مدیر عامل ایران خودرو خبر داد:

قرارداد مهم ایران خودرو به زودی امضا می شود

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام اینکه گردش مالی صنعت خودرو ایران در سال گذشته 23 میلیارد دلار بوده است، گفت: در سال 1404 حدود 4 میلیون تقاضای جدید خودرو به وجود می‌آید.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۵
قرارداد مهم ایران خودرو به زودی امضا می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، هاشم یکه زارع در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با بیان اینکه بازار خودرو منطقه در سال ۱۴۰۴ به حدود هفت میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید گفت: چهار میلیون دستگاه از این تعداد تقاضای جدید خواهد بود.

آنگونه که ایکوپرس خبر داده، مدیر عامل ایران خودرو در این کنفرانس با ارائه آمار و ارقامی تحلیلی از میزان تولید، واردات و فروش خودرو در منطقه پیرامون جمهوری اسلامی ایران گفت: تحلیل‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۴کشورهای منطقه بازاری حدود ۶ میلیون و هفتصد هزار خودرویی خواهند داشت که ۴میلیون از آن تقاضای جدید خواهد بود. حال پرسش اساسی اینجاست که سهم خودروسازان ایرانی از این بازار چقدر خواهد بود؟

یکه زارع با اشاره به اسناد بالادستی کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری کرده که صنعت خودرو ایران در سال ۱۴۰۴ سه میلیون دستگاه خودرو تولید و یک میلیون از آن را نیز صادر کند. ایران و ۲۴ کشور اطراف بازاری با پتانسیل جمعیتی ۵۷۵ میلیون نفر را تشکیل داده‌اند که در حال حاضر با تولید سالانه ۲میلیون و ۷۰۰ هزار خودرویی، ۴میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن به فروش می‌رود. یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروی باقیمانده از طریق واردات تامین می‌شود که در ‌‌نهایت تاسف باید گفت سهم تولیدکنندگان ایرانی از این بازار پرپتانسیل تاکنون صفر بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه باید سهم قابل توجهی از بازار کشورهای منطقه به خودروسازان ایرانی تعلق پیدا کند، افزود: تامین حداقل یک چهارم از نیاز بازار منطقه توسط خودروسازان ایرانی، رویدادی شدنی و قابل دستیابی است اما باید توجه داشت که تحقق این هدف فقط کار خودروسازان نیست و لازم است تمام مجموعه‌های تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور در آن نقش ایفا کنند.

یکه زارع به برخی اظهارنظر‌ها در خصوص صنعت خودرو کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) گردش مالی صنعت خودرو ایران حدود ۲۳ میلیارد دلار بوده و پیش بینی می‌شود این عدد در سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) به ۵۰ میلیارد دلار برسد. آیا توصیه و نسخه آنانی که از تعطیلی صنعت خودرو سخن می‌گویند، این است که این۵۰ میلیارد دلار را به خارجی‌ها تقدیم کنیم؟

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بازار مصرف خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد، افزود: پس از برجام و گشایش فضای همکاری‌های بین المللی، اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و به زودی قرار داد مهم دیگری نیز با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد اما باید به یک نکته اساسی توجه داشت که راه نجات صنعت خودرو، قرارداد با خارجی‌ها نیست بلکه تولید با برند داخلی، تولید قوای محرکه و تمرکز بر تحقیق و توسعه باید در اولویت قرار گیرد.

یکه زارع به نابرابر بودن زیرساخت‌های تولید داخل در مقایسه با رقبای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی پلت‌فرم و تولید خودروی روی آن، حدود یک میلیارد دلار هزینه لازم دارد که کشورهای دیگر این اعتبار مورد نیاز خودروساز را با سودهای ۲ و ۳ درصدی ارائه می‌کنند و اقساط آن را نیز پس از ورود خودروی جدید به بازار دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما اعطای تسهیلات بانکی به سختی انجام می‌پذیرد و در صورت اعطای تسهیلات نیز سودهای بیش از ۳۰ درصدی دریافت می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرودر پایان خطاب به اساتید دانشگاه و دانشجویان حاضر در همایش مدیریت صنعتی گفت: رتبه ایران در فروش خودرو سیزدهم و در تولید آن هجدهم دنیاست اما این رتبه را می‌توانیم به یاری یکدیگر تک رقمی کنیم به شرطی که ایستا نباشیم و پویایی را در پیش بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها