وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که نیروهای این کشور در عملیات مناطق شمال شهر رقه سوریه حضور ندارند.
کد خبر: ۹۰۸۲۱۱
استقرار نیروهای ویژۀ آمریکا نزدیک رقه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پس از انتشار تصاویری از سوی خبرگزاری فرانسه درخصوص عملیات نیروهای ویژه آمریکایی نزدیک خطوط مقدم شمال رقه (پایگاه اصلی داعش در سوریه) وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که این نیروها در هیچ عملیاتی مشارکت ندارند.

سی ان ان به نقل از "پیتر کوک" سخنگوی پنتاگون مدعی شد، مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه مشخص و آشکار است و طبق دستورالعمل آنان نمیتوانند (در عملیات) فرماندهی کنند ولی می توانند از خودشان دفاع کنند و باید در موقعیتی قرار داشته باشند که مشورت و کمک مطلوب را به نیروها بدهند.

این خبرها چند روز پس از افشای سفر محرمانه فرمانده عملیات مرکزی آمریکا به پادگانی در شمال سوریه منتشر شده است. وی در آن سفر از نیروهای آمریکایی که در حال آموزش گروه های مسلح در سوریه هستند، بازدید کرد.

درحالیکه آمریکا مدعی است در حال آموزش این گروه ها برای مقابله با داعش است، کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت می باشد و این گروه تروریستی با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها