به گزارش جام جم آنلاین ، نخستین متروی جهان در سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن آغاز به کار کرد. پس از آن بود استفاده از مترو به سرعت در شهرهای بزرگ اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرد.
مترو سئول پایتخت کشور کره جنوبی با افتتاح خط یک در سال 1974 آغاز به کار کرده است و اکنون با داشتن 18 خط پذیرای سالانه بیش دو میلیارد و ششصد سفر شهری است. مترو تهران نیز از سال 1377 (1999)با راه اندازی خط 5 شروع به کار کرده که در هفت خط مجزا طراحی شده است و در حال حاضر روزانه تا 3 میلیون مسافر را به مقصد می رساند. چندی پیش خط متروی فرودگاه مهرآباد تهران افتتاح شد و قرار شده مترو تهران-پرند تا پایان شش ماهه اول سال تکمیل شود.
در این تصاویر تفاوت مترو تهران و سئول به عنوان دو شهر مهم از قاره آسیا را مشاهده می کنیم.
مترو سئول
مترو تهران
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
چرا؟ چون متروی سئول با توجه به تراكم جمعیتی فعلی و تراكم جمعیتی در آینده طراحی و ساخته شده.
ولی در تهران طراحی مترو بدین اصول و شیوه پایش جمعیتی نبوده و نیست. فقط تونل و چند تا واگن با حداكثر ظرفیت و فشار و مقدار بد و بیراه ...
مثلا متروی تهران گلشهر یكی از بدترین خطوط و زجر اورترین مسیر برای هر مسافر است.
همیشه صبحها از گلشهر به تهران كاملا شلوغ و فشرده. و در همان زمان متروی تهران به گلشهر كاملا خلوت و باز و راحت!
همیشه بعد از ظهرها متروی تهران به گلشهر كاملا شلوغ و فشرده. و در همان زمان متروی گلشهر به تهران كاملا خلوت و باز و راحت!
به این میگن مهندسی راه و شهرسازی و ترافیك.
با اینكه صدها دوربین دارن رفت و آمد مسافرین را كنترل میكنن. ولی این مشكلات و زجرها پایانی ندارد.
زود میاد در رو باز نمیكنه... دیر میاد در رو باز نمیكنه... وقتی می ایسته در رو باز نمیكنه مسافران زودتر پیاد شن... وقتی هم ایستاده در رو زود باز نمیكنه مسافران زودتر سوار شن.
بدترین حالت برای مسافرین ایستگاه كرج است كه هر روز صبحها باید ایستاد و فشرده و زجر آور روی هم سوار شن تا به تهران برسن و یه كار پر انرژی و با انگیزه در آن روز داشته باشن!!!!
بد نبود اگه یه عكس هم از داخل مترو تهران قرار میدادید