منابع نزدیک به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل ادعا می کنند که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، احتمال می دهد که نیروهای ویژۀ آمریکا، با همکاری روسیه، شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ حزب الله در سوریه را ترور کرده اند.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۶
آیا روس ها در ترور بدرالدین دست داشتند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» در تحلیلی، 6 نکته را برای تأیید این گمانه زنی خود منتشر کرده است.

یکم: هیچ نیروی هوایی یا زمینی ویژه ای نمی تواند بدون هماهنگی قبلی با نیروی هوایی روسیه و سامانۀ دفاع ضد هوایی این کشور در سوریه، در منطقۀ دمشق دست به اقدامی بزند. به عبارت دیگر، روس ها از ابتدا از این عملیات اطلاع داشته اند اما آن را به ایرانی ها، سوری ها و، طبیعتا، حزب الله اطلاع نداده اند.

دوم: آمریکا، در روزهای گذشته، نیروهای ویژۀ خود را همراه با بالگردهای تهاجمی در پایگاه هوایی «رمیلان» در نزدیکی شهر «الحسکه» و در منطقۀ تحت کنترل کردها مستقر کرده اند. استقرار این نیروها به آمریکا امکان می دهد که در مناطق مختلف سوریه علیه هر دشمنی وارد عمل شود. در همین حال، حزب الله معتقد است که ترور بدر الدین می تواند اولین عملیات نیروهای آمریکایی بوده باشد.

سوم: آمریکا سه سال پیش نام مصطفی بدرالدین را در فهرست موسوم به «خطرناک ترین تروریست ها» جای داده بود. در 30 تیر 94 هم آمریکا، به بهانۀ اینکه بدرالدین فرماندۀ حزب الله در سوریه است و به شکل هفتگی در جلسات هماهنگی با اسد و نصرالله شرکت می کند، ضمن اعمال تحریم هایی علیه او، دارایی هایش را در مناطق مختلف جهان مصادر کرد. به بیان دیگر، حزب الله اعتقاد دارد که بدر الدین در صدر اهداف ترور آمریکا قرار داشته است.

چهارم: مکانی که بدر الدین در آن ترور شد، بسیار سری بوده است. با وجود این، حزب الله، می دانسته است که روسیه، آمریکا و اسرائیل می توانند اطلاعاتی دربارۀ این مقر به دست آورند.

پنجم: ترور فرماندۀ یکی از نیروهای نظامی حامی اسد (ارتش سوریه، روسیه، ایران و حزب الله) پیام روشنی دارد: کسی که بدرالدین را ترور کرده، به دنبال تضعیف توان نظامی اسد بوده است. بر اساس اطلاعاتی که «دبکا فایل»، چند ساعت پس از ترور فرماندۀ حزب الله منتشر کرده است، بدر الدین قصد داشته است نیروهایش را از جبهه های مختلف سوریه خارج و در مناطق مرزی سوریه و لبنان متمرکز کند. «دبکا» مدعی است که اکنون، و پس از ترور بدرالدین، حزب الله روند انتقال نیروهایش به مرز سوریه و لبنان را تسریع خواهد کرد و این مسأله تأثیر منفی بر توان نظامی اسد خواهد داشت.

ششم: «دبکا» مدعی است که احتمالا مقتدی صدر، در سفر اخیر خود به لبنان، در دیدار با نصرالله وبدر الدین امکان کمک گرفتن از نیروهای حزب الله برای یاری پیروان خود در عراق را مطرح کرده است. «دبکا»، در نهایت، براساس ادعای خود نتیجه گرفته است که ترور بدر الدین از سوی کسی انجام شده که تلاش داشته است مانع رخ دادن تمام این تحولات شود. این ادعا در حالی از سوی منابع اسرائیلی مطرح می شود که کاخ سفید، روز جمعۀ گذشته، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شایعات منتشر شده دربارۀ ترور بدر الدین توسط جنگنده های آمریکایی بی اساس است. البته در این بیانیه سخنی از نفی ترور بدر الدین با شلیک موشک زمین به زمین نیامده است.

در سوی دیگر، حزب الله نیز روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده اش با گلولۀ توپ به شهادت رسیده است.

از زمان اعلام خبر ترور شهید بدرالدین، صهیونیست ها تلاش بی سابقه ای برای تبرئۀ خود از دست داشتن در ترور او انجام داده اند.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
۰
۰
همه كار ازروسها بر میاد.خیانت -تبانی-دسیسه-شرارت-بدعهدی-فراموشكاری-بدجنسی والخ.

نیازمندی ها