محققان موفق به ساخت پهپادهایی شدند که وجود کوسه‌ها را در آب‌های ساحلی تشخیص می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۵
پهبادها در تعقیب کوسه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از دانشگاه دوک، این یک پروژه است که نه تنها سبب مطلع شدن افراد از حیوانات و محیط زیست آنها می‌شود بلکه به شناگران در سواحل نیز کمک می‌کند.

دانشمندان دانشگاه دوک و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، یک برنامه تحقیقاتی را جهت بررسی پتانسیل هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی کوسه‌ها در آب‌های کم عمق آغاز کرده اند.

این پروژه برای آزمایش دقیق پهپادها در هنگام مواجهه با شرایط مختلف آب و زیستگاه راه اندازی شده است.

از آنجایی که استفاده از کوسه‌ها در انجام این آزمایش امری بسیار دشوار بود این تیم تحققاتی از کوسه‌های مصنوعی برای پروژه خود استفاده کردند.

آنها سپس یک سال را صرف انجام آزمایشات خود کردند و در نهایت متوجه شدند که هواپیماهای بدون سرنشین یک ابزار موثر در شکار این آبزیان خطرناک هستند.

این تیم تحقیقاتی در حال حاضر برای آزمایش کارآیی این پهپادها در حال آزمایش آنها در زیستگاه‌های مختلف هستند. هدف نهایی آنها راه اندازی یک سیستم برای استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در جهت شناسایی هر نوع کوسه در هر منطقه ساحلی است که شناگران را از وجود کوسه‌ها مطلع سازد.

این محققان اولین کسانی نیستند که از هواپیماهای بدون سرنشین برای ردیابی حرکت کوسه ها استفاه می‌کنند. اوایل سال جاری نیز دولت محلی در استرالیا از پهپادها به عنوان ابزارهای حفاظتی برای نجات جان افراد در سواحل استفاده کردند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها