده است.

بر اساس مطالعات سازمان غیردولتی «امنیت عمومی» در برزیل، تنها در سال ۲۰۱۴ پلیس برزیل در هر ۱۱ دقیقه یک مورد آزار جنسی ثبت کرده است. به طور کلی در هر سال نیم میلیون آزار جنسی در برزیل ثبت می‌شود.

منبع: دویچه وله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها