گینس، کتاب ثبت رکوردها و "ترین‌"‌های جهان است، رکوردهایی که بصورت فردی یا گروهی به ثبت می‌رسند. اما جالب اینکه در میان همه رکوردداران، فردی بنام آشریتا فورمن رکورددار رکوردداران جهان است.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۲
بیشترین رکوردها در کتاب گینس به نام چه کسی است ؟

گینس، کتاب ثبت رکوردها و "ترین‌"‌های جهان است که ایده تهیه آن را "سر هاگ بیور" رئیس کارخانه ایرلندی "گینس" داشته و اولین جلد آن توسط رُوس و نوریس مک رایتر در سال ۱۹۵۵ نوشته شده که در آن رکوردهای انسانی و طبیعی منتشر می‌شود. (عکس: در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، پاتریک زینر، نفر سمت چپ و به همراه گروه‌اش با ۱۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب گینس، رکورد کتاب دومینو را شکست)


در کتاب گینس برخی رکوردها و "ترین"‌های ثبت شده، "فردی" هستند، اما خود فرد در آن هیچ نقشی نداشته است. سلطان کوزن و دانگی هو گرچه با ۲ متر و ۵۱ سانتی متر بلندقدترین و ۵۴ سانتیمتر و ۶ میلیمتر کوتاه‌قد‌ترین مردان جهان هستند، اما این دو در بوجود آوردن این رکوردها نقشی نداشته‌اند. بزرگترین‌ پای جهان و بلند‌ترین زبان از دیگر مواردی هستند که در این دسته جای می‌گیرند.


برخی از رکوردهای فردی هم هستند که با قدرت و تکنیک ربطی ندارند و به نوعی حاصل "علاقه"‌اند. آندریاس اسکالا، ساکن هنینگس دورف واقع در ایالت براندنبورگ آلمان طبق سند کتاب گینس در سال ۲۰۱۴ با ۲هزار و ۲۹۰ کلاه، دارنده بزرگترین کلکسیون کلاه پلیس از کشورهای سراسر جهان است. بزرگترین کلکسیون خودکار، کبریت، پرچم، شمع و ده‌ها و نمونه دیگر از این دست رکوردها هستند.


هر سال رکوردهایی هم در کتاب گینس به ثبت می‌رسند که حاصل کار جمعی است. بزرگترین: صندلی، پیتزا، کفش، نان، تجمع گیتاریست‌ها، تجمع دوقلوها،... از این دست رکوردها به حساب می‌آیند. (عکس: ثبت رکورد جهانی بزرگترین تجمع "تای‌چی" در سال ۲۰۱۵ در چین)


بزرگترین سگ، چاق‌ترین گربه، سنگین‌ترین کدو تنبل، بزرگترین لیمو، کوچک‌ترین قورباغه‌ی دنیا از نمونه رکوردهای مربوط به طبیعت هستند که در کتاب گینس به ثبت می‌رسند. (عکس: این سگ در کتاب گینس سال ۲۰۱۳ با قد یک متر و ۱۱ سانتیمر و ۸ میلیمتر، بزرگترین سگ دنیا بود که در میشیگان آمریکا زندگی می‌کرد)


شاید نام برخی با چند رکورد در کتاب گینس ثبت شده باشد، اما نام آشریتا فورمن (Ashrita Furman) مترادف است با ۵۷۷ رکورد ثبت شده تا سال ۲۰۱۵ در این کتاب. (عکس: آشریتا فورمن موفق شد در سال ۲۰۰۷ با چهل شنا در دقیقه بر روی یک فیل رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند)


آشریتا فورمن که با نام "کایت فورمن" در سال ۱۹۵۴ در خانواده‌ای در نیویورک متولد شده، بخاطرعلاقه به یوگا و فلسفه ‌هندی نام‌اش را به آشریتا تغییر داده است. او مدیر یک فروشگاه مواد غذایی سالم است. (عکس: ثبت رکورد بزرگترین مداد دنیا با ۷۶ فوت یا ۲۳ متر و ۱۶ سانتیمتر، هدیه تولد آشریتا فورمن و یک گروه ۴۰ نفره به استاد یوگا، سری شینموی است)


آشریتا فورمن ۶۲ ساله که به رکورددار رکوردداران شهرت یافته رکوردهای خود را در کشورهای پنج قاره دنیا به ثبت رسانده است. (عکس: آکواریوم کوالالامپور در مالزی. ثبت رکورد ۴۸ دقیقه و ۳۶ ثانیه چرخاندن توپ حین غواصی در سال ۲۰۰۶. رکورد قبل از آن ۳۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه بوده است)


از ۵۶۲ رکورد آشریتا فورمن که تا سال ۲۰۱۴ در کتاب گینس به ثبت رسیده بودند، ۲۰۲ رکورد هنوز پابرجا بود و کسی موفق به شکستن آن نشده بود. (عکس: رکورد ساختن بزرگترین راکت تنیس در سال ۲۰۱۲)


آشریتا فورمن از کودکی به کتاب گینس علاقه داشت اما یک "تیپ ورزشکار" نبود. او در نوجوانی به یوگا و فلسفه شرق علاقمند می‌شود و پس از گذراندن یک دوره یوگا از سوی استادش تشویق به شرکت در یک مسابقه دوچرخه‌سواری ۲۴ ساعته می‌شود که در آن رتبه سوم را کسب می‌کند. این موفقیت باعث تقویت اعتماد به نفس آشریتا فورمن می‌شود. (عکس:ثبت رکورد بزرگترین الاکلنگ دنیا)



فورمن اولین رکورد خود را با ۲۷ هزار کلاغ‌پر در سال ۱۹۷۹ میلادی به ثبت رساند. (عکس: ثبت رکورد دویدن ۵ کیلومتر با لوازم غواصی در سال ۲۰۱۲ در جمهوری چک)


در ۳۱ اوت سال ۲۰۰۳ فورمن موفق شد با ثبت هشتاد و یکمین رکورد خود از واسیلی ایوانوویچ آلکسیف روسی پیشی گیرد. او در این رکورد با ۵ ساعت و ۵۵ دقیقه و ۱۳ ثانیه سریعترین دویدن ماراتن بهمراه پرش شبیه طناب زدن بوده است. (عکس: فورمن با حلقه هولاهوپ "Hula hoop" در روسیه مسافت یک مایل را دوید و رکورد جهانی را نصیب خود کرد)


فورمن در باره برجای گذاردن این همه رکورد گفته است:«همه تلاش من این است که به دیگران نشان بدهم در صورتی که به خودمان باور داشته باشیم، توانمندی انسان حد و مرز نمی‌شناسد». (عکس: شرکت‌کنندگان در مراسم رکورد جهانی قرائت یک شعر به ۱۴۶ زبان دنیا)


برخی از رکوردهای آشریتا فورمن به صورت گروهی برجای گذارده شده‌اند. (عکس: مراسم روشن کردن بزرگترین عود خوش‌بو کننده جهان به طول ۹ متر و ۴۵ و قطر ۷۶ سانتیمتر.)


از آنجایی که رکوردهای آشریتا فورمن بسیار متفاوت و در رشته‌های گوناگون به ثبت رسیده‌اند به رکورددار رکوردداران کتاب گینس لقب آقای "متنوع" نیز داده شده است. (عکس: ثبت رکورد بزرگترین آب‌نبات چوبی دنیا که ۳ هزار و ۴۱ کیلوگرم وزن دارد و در حالت برافراشته ۷ و متر و ۵۰ سانتیمتر ارتفاع آن است)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
عالیست ممنون

نیازمندی ها